  • 1. Data: 2007-09-03 07:24:47
    Temat: Zajęcie ruchomości przez komornika
    Od: "Bartek A." <b...@b...tlen.pl>

    Witam,
    mam do was pytanie "co zrobić" w następującej sytuacji:
    - Komornik sądowy przyjechał do mnie w związku z moim zadłużeniem.
    Zobowiązałem się do spłaty zadłużenia w ratach, spisał protokół. Przy
    okazji wizyty komornika zauważył stojący przed domem samochód.
    Oczywiście zapytał się czy jest moją własnością itp. Zaprzeczyłem,
    pokazałem dowód rejestracyjny który był w domu (samochód zarejestrowany
    i zakupiony przez moją mamę). Mimo tego komornik zajął samochód,
    wpisując w protokole mnie jako dłużnika i mamę jako właściciela samochodu.
    Moje pytanie jest następujące - czy komornik mógł zając ten samochód,
    mimo że nie jestem jego właścicielem ani nie jestem jego użytkownikiem.
    Na moje pytanie do komornika dlaczego zajmuje ten samochód odpowiedział
    on tylko, że zajmuje "bo może".
    Drugie pytanie - jeśli nie mógł zając tego samochodu to co zrobić -
    złożyć skargę do sądu rejonowego czy też moja mama musi założyć
    powództwo przeciwegzekucyjne?

  • 2. Data: 2007-09-03 07:56:39
    Temat: Re: Zajęcie ruchomości przez komornika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartek A. wrote:
> [...]
    > Drugie pytanie - jeśli nie mógł zając tego samochodu to co zrobić -
    > złożyć skargę do sądu rejonowego czy też moja mama musi założyć

    twoja mama powództwo przeciwegzekucyjne
    skarge swoją drogą.

  • 3. Data: 2007-09-03 08:05:29
    Od: "Bartek A." <b...@b...tlen.pl>

    witek pisze:

    > twoja mama powództwo przeciwegzekucyjne
    > skarge swoją drogą.

    A jeśli sąd rejonowy uzna skargę za uzasadnioną to decyzja o zajęciu
    ruchomości nie zostanie cofnięta?

  • 4. Data: 2007-09-03 08:33:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartek A. wrote:

    > A jeśli sąd rejonowy uzna skargę za uzasadnioną to decyzja o zajęciu
    > ruchomości nie zostanie cofnięta?

    tego ci nie powiem, ale raczej nie
    skargę na składa się na komornika
    a powództwo na czynności komornika.
    uznanie skargi to ukaranie komornika jako osoby.

  • 5. Data: 2007-09-03 09:02:41
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek A." <b...@b...tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:fbgct1$jkm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Drugie pytanie - jeśli nie mógł zając tego samochodu to co zrobić - złożyć
    > skargę do sądu rejonowego czy też moja mama musi założyć powództwo

    witam!

    według mnie skoro nastąpiło już zajęcie ruchomości twojej mamy, to ona może
    złożyć tylko powództwo przeciwegzekucyjne - art.841kpc; pozew ten jest dalej
    idącym szczególnym środkiem w razie dokonania przez komornika czynności
    zajęcia ruchomości, aniżeli skarga na jego czynność; składając pozew należy
    pozwać wierzyciela, bo to na jego rzecz działa komornik; opłata sądowa -
    opłata stosunkowa od w.p.s. czyli wartości zajętego samochodu;

    pzdr

  • 6. Data: 2007-09-03 10:18:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbgibs$ijj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > według mnie skoro nastąpiło już zajęcie ruchomości twojej mamy, to ona
    > może złożyć tylko powództwo przeciwegzekucyjne - art.841kpc;

    to jest jakas paranoja, dlaczego to czlowiek musi udowadniac ze nie jest
    wielbladem, jak dla mnie taki komornik powinien straci prawo wykonywania
    zawodu natychmiast i nieodwolalnie

  • 7. Data: 2007-09-03 10:22:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:
> [...]
    >
    > to jest jakas paranoja, dlaczego to czlowiek musi udowadniac ze nie jest
    > wielbladem, jak dla mnie taki komornik powinien straci prawo wykonywania

    --> alt.pl.filozofia.

  • 8. Data: 2007-09-03 11:40:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > filozofia.

    raczej zdorwy rozsadek

    jakim prawem komornik zajmuje rzeczy nie nalezace do dluznika ani
    wspolmalzonka bedacego z nim we wspolnocie majatkowej?

  • 9. Data: 2007-09-03 14:29:46
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > jakim prawem komornik zajmuje rzeczy nie nalezace do dluznika ani
    > wspolmalzonka bedacego z nim we wspolnocie majatkowej?

    No przecież komornik podał na to paragraf: "Bo może".

    A.

  • 10. Data: 2007-09-03 17:01:06
    Od: "Maruda" <g...@o...pl>

    skarga na komornika i pismo do sadu lub kancelari o wylaczanie z pojazdu z
    postepowanie egzekucyjnego z uzasadnieniem. komornicy robia tak najczesciej
    po to aby przed wierzycielem pokazac ze robia cokolwiek w sprawie. Zeby nie
    było ze nic nie robił. Dosyc czesto stosowany chwyt