  • 21. Data: 2009-06-06 21:58:26
    Temat: Re: Zakaz konkurencji a koniec umowy
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    eg pisze:

    > ale z zachowaniem okresu wypowiedzenia czy dyscyplinarnie?

    A jak myślisz? Każę pracownikowi podpisac papier - zaraz konkurencji
    przez najbliższe 50 lat, w razie złamania zakazu kara 10 E10 PLN. Czy
    jak nie podpisze, to mogę go zwolnić dyscyplinarnie?

    --
    live_evil

  • 22. Data: 2009-06-07 07:37:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 06 Jun 2009 23:51:53 +0200, eg napisał(a):

    > ale z zachowaniem okresu wypowiedzenia czy dyscyplinarnie?

    Z zachowaniem.
    Ale warto dodać: jeśli propozycja umowy będzie bzdetna (czyli albo
    stanowisko się nie kwalifikuje, albo wymogi są absurdalne) to sąd
    przywróci pracownika do pracy po takim wypowiedzeniu, albo każe mu
    zapłacić odszkodowanie.

    To nie jest sposób na łatwe pozbycie się niewygodnych ludzi z pracy!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 23. Data: 2009-06-07 07:38:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 06 Jun 2009 23:58:26 +0200, live_evil napisał(a):

    > A jak myślisz? Każę pracownikowi podpisac papier - zaraz konkurencji
    > przez najbliższe 50 lat, w razie złamania zakazu kara 10 E10 PLN.

    Nb. ta kara umowna byłaby niezgodna z przepisem. Nie wolno ich wprowadzać
    w umowie o zakaz konkurencji zawartych na gruncie kodeksu pracy.

  • 24. Data: 2009-06-07 16:20:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 07 czerwiec 2009 09:37
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > To nie jest sposób na łatwe pozbycie się niewygodnych ludzi z pracy!

    Inna sprawa, że prawo, które nie pozwala zwolnić kogoś, bo się nie podoba
    pracodawcy, jest chore. Zwłaszcza, jak stanowisko jest tak osobiste, jak
    sprzątaczka, sekretarka itepe. Albo jak przedsiębiorstwo jest małe i nie da
    się takiego gościa upchnąć gdzieś, gdzie nie zawadza.

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2009-06-08 20:54:50
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    > stanowisko się nie kwalifikuje, albo wymogi są absurdalne) to sąd
    > przywróci pracownika do pracy po takim wypowiedzeniu, albo każe mu

    a jakie stanowiska sie kwalyfikuja?

  • 26. Data: 2009-06-08 20:55:46
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    > da
    > się takiego gościa upchnąć gdzieś, gdzie nie zawadza.

    zgadzam sie (nawet jako pracownik), to komuna/socjalizm (niepotrzebe
    skreslic) w czystej postaci, natomiast zwolnic z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia

  • 27. Data: 2009-06-08 20:56:49
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Nb. ta kara umowna byłaby niezgodna z przepisem. Nie wolno ich wprowadzać
    > w umowie o zakaz konkurencji zawartych na gruncie kodeksu pracy.

    a czy z pracownikiem mozna zawrzec umowe o zakazie konkurencji na podstawie
    innych przepisow jak kodeks pracy? (moim zdaniem nie)

  • 28. Data: 2009-06-08 20:57:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:54:50 +0200, eg napisał(a):

    > a jakie stanowiska sie kwalyfikuja?

    Takie, gdzie pracownik ma dostęp do istotnych informacji, know-how itd.,
    których użycie może narazić pracodawcę na szkodę.

  • 29. Data: 2009-06-08 21:06:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:56:49 +0200, eg napisał(a):

    > a czy z pracownikiem mozna zawrzec umowe o zakazie konkurencji na
    > podstawie innych przepisow jak kodeks pracy? (moim zdaniem nie)

    Nie.