    From: przemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wypowiedzenie umowy najmu przez najemcę
    Date: Wed, 15 Oct 2008 04:43:55 -0700 (PDT)

    Witam,

    Jestem najemcą mieszkania, w którym mieszkam. Obecnie muszę
    wypowiedzieć umowę najmu. Zastanawia mnie sposób jej wypowiedzenia. W
    umowie mamy termin miesięczny. Na temat sposobu tego wypowiedzenia
    umowa milczy. Mówi jedynie, że wszystkie zmiany umowy wymagają formy
    pisemnej. Pytanie dotyczy jednak czy wypowiedzieć umowę muszę pisemnie
    czy mogę telefonicznie (na dowód nagrałbym tę rozmowę)? Jeżeli muszę
    wypowiedzieć pisemnie to gdzie mam wysłać to wypowiedzenie jeżeli w
    umowie jako adres wynajmującego jest adres lokalu, w którym mieszkam i
    istnieje ryzyko, że wynajmujący nie odbierze tego listu przed końcem
    miesiąca? Dodatkowe pytanie - czy musi to być za potwierdzeniem
    odbioru czy zwykły polecony?

    PS. Dla ciekawych powodów wypowiedzenia i uprzedzając pytania pokrótce
    przedstawię sytuację. Mieszkanie wynajmuję od kilku lat. Wynajmujący
    jest bardzo zadowolony z terminowości i spokojnego lokatora co często
    podkreśla. Co jakiś czas podnosi czynsz co jest oczywiście normalne.
    Obecnie jednak chce podnieść czynsz w sposób bardzo znaczący (ponad
    21%). Za podobną kwotę mogę jednak wynająć lepsze mieszkanie co mam
    zamiar uczynić.

    Dzięki za wszystkie sugestie