  • 1. Data: 2008-04-15 11:25:35
    Temat: Ochrona posiadania
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    Mam pewien spór z developerem. Developer wydał mi lokal do dalszego
    wykańczania (nie nazwał tego odbiorem lokalu, bo nie ma odbioru technicznego
    budynku), ale zażyczył sobie, że jeden komplet kluczy do lokalu musi
    pozostać u niego, by miał swobodny dostęp do lokalu. Argumentuje to tym, że
    lokal jest jego własnością do momentu przekazania go aktem notarialnym i
    musi mieć do niego swobodny dostęp, choćby po to, by usuwac usterki. W
    protokole przekazania lokalu zapisał również, że nie bierze
    odpowiedzialności za moje rzeczy, jakie przechowuję w lokalu.
    W międzyczasie wyszła pewna historia, że zmuszony byłem zamek wymienić.
    Developer twierdzi, że zrobilem to samowolnie, naruszając jego własność, i
    że mam wydać mu klucze do nowego zamka. Zgłosiłem to do rzecznika praw
    konsumenta i dowiedziałem sie, że developer nie ma racji, bo od momentu
    wydania mi lokalu do wykańczania chroni mnie prawo posiadania - coś, jakby
    developer wynajął mi to mieszkanie do czasu sporządzenia aktu notarialnego.
    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, gdzie szukać przepisów odnośnie ochrony
    posiadania, czy to jest uregulowane kodeksem cywilnym, czy innym?

  • 2. Data: 2008-04-15 14:21:11
    Temat: Re: Ochrona posiadania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jaQbek [z pracy] wrote:
> [...]
    > W miedzyczasie wysz?a pewna historia, ?e zmuszony by?em zamek wymieniae.
    > Developer twierdzi, ?e zrobilem to samowolnie, naruszaj?c jego w?asno?ae, i
    > ?e mam wydaae mu klucze do nowego zamka. Zg?osi?em to do rzecznika praw
    > konsumenta i dowiedzia?em sie, ?e developer nie ma racji, bo od momentu
    > wydania mi lokalu do wykanczania chroni mnie prawo posiadania - co?, jakby
    > developer wynaj?? mi to mieszkanie do czasu sporz?dzenia aktu notarialnego.
    > Czy kto? móg?by mi powiedzieae, gdzie szukaae przepisów odno?nie ochrony
    > posiadania, czy to jest uregulowane kodeksem cywilnym, czy innym?

    jeśli developer wydał ci lokal to tym samym nie może do niego wejść bez
    twojej zgody.
    Jeśli masz protokół zdawczo-odbiorczy to powiedz mu, żeby się poszedł bujać.

  • 3. Data: 2008-04-15 15:06:32
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    > Jeśli masz protokół zdawczo-odbiorczy to powiedz mu, żeby się poszedł
    > bujać.
    Dokładnie to co mam nazywa się "protokół przekazania lokalu do celów
    wykończeniowych" Nie nazwali go protokołem odbioru, gdyż budynek jeszcze nie
    jest odebrany technicznie - i BTW nie wiadomo, kiedy będzie. Ale pytałem
    kiedyś pewną osobę z Biura Sprzedaży, czy taki protokół ma ta samą moc
    prawną, co protokół odbioru, i stwierdziła, że tak.
    Wracając do pytania - jakie paragrafy to regulują?

  • 4. Data: 2008-04-15 21:11:49
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    jaQbek [z pracy] <j...@p...null> napisał(a):

    > Wracając do pytania - jakie paragrafy to regulują?

    Księga II, Tytuł IV kodeksu cywilnego - Posiadanie, a konkretnie art. 342-344,
    traktujące o jego ochronie.

    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2008-04-15 21:29:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> napisał w
    wiadomości news:fu2g50$1ff$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > pytałem kiedyś pewną osobę z Biura Sprzedaży, czy taki protokół ma ta
    > samą moc prawną, co protokół odbioru, i stwierdziła, że tak.

    Mało istotne, jaki tytuł nosi ten dokument. Kluczowym jest, co zawiera.
    jeśli wynika z niego, że lokal Ci wydano, to developer dał ciała. Lokal
    jest Twój, a jego udostępnienie to Twoja dobra wola. W chwili spisywania
    protokołu wyrażałeś na to zgodę, a teraz nie wyrażasz. Natomiast jeśli w
    protokole napisano, że udostępniają Ci lokal w celu wykończenia, to sprawa
    jest trochę bardziej skomplikowana, bowiem Ci go nie przekazali.

    > Wracając do pytania - jakie paragrafy to regulują?

    Kodeks cywilny.

  • 6. Data: 2008-04-16 04:42:15
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Niezaleznie od "wydania" czy "udostepnienia", do czasu uzyskania z powiatu pozwolenia
    na uzytkowanie budynku deweloper
    może po prostu nabywcę nie wpuszczac na teren, i tyle osiagnie.
    A jak wpusci i cegła spadnie, to deweloper pójdzie siedziec.
    JaC

  • 7. Data: 2008-04-16 06:54:15
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Natomiast jeśli w protokole napisano, że udostępniają Ci lokal w celu
    > wykończenia, to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, bowiem Ci go nie
    > przekazali.
    No więc sam dokument nosi tytuł "Protokół UDOSTĘPNIENIA lokalu w celu
    przeprowadzenia prac wykończeniowych" Natomiast w treści jest cały czas mowa o
    przekazaniu lokalu, jest również punkt, który mówi
    "Kupujący przejmuje lokal nr ... o powierzchni użytkowej ... m2 w budynku
    wielorodzinnym przy ul ..... w ..... ".
    Developer nazywa siebie w tym protokole "przekazującym" a nie "udostępniającym",
    natomiast klient to "kupujący"

    Więc jak mam to interpretować. Developer nie ma racji, czy balansując na
    krawędzi prawa wprowadził mnie w błąd?

  • 8. Data: 2008-04-16 06:55:13
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > może po prostu nabywcę nie wpuszczac na teren, i tyle osiagnie.
    > A jak wpusci i cegła spadnie, to deweloper pójdzie siedziec.

    To mógł nie przekazywać lokalu. A jednak zrobił to

  • 9. Data: 2008-04-16 07:23:12
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jeszcze kilku takich durnych pieniaczy i żaden deweloper nie wpuści do lokalu przed
    podpisaniem aktu.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-04-16 07:32:59
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    jaQbek <j...@s...eu> napisali:

    > To mógł nie przekazywać lokalu. A jednak zrobił to

    Czyli poszedl ci na reke i zostnie za to przykladnie ukarany.