  • 61. Data: 2024-04-07 08:58:32
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 00:44, nadir pisze:

    > Właśnie miałem zapytać o księży oficerów w służbach wszelakich.
    > Casus, niedopatrzenie czy celowe "zaniedbanie"?

    Pewnie kapelanowie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 62. Data: 2024-04-07 09:02:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
    > W dniu 06.04.2024 o 23:20, nadir pisze:
    [...]
    > Bo pomijając jawny konflikt interesow, to póki co mamy państwo
    > świeckie a nie kościelne.

    *Każdy* ginekolog musi być od aborcji? Nie wystarczy że "odeśle do
    innego" a placówka/szpital świadczy "pełen zakres usług" w ramach
    kontraktu z NFZ? Ile lekarzy ginekologów zajmuje się leczeniem
    bezpłodności i problemami nie związanym z ciążami?

    W tym konkretnym przypadku zakonnica-ginekolog się nie kryje z tym że
    jest zakonnicą (chodzi w habicie). Wiec póki jest "jedna na Polskę"
    to wystarczy jeśli pacjentka ma realne prawo skorzystać z innego lekarza
    ginekologa i podejście po linii "Chcącej pacjentce nie dzieje się krzywda".
    No chyba że krzywdą ma być już samo zobaczenie lekarz ginekolog w
    habicie (AFAIR nic ponad to nie zostało podane/zarzucone).

    Może to kurwy nędzy stosujmy/sugerujmy rozwiązania odpowiadające skali
    problemu - jedna na Polskę a nie "setki" (więcej niż 1%). Zawsze czujna
    Gazeta Wyborcza raportuje zalew studiów medycznych przez zakonnice i
    zakonników? <ironia> Po aż tak nachalnej promocji nie wykluczam zalewu
    w przyszłym roku akademickim. </ironia>

  • 63. Data: 2024-04-07 09:04:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > KK nie zachęca do zadawania sobie cierpienia.

    Ale ja nie pisałem, że zachęca do zadawania sobie, tylko że tłumaczy że
    cierpienie uszlachetnia - mieliśmy już jeden spektakularny przykład jak
    to zadziałało w praktyce.

    > Ty dopuszczasz możliwość, że Twoją żonę okłamie a nie dopuszczasz
    > możliwości, że zaszkodzi lekarz z kupionym dyplomem.

    Ty za to piszesz, że ksiądz gin to nic złego bo równie dobrze można
    trafić na takiego z kupionym dyplomem. "to chyba nie był najlepszy
    przykład";)

    Ogólnie ktoś dla kogo pewna książka z opisami stworzenia świata w 7 dni
    jest podstawą światopoglądu nie powinien się zajmować ani nauką ani
    medycyną. Albo po prostu nie być duchownym. Bo nie da się jednocześnie
    poważnie traktować biblii i teorii ewolucji czy genetyki. A jak ktoś ma
    tego typu wątpliwości to z pewnością lekarzem być nie powinien (albo
    duchownym).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2024-04-07 09:08:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:25, nadir pisze:

    > Ale w prywatnej już tak?

    W prywatnej to go rynek zweryfikuje.

    Moja osobista opinia jest taka że biblia nie spina się z nauką więc albo
    albo. Ale ja tylko zwykłym ateistą jestem a nie wojującym, więc jak nie
    będzie na NFZ cie i nie będzie swojego statusu duchownego ukrywał, to
    osobiście jestem przeciw, ale w sumie to chuj mi do tego.

    > No dobra, a zakonnik może być chirurgiem czy okulistą?

    Jak pisałem - moim zdaniem nie da się jednocześnie brać na poważnie
    nauki i biblii jednocześnie - tak wiem zaraz się okażę że to metafory same;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2024-04-07 09:08:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 20:34, Shrek pisze:
    > Na przykład mieć swoje zdanie (niekoniecznie zgodne z wiedzą medyczną)
    > na temat antykoncepcji.

    No ale czemuż to akurat siostra zakonna miała by być szczególnie
    bardziej narażona na swoje zdanie, niż jakaś inna osoba? Każdy ma jakieś
    tam swoje zdanie na jakiś temat. Jeśli chodzi o antykoncepcję, to nawet
    trudno powiedzieć, które zdanie jest właściwe. Czy lepiej zapobiegać
    żrąc hormony, czy poprzez wstrzemięźliwość. Może jakiś kalendarzyk, albo
    "żarliwa modlitwa"?

    I tak uważam, że to mniej kontrowersyjne, niż szkolenia przedmałżeńskie
    przez osoby, które nie mają małżonków prowadzone. Kumpela wpadła i
    postanowili się ożenić. Jeszcze nie było widać, więc ksiądz uparł się,
    by zapisywała to i owo, by ją nauczyć jak zapobiegać ciąży
    kalendarzykiem. A ona dzielnie to wypełniała w oparciu o ulotkę, jak to
    powinno wyglądać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 66. Data: 2024-04-07 09:10:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 22:02, Shrek pisze:

    > A dlaczego poglądy medyczne? Po prostu poglądy. Kościół katolicki ma
    > dość dziwne poglądy na antykoncepcję.

    Dla niego nie są dziwne i jedyne słuszne :-) Możesz je podzielać, albo
    nie. Siostra zakonna jest jawnie siostrą, więc jeśli ktoś się z tymi
    poglądami nie zgadza, to wystarczy do niej nie chodzić, albo o to nie
    pytać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 67. Data: 2024-04-07 09:12:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:10, Shrek pisze:

    > Raczej transplantologa, żeby być w temacie księży ginekologów;)

    Ale czemu? Czemu wykluczasz, ze taka osoba w gronie Świadków Jehowy
    przekona innych współwierzących, że nie mają racji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 68. Data: 2024-04-07 09:14:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No to może lekarzem tylko ateista? Nie będzie miał żadnych dylematów. No
    > może mieć moralne, a te bywają zbieżne z religijnymi.
    > Czyli idealny lekarz nie istnieje.

    Kiedyś mi się wydawało, ze każdy lekarz, to taka idealna osoba
    wszechwiedząca, która "zbawia" świat. Teraz po prostu wiem, że lekarze
    są różni. Lepsi. Gorsi. Co więcej są różne specjalności i w wielu nawet
    ci gorsi się sprawdzają.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 69. Data: 2024-04-07 09:15:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:31, nadir pisze:

    > Chyba zapomniałeś o kowidzie?

    Jeśli chodzi o kowida to jestem szurem, który miał rację:P I dość jasno
    pisałem co o tym myślę. W sumie to dość dobry przykład czym kończy się
    mieszanie nauki z wiarą;)

    Swoją drogą ten kto wymyślił hasło "uwierz nauce" nawet nie pomyślał jak
    bardzo jest ono złe;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2024-04-07 09:21:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale czemu? Czemu wykluczasz, ze taka osoba w gronie Świadków Jehowy
    > przekona innych współwierzących, że nie mają racji.

    Chyba poziom absurdu mnie przerasta.

    To może inaczej - czy policjant może być męską prostytutką (w sumie
    chyba popularny motyw na panieńskich;)). No może nie wypada. Ale z
    drugiej strony czemu wykluczasz, że przekona inne kurwy i z budelu zrobi
    komisariat?;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!