  • 1. Data: 2008-02-27 11:50:48
    Temat: Z kim mam sie sadzic ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Ostatnio mialem oszukane rozliczenia wody. Zarzadca jest spoldzielnia.
    Pisalem do prezesa ale mnei zlali. Chce wniesc pozew do sadu cywilnego. Z
    kim mam sie tak naprawde sadzic ? ze spoldzielnia, prezesem czy jeszcze kims
    innym ?

    Fantom

  • 2. Data: 2008-02-27 12:26:19
    Temat: Re: Z kim mam sie sadzic ?
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > kim mam sie tak naprawde sadzic ? ze spoldzielnia, prezesem czy jeszcze kims

    A kto dostarcza Tobie wodę? Przecież nie Prezes osobiście nosi Tobie w
    wiaderkach ;)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-02-27 12:31:24
    Od: "Krzyś" <n...@n...com>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pisalem do prezesa ale mnei zlali. Chce wniesc pozew do sadu cywilnego. Z
    > kim mam sie tak naprawde sadzic ? ze spoldzielnia, prezesem czy jeszcze

    Na czym polea to oszustwo ? czy nie płacisz czasem ryczałtem a pomiar z
    licznika jest odczytywany raz na kwartał/półrocze ?
    Czy na fakturze nie ma części wody zużytej wspólnie ? podlewanie ogródków
    etc... ?

  • 4. Data: 2008-02-27 12:33:01
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Pozew to nie Ty wnosisz.
    Ty to nie płacisz według widzimiesię prezesa, tylko według swoich wyliczeń.
    Wtedy spółdzielnia nęka Ciebie przez jakiś czas na różne sposoby (straszy odsetkami,
    odcięciem mediów, nie wyda
    jakiegoś waznego dla Ciebie zaswiadczenia, rozgłosi Twoje nazwisko i numer lokaru
    sąsiadom itp. katalog bogaty jak
    demagogia postkomuchów).
    Na końcu spółdzielnia wnosi sprawę do sądu przeciw Tobie o zapłate.
    Jestes na urlopie, więc sąd wydaje nakaz zapłaty.
    Szczęsliwie dowiadujesz się przed skierowaniem do egzekucji, wnosisz sprzeciw i
    wygrywasz.
    Przez 3-4 lata nie bedziesz się nudził, szczęściarz ;-))
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-02-27 16:24:14
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > licznika jest odczytywany raz na kwartał/półrocze ?
    > Czy na fakturze nie ma części wody zużytej wspólnie ? podlewanie ogródków

    Pospieszylem sie w opisie :) Mialem na mysli zuzyta energie CO (lokalna
    kotlownia).

    Fantom

  • 6. Data: 2008-02-27 16:25:45
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    sprzeciw i wygrywasz.
    > Przez 3-4 lata nie bedziesz się nudził, szczęściarz ;-))

    Cos w tym jest. Ale place najpierw za to zaliczkowo. Potem mam zwrot -
    tylko, ze mneijszy niz powinienem miec. Wiec ciezko by tak zrobic jak
    piszesz.

    Fantom
    ps. No to kogo mam podac ?

  • 7. Data: 2008-02-27 17:42:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości

    Opisz, na czym polega to ich oszustwo.

  • 8. Data: 2008-02-27 18:52:39
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Opisz, na czym polega to ich oszustwo.

    Chodzi o rozliczanie CO. Mam przeplywowoy licznik energii. Jest zalozony od
    5 lat. A na ostatnim rozliczeniu (roczne) zuzycie energii ma takie jak za
    caly okres 5 lat. Czyli to co aktualnie mam na liczniku to wg nich jest
    zuzycie z ostatniego roku. Ja im mowie, ze nei policzyli mi stanu
    poczatkowego licznika a oni mnie zlewaja. Mam tego dosyc. Tak naprawde to
    zaden pieniadz (moze kilkaset zlotych) ale nie odpuszcze. Bardziej mi
    zalezy, aby moc pozwac np wlasnie prezesa, aby odddali mi kase i powiedzmy 2
    tys zl na cele spoleczne (z jego prywatnej kieszeni a nie ze
    spoldzielnianych - czyli tez moich)

    Fantom

  • 9. Data: 2008-02-27 19:07:03
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    IMHO nie masz jak pozwać spółdzielni, chyba że:
    wpłacisz im według ich żądania;
    zażądasz pisemnie zwrotu nadpłaty;
    po dwóch Twoich pismach i braku zwrotu "nadpłaty" skierujesz sprawę do sądu.
    Zajęcie dla hobbysty.
    Najpierw sprawdź, czym się różni licznik od podzielnika.
    Prawnie, nie fizycznie.
    Później jakie były na ten temat uchwały lub leguraminy.
    Później, jaki jest udział kosztów stałych.
    No i legalizacja.
    I plomby.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-02-27 22:43:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Poinformować na piśmie. Po tym, jak zarząd pozostawi bez rozpatrzenia
    złożyć zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. O ile mogli by się pomylić i
    tym samym odpadały by znamiona oszustwa, to skoro czynią to świadomie, to
    jest to przestępstwo. Do 100 zł było by to wykroczeniem (jest lex specjalis
    w kw). Powyżej tej kwoty 286 kk.