  • 11. Data: 2010-03-26 15:01:04
    Temat: Re: Zakaz fotografowania. A jednak?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hohumq$6ea$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > ...czyżby miał w pewnych miejscach oparcie w przepisach...
    >
    > Zarządzenie Dyrektora Portu Lotniczego nr 141
    > "Na podstawie art. 82 ust. 3 Ustawy Prawo Lotnicze z dnia 3 lipca 2002 r.
    > (Dz. U. 2002 nr 130 póz. 1112) zarządzam co następuje:
    > Na terenie Portu Lotniczego zabrania się: (...)
    > Fotografowania lub filmowania, bez stosownego zezwolenia, stanowisk
    > kontroli bezpieczeństwa pasażerów i bagaży oraz punktów kontroli
    > paszportowej i kontroli dokumentów. "

    Moim zdaniem per analogia z przepisami na Kolei zarządzenia jednak jest
    bezprawne, bowiem trudno dowieść, ze zakaz fotografowania ma wpływ na
    bezpieczeństwo lotów lub porządkiem na lotniskiem.

  • 12. Data: 2010-03-26 15:09:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 16:01:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem per analogia z przepisami na Kolei zarządzenia jednak jest
    > bezprawne, bowiem trudno dowieść, ze zakaz fotografowania ma wpływ na
    > bezpieczeństwo lotów lub porządkiem na lotniskiem.

    Powiedzmy, że może być, ale na pewno nie uzasadnia to generalnego zakazu
    (którego zresztą w rzeczonym zarządzeniu nie ma).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 13. Data: 2010-03-28 16:47:27
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 26 Mar 2010 13:49:55 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > To jest zdaje się oparte na ustawie o ochronie
    > przyrody - zakaz płoszenie itepe.
    Dokładniej to ustawa z dnia z dnia 16 kwietnia
    2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2009 r. Nr
    151, poz. 1220) daje delegację do takiego zakazu,
    m.in. art. 49 z art. 52 ust. 1 pkt. 12). Zakaz
    jest zawarty w §6 pkt. 12) Rozporządzenie Ministra
    Środowiska z dnia 28 września 2004 r. w sprawie
    gatunków dziko występujących zwierząt objętych
    ochroną (Dz.U. 2004 nr 220 poz. 2237). Jednak w
    ustawie i rozp. mowa o takim fotografowaniu i
    filmowaniu, które mogą powodować ich płoszenie lub
    niepokojenie. Raczej nie dotyczy to focenia z
    jakiejś ambony z teleobiektywem.
    Wojewoda wydał rozporządzenie prawd. na podstawie
    poprzedniego brzmienia art. 53 uop.

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2010-03-29 03:44:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba pisze:

    > ochroną (Dz.U. 2004 nr 220 poz. 2237). Jednak w
    > ustawie i rozp. mowa o takim fotografowaniu i
    > filmowaniu, które mogą powodować ich płoszenie lub
    > niepokojenie.

    Owszem.

    > Raczej nie dotyczy to focenia z
    > jakiejś ambony z teleobiektywem.

    Zgoda- ja tylko podałem jedyną podstawę ustawową, jaką można znaleźć.

    > Wojewoda wydał rozporządzenie prawd. na podstawie
    > poprzedniego brzmienia art. 53 uop.

    Jak widać nie trzeba by kompetentnym, żeby być wojewodą ;->

  • 15. Data: 2010-03-30 19:42:53
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 05:44:35 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jak widać nie trzeba by kompetentnym, żeby być wojewodą ;->
    Nie żebym miał jakoś szczególnie dobre zdanie o wojewodach, ale...
    sugerujesz, że wojewoda wydał zarządzenie biorąc za podstawę nieaktualny
    przepis?
    Jesteś w błędzie.

    --
    pozdro