  • Data: 2007-08-03 22:32:54
    Temat: ZAIKS a centrala telefoniczna
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    zamierzam (wreszcie) uruchomić Music On Hold w centrali telefonicznej
    firmy typu S.A.
    W dokumentacji technicznej [!!!] (producent z USA) wyczytałem, że należy
    się liczyć z opłatami za odtwarzanie muzyki. Od techników, którzy kiedyś
    instalowali system także usłyszałem magiczne "ZAIKS"...
    Pytanie więc o to, czy w polskim prawie uwzględniono przypadek
    odtwarzania utworów muzycznych w czasie wykonywania jakiejś procedury w
    centrali telefonicznej a ta muzyka byłaby słszana przez osoby
    telefonujące do firmy lub też pracowników firmy, bo niektóre systemy
    pozwalają na słuchanie tego co "aktualnie centrala puszcza" w głośnikach
    aparatów telefonicznych...
    Czy firma powinna zakupić np. płyty CD z prawami do
    rozpowszechniania/wypożyczania?
    A co jeśli podłączę radioodbiornik zamiast odtwarzacza CD? Wtedy pewnie
    firma powinna kupić książeczkę RTV?

    Dla jasności - nie chodzi tu o koszta ale o szefa, który uwielbia płacić
    wszelkie możliwe podatki i robi to nawet wtedy, gdy ustawodawca zwalnia
    go z tego obowiązku - po prostu chciałbym wiedzieć co napisać w notatce
    służbowej :)

    M.