  • 51. Data: 2024-04-07 00:02:32
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:19, Shrek pisze:

    > Mogę się mylić, ale lekarze raczej nie przepisują placebo na receptę (z
    > wyjątkiem badań leków, ale to trochę inna sprawa)

    > Zdziwiłbyś się;)

    > Bo generalnie nie im to oceniać:)

    > Lepiej nie cieprieć jak nie musisz.

    KK nie zachęca do zadawania sobie cierpienia.

    > Porównujesz księdza gina do takiego co kupił dyplom? Więc przyznajesz że
    > porównujesz jedną patologię do innej:P

    Ty dopuszczasz możliwość, że Twoją żonę okłamie a nie dopuszczasz
    możliwości, że zaszkodzi lekarz z kupionym dyplomem.

    Robert

  • 52. Data: 2024-04-07 00:04:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:20, Shrek pisze:

    > No więc ma konflikt interesów. Dobry powód żeby sobie wybrać inny zawód.

    Ty masz wewnętrzny konflikt, ona nie ma. ;)

    Robert

  • 53. Data: 2024-04-07 00:06:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:25, alojzy nieborak pisze:

    > Zakonnice pracują w dziesiątkach zawodów.
    > Od rolnictwa po grafikę komputerową. Przeca kler ma własne
    > wyspecjalizowane zakłady/działalności.
    >

    > Do tej w ZUSie nikt nie przychodzi po antykoncepcję tylko po orzeczenie
    > o zdolności/niezdolności do pracy, przynajmniej w tym miejscu pracy.
    > Nie wiem czemu Szrekowi ulęgła się antykoncepcja.

    Bo teoretycznie może wystawić receptę na antykoncepcję.
    Ciekawe co ma na pieczątce. :)

    Robert

  • 54. Data: 2024-04-07 00:08:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:20, nadir pisze:
    > Nie wiem jak działa powołanie, to nie odpowiem? Ale tak jak policjant i
    > lekarz nie są 24h policjantami i lekarzami, tak chyba ksiądz i zakonnik
    > mogą czasem zrzucić habit czy koloratkę? Wszak są grzesznymi istotami.
    > Tak przynajmniej mi się wydaje.

    Zakonnicy składając śluby na określony czas. Nie jestem w tym biegły,
    ale chyba nie ma w ogóle możliwości złożenia ślubów wieczystych od razu.
    Znam kilka osób, które bez żadnej sensacji z upływem czasu, na który
    złożyły śluby po prostu wystąpiły z klasztoru. O ile mi wiadomo nikt im
    z tego powodów "wstrętów" nie czyni. Mogą wyjść za maż / ożenić się.

    Zakon, to po prostu życie we wspólnocie. Różne mają tam wewnętrzne
    przepisy, ale co do zasady wszytko ma na celu, by wspólnota jakoś
    funkcjonowała. I o ile uważam, że księża powinni mieć normalne rodziny i
    by to wiele rzeczy złych załatwiło, to w wypadku zakonników akurat
    rozumiem, że ktoś może chcieć żyć w celibacie i to jest jego wybór.

    Księża i zakonnicy mają różne zawody. Znam kilku księży, którzy są z
    wykształcenia budowlańcami i często są przerzucani z jednej parafii na
    drugą tam, gdzie akurat jest budowany kościół - przykładowo. Masa
    zakonnic ma wykształcenie pedagogiczne, albo pielęgniarskie / opiekuńcze
    i pracują w domach opieki, czy prowadzą przedszkola / żłobki.

    Zakonnica - ginekolog akurat nie wydaje się czym szczególnie
    niewłaściwym. Jedyny drażliwy punkt, to aborcja, ale orzecznik ZUS
    takiego obowiązku nie ma. Podobnie, dokąd nie będzie pracować w ramach
    kontraktu z NFZ, to też nie widzę powodu, by była zobligowana do
    zrobienia komuś aborcji. Murarz - przykładowo - też może mieć awersje do
    murowania z pustaków.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2024-04-07 00:14:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 18:26, alojzy nieborak pisze:

    > Prawo kanoniczne zabrania duchownym przyjmowania publicznych urzędów, z
    > którymi łączy się udział w wykonywaniu władzy świeckiej (kan. 285 § 3
    > Kodeksu Prawa Kanonicznego).

