  • 11. Data: 2005-04-12 18:18:14
    Temat: Re: Żagiel, warunkowe rozwiązanie umowy - czy to jest oszustwo?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2005 18:32:56 +0200, Tomasz Pyra naskrobał(a):

    > Przychodzi mi cos takiego do glowy, ze skladasz reklamacje w swoim
    > banku, ze ten do ktorego przeslales pieniadze mowi ze pieniedzy nie dostal.

    Dostał ale w inynm dniu - bank nie daje gwarancji terminu przelewów.

    > Chyba powinni wtedy pokazac Ci cos takiego gdzie bedzie pisalo ze tego i
    > tego dnia pieniadze zostale przelane na tamto konto.

    To niemożliwe, bo będzie pisała data wypływu środków z banku do KIR.

    nie da.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2005-04-12 18:54:30
    Od: "Marcell" <M...@M...pl>

    Użytkownik "Sebol" napisał:
    | Dnia Tue, 12 Apr 2005 18:21:37 +0200, Marcell naskrobał:

    | Czyli na 99% nie zapłaciłeś w terminie. Liczy się data wpływu na rachunek
    | wierzyciela wiec poproś Żagiel o bankowy dowód wpływu na ich koto z datą
    | księgowania na rachunku wierzyciela.

    Na dowodzie wpływu będzie to, co już usłyszałem w rozmowie telefonicznej:
    "odsetki zaksięgowane dzień po terminie". Nie bardzo rozumiem po co mam ich
    o to prosić i czy w ogóle muszą mi coś takiego wydać; to jest zależne od
    ich wewnętrznej regulacji.

    Co zrobić aby nie płacić tej kasy (średnia krajowa na drzewie nie rośnie
    ;).
    Przypominam, że spóźnienie dotyczy jednego dnia, a w tym tylko odsetek i
    kosztów dodatkowych (12% całej kwoty).

    --
    Pozdrowienia
    Marcell

  • 13. Data: 2005-04-12 18:57:11
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcell napisał(a):
> [...]
    > ;).
    > Przypominam, że spóźnienie dotyczy jednego dnia, a w tym tylko odsetek i

    A skąd ta opłata? Wskazali na jakiej podstawie chcą naliczać opłatę za
    opóźnienie?

    KG

  • 14. Data: 2005-04-12 19:28:30
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Sebol wrote:
> [...]
    > wierzyciela wiec poproś Żagiel o bankowy dowód wpływu na ich koto z datą

    Jeżeli zapłacił przed 15 - czyli wyszło ew tym samym dniu - kwta została
    w drugim banku też przyjęta.

    Ja bym stawiał na linie: agodnie z zasadami współżycia społecznego,
    dokonałem wpłaty w określonym terminie.
    Mogę domniemywać, że pieniądze dotrą w poprawnym terminie. Nie
    odpowiadam, że bank odbiorcy [rzetrzymuje etc...
    Czyli: wina jest odbiorcy i jego banku.

    ATSD, powiedz co Sąd by zrobił, gdyby się okazało, że np. poeniądze
    wchodzą ok, tego samego dnia, ale są 14 dni na wspólnym koncie
    zbiorczym, a później są rozksięgowywane na konta końcowe? Dla mnie jak
    byk naruszenie zasad współżycia ;-)

    Trzeba by dokładnie zbadać umowe, ale jeżeli idzie o kwote w okolicy
    średniej krajowe warto adwokatowi rzucić temat, 200zł za porade nie boli
    aż tak bardzo.

    Na moje oko prawnik powie: do sądu, niech się tłumaczą.

  • 15. Data: 2005-04-12 20:47:37
    Od: "Marcell" <M...@M...pl>

    Użytkownik "kam" napisał:

    | A skąd ta opłata? Wskazali na jakiej podstawie chcą naliczać opłatę za
    | opóźnienie?

    Opłata wynika z pisma dotyczącego rozwiązania umowy, to są koszty
    nieopłacenia wierzytelności w termnie.

