eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZaksięgowanie prywatnej literatury fachowejRe: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Mikaichi <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
    Date: Tue, 15 Apr 2008 17:51:24 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <fu2it6$7pm$1@news.onet.pl>
    References: <3...@5...googlegroups.com>
    <fu29ma$6nf$1@news.onet.pl>
    <2...@t...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: malgorzata4871.net.autocom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1208274662 7990 213.134.186.184 (15 Apr 2008 15:51:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Apr 2008 15:51:02 +0000 (UTC)
    X-Sender: OTHox+QR0OzaT1dVHHKZZB4hcQdqYPJ+
    In-Reply-To: <2...@t...googlegroups.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.8.1.2)
    Gecko/20070222 SeaMonkey/1.1.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:528551
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik wanaszp napisał:
    > On 15 Kwi, 15:14, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:
    >> Użytkownik Paweł Wanasz napisał:
    >>
    >> > rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
    >> > majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
    >> > mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
    >> > KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
    >> > (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
    >> > uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
    >> > opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
    >> > Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)
    >>
    >> Olac, i dopiero nowy zakup wrzucac w koszty
    >>
    >> Albo sprzedac prywatne i kupic firmowe - tylko, ze wiecej stracisz niz
    >> zyskasz.
    >
    > Nie mogę "olać" bo to jest ok 10 tys. zl jeżeli nie więcej.
    > Szukam jakiegoś konstruktywnego rozwiązania.

    Olej ;)

    To jest konstruktywne rozwiazanie.

    Lub - _jesli_ _masz_ _faktury_ na zakupione rzeczy, na siebie
    oczywiscie, to te sprzed 2-3 miesiecy zanim firma zaczela dzialac mozesz
    sprobowac wrzucic jako "koszty otworzeniea i uruchomienia dzialalnosci".
    Tak jak sie wrzuca np. wyrobienie pieczatki czy trejestracje VAT czy
    inne sprawy konieczne z uruchomieniem. Ale tutaj roznie US na to potem
    patrzy. Zwykle robi sie tak, ze najpierw firma, a jak juz firma dziala
    (na papierze) to sie kupuje komputery, ksiazki itp...


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.04.08 20:17 Alek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1