    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wysyłanie mandatów
    Date: Mon, 21 Aug 2023 09:59:06 +0200

    Odebrałem sobie drogą elektroniczną pisemko z Canardu
    i po wyklikaniu oświadczenia pojawiła się informacja, że mandat jednak
    zgodnie z prawem
    musi być przesłany pocztą tradycyjną. Mandat pojawił się na moim koncie
    w eboku
    po kilku dniach i formalnie mogłem go opłacić na podstawie podglądu www
    zanim przyszedł papierowy. Teraz po przeklikaniu całego profilu i
    podglądu wszystkich pism nie mogę dokopać się do miejsca gdzie ta
    informacja była.
    Co przeszkadza organom - skoro korespondencję w tej sprawie obsługuję i
    tak elektronicznie, bo tak odfajkowałem - żeby mandat też wystawić tylko
    elektronicznie?
    Jest jakiś zapis w prawie, który uniemożliwia taką wysyłkę?
    Czy to tylko niedoróbki informatyków, bo podpisem elektronicznym nie da
    się zalogować
    ani nic załatwić w Canardzie a jedynie przez ułomny profil zaufany.

    A druga sprawa to recydywa, bo miałem jeszcze niezatarty mandat za
    przekroczenie prędkości z ubiegłego roku (pomiar punkt fotoradar) a
    teraz był pomiar odcinkowy i to chyba są wg procedur czy nazewnictwa
    inne wykroczenia, bo dostałem 2pkt i 100zł czyli bez recydywy. Czy jak
    teraz mnie złapią na patrol z ręcznym urządzeniem, to też będzie
    odmienny status tego wykroczenia czy już jednak recydywa, bo normalne
    przekroczenie?