    Tylko, czy ubezpieczenia społeczne, to jest wykonywanie władzy
    świeckiej? Bo sam argument celny. Dla mnie władza, to pion rządowy oraz
    samorządowy. Przecież w Wojsku i Policji są księża.

    ZUS, to po prostu ubezpieczenia społeczne. Czy jest to organ władzy? Po
    prostu pytam, bo nie jest to dla mnie oczywiste. Prędzi9ej rozważyłbym
    °2 przywołanego kanonu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 56. Data: 2024-04-07 00:15:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 23:25, nadir pisze:

    > Ale w prywatnej już tak?
    > No dobra, a zakonnik może być chirurgiem czy okulistą?

    No to może lekarzem tylko ateista? Nie będzie miał żadnych dylematów. No
    może mieć moralne, a te bywają zbieżne z religijnymi.
    Czyli idealny lekarz nie istnieje.

    Robert

  • 57. Data: 2024-04-07 00:38:46
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > ZUS, to po prostu ubezpieczenia społeczne. Czy jest to organ władzy? Po
    > prostu pytam, bo nie jest to dla mnie oczywiste. Prędzi9ej rozważyłbym
    > °2 przywołanego kanonu.

    Pierwsze z brzegu:
    cyt.
    ZUS-u, realizując zlecone przez ustawę funkcje administracji państwowej,
    nie stał się przeto organem administracji rządowej.
    cyt.2
    Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie jest w przepisach określany jako
    organ administracji rządowej.

    Głębiej jak i dlaczego nie grzebałem.

  • 58. Data: 2024-04-07 00:44:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tylko, czy ubezpieczenia społeczne, to jest wykonywanie władzy
    > świeckiej? Bo sam argument celny. Dla mnie władza, to pion rządowy oraz
    > samorządowy. Przecież w Wojsku i Policji są księża.

    Właśnie miałem zapytać o księży oficerów w służbach wszelakich.
    Casus, niedopatrzenie czy celowe "zaniedbanie"?

  • 59. Data: 2024-04-07 08:44:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem jak działa powołanie, to nie odpowiem?

    Ale co - poważnie księdzem czy zakonnicą nie jest się cały czas?

    > Ale tak jak policjant i
    > lekarz nie są 24h policjantami i lekarzami, tak chyba ksiądz i zakonnik
    > mogą czasem zrzucić habit czy koloratkę? Wszak są grzesznymi istotami.
    > Tak przynajmniej mi się wydaje.

    Znaczy co - mają popełniać grzech chodząc do pracy? ;)

    > Natomiast nie każdy zakonnik, to duchowny i na dodatek nie wszystkie
    > zakony podlegają pod prawo kanoniczne.

    Akurat tu rozmawialiśmy o księdzu na stanowisku sędziego. Jak dla mnie
    sprawa jest oczywista.

    > Więc może nie w Polsce, i może
    > nie jako sędzia, ale wyobrażam sobie, że może być gdzieś na świecie
    > zakonnik-adwokat, to dlaczego nie może być zakonnica-ginekolog?

    Bo pomijając jawny konflikt interesow, to póki co mamy państwo świeckie
    a nie kościelne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2024-04-07 08:55:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zakonnica - ginekolog akurat nie wydaje się czym szczególnie
    > niewłaściwym. Jedyny drażliwy punkt, to aborcja,

    Antykoncepcja, czy ruchanie się przed ślubem w ogóle - więc po co 17
    latce jakakolwiek antykoncepcja?

    > ale orzecznik ZUS
    > takiego obowiązku nie ma.

    Pewnym problemem jest to, że orzecznika zus nie możesz sobie wybrać. A
    czy zakonnica czy ksiądz powinen być lekarzem? IMHO nie bo wiedza
    medyczna w wielu miejscach kłóci się z wiarą, więc może (nie musi ale
    może) występować konflikt interesów.

    > Podobnie, dokąd nie będzie pracować w ramach
    > kontraktu z NFZ

    I tu właśnie problem jest - w przypadku NFZu i ZUSu nie możesz sobie
    wybrać lekarza.

    To może inaczej - czy zakonnica/ksiądz powinien być na przykład
    nauczycielem historii albo biologii?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!