    Zastanawia mnie to, że odezwał się do mnie po 3 miesiącach (od zapłaty),
    przedstawiciel pełniący także rolę windykacyjną. Ten sam człowiek widział
    dowody kompletnej wpłaty w dzień upływu terminiu. Podczas oznajmienia
    rzekomego zadłużenia dał mi wyszmaconą karteczkę ze swoim numerem telefonu
    (myślał, że chcę z nim rozmawiać) i upomina się o kasę "do ręki", przy czym
    nie otrzymałem żadnych pism z centrali. Pogoniłem drania, przed chwilą
    prawnik powiedział, że postąpiłem słusznie.

    Żagiel S.A., moim zdaniem, wyczynia zbójeckie praktyki.
    Przecież byłem klientem tej instytucji a oni świadczyli mi usługę. Jeżeli
    każdy miałby ścigać klientów w taki sposób za jednodniowe opóźnienia w
    płatnościach odsetek (nota bene: nie wynikające z winy dłużnika) firmy by
    wykończyły się kosztami sądowymi i procesami. Absurd i pogwałcenie zasad
    współżycia społecznego - tylko tak mogę nazwać zbójeckie praktyki Żagiel
    S.A.

    --
    Pozdrowienia
    Marcell

  • 16. Data: 2005-04-12 21:04:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sebol napisał(a):
    > Dnia Tue, 12 Apr 2005 18:32:56 +0200, Tomasz Pyra naskrobał(a):

    > Dostał ale w inynm dniu - bank nie daje gwarancji terminu przelewów.

    Oczywiscie, ale byc moze na ich koncie kwota byla juz dnia X.
    Natomiast sobie ja wpisali do bazy danych w dniu X+2?

    Chodzi mi o taka sytuacje.

  • 17. Data: 2005-04-12 21:13:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcell napisał(a):
    > Opłata wynika z pisma dotyczącego rozwiązania umowy, to są koszty
    > nieopłacenia wierzytelności w termnie.

    Ciekawe to pismo i regulamin na który powołuje się, bo niby co to
    miałoby być? Kara umowna za opóźnienie się w spełnieniu świadczenia
    pieniężnego?

    KG

  • 18. Data: 2005-04-12 21:28:24
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2005 23:04:22 +0200, Tomasz Pyra naskrobał(a):

    > Oczywiscie, ale byc moze na ich koncie kwota byla juz dnia X.
    > Natomiast sobie ja wpisali do bazy danych w dniu X+2?
    >
    > Chodzi mi o taka sytuacje.

    od tego jest bankowe wyciągi z konta żeby wiedzieć na pewno

  • 19. Data: 2005-04-12 22:09:37
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2005 23:13:16 +0200, kam naskrobał(a):

    > Ciekawe to pismo i regulamin na który powołuje się, bo niby co to
    > miałoby być? Kara umowna za opóźnienie się w spełnieniu świadczenia
    > pieniężnego?

    niedozwolona klauzula umowna spotykana prawie w każdym banku.

  • 20. Data: 2005-04-12 22:45:10
    Od: piwar <p...@p...com>

    Marcell napisał(a):

    > Co mogę zrobić w tej sytuacji aby nie płacić im następnych pieniędzy? Kto
    > tutaj ma rację? Co sąd orzeknie, jeżeli pozwę tych lichwiarzy? Wykazałem
    > dobrą wolę, opłaciłem w terminie.

    Sprawdź kiedy dokładnie wyszły pieniądze - Twój bank bez problemu
    powinien móc określić sesję wychodzącą. Tego samego dnia pieniądze są w
    banku beneficjenta. Księgowanie musi nastąpić w ciągu X dni od
    otrzymania (zależy od banku, ale chyba jest jakiś max. termin). Dodaj to
    do siebie i wyjdzie Ci, czy płatność miała prawo wyskoczyć poza termin,
    czy nie. Jeśli nie miała prawa - zlej ich totalnie. Jeśli mogło się tak
    zdarzyć, trzeba chyba z nimi ładnie gadać.
    Była niedawno sztuczka pewnego banku, który notorycznie przetrzymywał
    pieniądze wpływające do niego, a przeznaczone dla jednej z sieci
    komórkowych. Wyszła z tego mała awantura, bo klienci dostawali
    upomnienia o nieterminowym płaceniu, mimo zleceń przelewów nawet dwa dni
    przed terminem. Może na pl.biznes.banki o tym pisali?

    Pozdr.
    piwar.