  • Data: 2008-02-05 22:26:03
    Temat: Wypowiedzenie umowy o wynajem dla wynajmującego?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich serdecznie,

    Mam mały problem, miesiąc temu podpisałem umowę na wynajem mieszkania
    na firmę na okres 12 miesięcy, jednakże sytuacja w firmie zmieniła się
    na tyle, że za 3 tygodnie muszę natychmiast się przeprowadzić do innej
    części kraju. I tutaj zaczynają się schody, w umowie mam zapis:
    "Najemca nie może wypowiedzieć niniejszej umowy przed upływem jednego
    roku od dnia jej zawarcia".
    Nie przejmowałem się tym punktem, ponieważ miałem tu mieszkać 12
    miesięcy, jednak plany się zmieniły i mam teraz problem.
    Obok mam zapis: "Wynajmujący może wypowiedzieć umowę najmu w
    sytuacjach określonych w ustawie z dnia 21.06.2001r. o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowych zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego
    Dz.U. Nr 71 poz. 733) i ustawie z dnia 23.04.1964 roku, Kodeks Cywilny
    (Dz.U. Nr 16 poz. 93) z zachowaniem terminów tam określonych."

    Czy mam jakąś szanse na wyjście z tego w taki sposób, aby nie
    ucierpiała moja kieszeń finansowa?

    Pozdrawiam serdecznie,

    Pechowy Franek.