  • 41. Data: 2011-02-28 07:44:17
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl>

    > Mogą dać wskazówka aż za bardzo interesujące, skoro za ich trafność
    > zupełnie nie odpowiadają
    > ;-))

    Ale pierdoły. To podpisywanie się nie temu służy by odpowiadać tylko by się
    móc tym pochwalić.

  • 42. Data: 2011-02-28 08:07:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 17:56:14 +0100, Andriej napisał(a):

    > Wiesz czy tylko ci się zdaje? Nie wiem jak robią to humaniści, pewnie
    > wystarczy im patrzenie w sufit, ale ja muszę współpracować z podmiotami
    > czysto komercyjnymi, żeby uzyskać potrzebne mi dane.

    Zakaz konkurencji nie może obejmować działalności naukowej. Więc jeśli
    przy okazji owej współpracy nie podpiszesz umowy o pracę etc., to włos z
    głowy Tobie nie spadnie.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 43. Data: 2011-02-28 08:28:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2011, Andriej wrote:

    > a Goliat boi się walki z Davidem? Coś chyba nie teges...

    Z pisanych dokumentów wynika wręcz przeciwnie - że teges
    i słusznie się boi. Zaprzeczysz? :>

    > Boeing nie konstruuje szybowców.

    E tam.
    Taki jeden - "Gimli Glider" - jest nawet dość znany, choć można twardo
    się trzymać tezy że to konstrukcja silnikowa im nie wyszła i przez
    przypadek ma opinię najlepszego przetestowanego dużego szybowca ;)
    (przetestowanego wskutek błędu załogi, ale to inna sprawa)

    > Czy mogę zacząć konsktuować szybowce i je
    > sprzedawać konstruując dla Boeinga samoloty silnikowe?

    IMVHO to zależy właśnie od umowy z Boeningiem.
    Jak tam masz wymienione tylko samoloty silnikowe, to nie widzę
    przeszkód. Jak wszelkie machiny latające, to zamieszanie
    w sterowiec jak i balon meteo też będzą naruszać umowę.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2011-02-28 08:32:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Feb 2011, Olgierd wrote:

    > Albo coś kręcisz, albo się mylisz. Taki zakaz konkurencji nie ma nic
    > wspólnego z działalnością naukową.

    Akurat to byłbym *bardzo* ostrożny.
    Co Ty, polityków nie słuchasz, że nie wiesz iż jednym w powodów
    wyrzekań na "naukę" jest właśnie zbyt małe powiązanie z przemysłem
    (i ogólnie - wszelkich postaci zastosowań)?
    Właśnie - zbyt małe, dlatego wielu wydaje się że zerowe.
    Ale to nieprawda.
    Jeśli robisz coś dla uczelni która robi coś dla dużej firmy...

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2011-02-28 10:56:06
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    > Z pisanych dokumentów wynika wręcz przeciwnie - że teges
    > i słusznie się boi. Zaprzeczysz? :>

    Albo nie zrozumiałem podtekstu albo nie przeczytałeś wszystkiego i się
    mylisz. Z tego powodu, że zakaz konkurencji obowiązuje do czasu
    zakończenia umowy o pracę, więc wystarczy z niej zrezygnować by dowolnie
    David z Goliatem konkurował.

> [...]
    > przeszkód. Jak wszelkie machiny latające, to zamieszanie
    > w sterowiec jak i balon meteo też będzą naruszać umowę.

    Dlatego cały czas pytam pod kontem cytowanego ogólnikowego "zakazu
    działalności konkurencyjnej".

    pzdr