  • 1. Data: 2007-06-17 21:31:14
    Temat: Zagmatwana sytuacja w zwiazku ze spadkiem
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Pisalem nt juz wczesniej na grupe, teraz mam troche inne spojrzenie. Sprawa
    wyglada tak: okazalo sie, ze moja zmarla matka zostawila niesplacone
    kredyty, ktore przy odrobinie pecha (jesli ubezpieczyciele nie pokryja
    kosztow), wyniesc moga nawet ponad 50 tys. zlotych. W spadku poza
    mieszkaniem nie ma praktycznie zadnych wartosciowych rzeczy, a mieszkanie
    jest lokatorskie spoldzielcze, z wplaconym pelnym wkladem mieszkaniowym.
    Wartosc wkladu to ok 78% wartosci rynkowej mieszkania, czyli teraz okolo
    150.000 zl. Zamierzam przyjac spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    Jako, ze finansowo nie jestem przygotowany na splacanie tych kredytow,
    istnieje mozliwosc, ze w najgorszym scenariuszu po prostu ich nie bede w
    stanie splacic. Wiem, ze banki moga zajac wklad mieszkaniowy w spoldzielni..
    (?) Pytania:

    1) Czy banki moga zajac ten wklad, jesli po mamie mam prawo do mieszkania w
    tym mieszkaniu? Z tego co sie dowiedzialem w spoldzielni, jesli wklad
    zostanie zmniejszony, mam obowiazek natychmiast go uzupelnic (biorac kredyt)
    lub zbierze sie rada, ktora moze mnie wyrzucic z mieszkania. Czy to prawda?

    2) Czy bedac niewyplacalnym, banki moga spowodowac moja eksmisje?

    3) Jaka jest szansa, ze banki pojda na ugody, np. umorzajac dlugi lub
    czesciowo je umorzajac?

    4) Niedlugo ma wyjsc ustawa o tanim wykupie mieszkan lokatorskich (na
    wlasnosc). Czy jesli wykupie to mieszkanie po przyjeciu spadku, przeksztalce
    je we wlasnosciowe, banki nadal beda mialy prawo je zajmowac (lub wklad)?

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    http://www.motocykl.org | http://www.motocykl.org/thundercat

  • 2. Data: 2007-06-18 06:41:32
    Temat: Re: Zagmatwana sytuacja w zwiazku ze spadkiem
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mr.Jack" <m...@W...org> napisał w wiadomości

    a nie lepiej, zamiast kombinowac jak kon pod gore, wziac kredyt, uzupelnic
    wklad, przkesztalcic na lokatorskie wlasnosciowe i sprzedac, splacisz dlugi
    po matce, splacisz kredyt i jeszcze ci z 50 tys zostanie

  • 3. Data: 2007-06-18 10:48:48
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    szerszen wrote:
> [...]
    > uzupelnic wklad, przkesztalcic na lokatorskie wlasnosciowe i
    > sprzedac, splacisz dlugi po matce, splacisz kredyt i jeszcze ci z 50

    Nie lepiej, bo chce to mieszkanie zachowac. Po splaceniu wszelkich zadluzen,
    to mieszkanie zacznie na siebie zarabiac, poza tym jak bede mial dzieci, to
    zawsze mozna im je przekazac.

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    Klub Thundercata: http://www.motocykl.org/thundercat