  • Data: 2009-10-23 19:50:25
    Temat: Zakaz konkurencji a własna działalność gospodarcza
    Od: Granada <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Proszę o pomoc w następującej kwestii:

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę w firmie, która jest producentem
    pewnych urządzeń elektronicznych. Mam z tą firmą zawartą umowę o
    zakazie konkurencji w trakcie i po ustaniu stosunku pracy (na okres 1
    roku). W samej umowie nie określono co dokładnie stanowi konkurencję.
    Chciałbym założyć własną działalność gospodarczą (na razie nie
    rezygnując z pracy), której przedmiotem byłaby produkcja zupełnie
    innych urządzeń elektronicznych, nie mających nic wspólnego z profilem
    działalności mojego pracodawcy. Czy założenie takiej firmy byłoby
    złamaniem zakazu konkurencji?

    Pozdrawiam!