  • 1. Data: 2009-05-26 17:53:25
    Temat: Wypowiedzenie umowy najmu
    Od: taz0 <t...@p...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam pytanie do wszystkich wiedzących wiecej niz ja :)

    Oto moj problem:
    Moja zona prowadzi sklep wynajmuje lokal użytkowy od wlascicielki
    kamienicy. Obecnie chcieli bysmy zrezygnowac z owego lokalu. W umowie
    mamy 3 miesieczny okres wypowiedzenia, a wlascicielka kamienicy
    zaznaczyla ze jesli zrezygnujemy z lokalu wczesniej niz przewidziano w
    umowie 3 miesieczny okres wypowiedzenia nie odda nam kaucji.
    Gdy ja wynajmowalem lokal uzytkowy w spoldzielni mieszkaniowej i
    chcialem zrezygnowac rowniez mialem 3 miesiace na okres wypowiedzenia
    ale w spoldzielni pani mi powiedziala ze mogl bym wczesniej gdybym
    przedstawil zaswiadczenie o ciezkiewj chorobie lub ciazy i wowczas
    wypowiedzenie umow moglo by nastapic z dnia na dzien z pelnym zwrotem
    kaucji.
    i teraz.... czy kodeks cywilny przewiduje taka sytuacje? moja zona jest
    wlasnie w ciazy i chciala by zrezygnowac z tego lokalu uzytkowego jak
    najszybciej nie tracac przy tym kaucji i nie placac dalej za lokal...
    czy da sie to jakos ugryzc?
    czy jest jakis paragraf mowiacy o tym ze kobieta bedaca w ciazy moze
    zrezygnowac z lokalu z dnia na dzien przedstawiajac zaswiadczenie
    stosowne od lekarza oraz nie tracac kaucji wczesniej wplaconej?

    pozdrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2009-05-26 17:56:54
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy najmu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    taz0 wrote:
> [...]
    > zrezygnowac z lokalu z dnia na dzien przedstawiajac zaswiadczenie
    > stosowne od lekarza oraz nie tracac kaucji wczesniej wplaconej?

    Sklep raczej nie bywa w ciazy.
    Skoro zapisaliscie 3 miesiace to 3 miesiace.
    Nie dosc, ze zatrzyma kaucje, to i tak upomni sie o pozostala brakujaca
    kwote.

  • 3. Data: 2009-05-26 18:37:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "taz0" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    Cała rzecz polega na ewentualnym porozumieniu się stron. Skoro z umowy
    wynika, że wypowiedzenie jest 3 miesiące, to tylko dobra wola drugiej
    strony może ten okres skrócić. Czy będzie ona wynikać z ciąży, choroby, to
    już rzecz poboczna. W wypadku spółdzielni kobieta dysponowała nie swoim
    majątkiem, to i pewnie łatwiej było wynegocjować korzystniejsze warunki.
    Właścicielka kamienicy musiałaby zrezygnować z własnego dochodu.

    Natomiast nie ma bezpośredniego przełożenia pomiędzy wcześniejszym
    rozwiązaniem umowy, a kaucją. Właścicielce lokalu po prostu należy się
    czynsz za 3 miesiące po wypowiedzeniu. Jeśli kaucja jest niższa, a ona
    tylko chce kaucję, to wypada jej za to podziękować. Jeśli kaucja jest
    wyższa, to powinna ona zwrócić różnicę, chyba, że istniej inna podstawa
    zatrzymania kaucji.

  • 4. Data: 2009-05-27 12:23:29
    Od: taz0 <t...@p...pl>

    > Sklep raczej nie bywa w ciazy.

    ehhhh sklep nie ale moja zona tak i jest to ciaza zagrozona wiec niemoze
    tam siedziec, a na pracownika nas nie stac obecnie...