  • 1. Data: 2005-01-14 17:27:45
    Temat: Wypowedzenie miejsca zatrudnienia- prosze o informacje
    Od: "Ola" <s...@o...pl>

    WYPOWIEDZENIE MIEJSCA ZATRUDNIENIA

    Moją firmę wykupiła inna firma, która ma swoją siedzibę w zupełnie innym
    mieście 300 dalej. Mam umowę na czas nieokreślony i pracuję w tej firmie od 5
    lat. Jeśli nie przystanę na nowe miejsce pracy / a nie przeniosę się na pewno/
    to jak moja odmowa bedzie potraktowana, czy będzie mi się należała odprawa tak
    jak przy zwykłym wypowiedzeniu umowy o pracę, co pracodawca musi mi zapewnić na
    nowym miejscu pracy / zakwaterowanie/- jakie warunki musi mi zapewnić /żebym
    jednak nie mogła nie przyjąć jego propozycji/ i jak
    mogę się od tego odwoływać. Pracodawca jednym słowem chce nas wywalić bez
    świadcze. Jak mamy się bronić proszę o wszelkie informację.
    Z góry dziękuję i proszę o pomoc.
    Ola

  • 2. Data: 2005-01-16 10:28:22
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 14 Jan 2005 18:27:45 +0100, Ola <s...@o...pl> napisał:

> [...]
    > mieście 300 dalej. Mam umowę na czas nieokreślony i pracuję w tej firmie
    > od 5 lat. Jeśli nie przystanę na nowe miejsce pracy / a nie przeniosę

    Tak. I tu mamy pierwszy problem. Widać w kraju jest za małe bezrobocie,
    skoro pracownikom na pracy nie zależy.

    > to jak moja odmowa bedzie potraktowana,

    Nie przyjęcie nowych warunków pracy będzie skutkowało rozwiązaniem umowy o
    pracę z upływem okresu wypowiedzenia. W twoim przypadku 3 miesiące.

    > czy będzie mi się należała odprawa tak jak przy zwykłym wypowiedzeniu
    > umowy o pracę,

    A kto ci powiedział, że przy zwykłym wypowiedzeniu umowy o pracę nalezy
    się jakaś odprawa? Odprawa nalezy się przy zwolnieniach grupowych albo
    przy przechodzeniu na emeryturę. No i jeszczej jak układ zbiorowy ją
    przewiduje.

    > co pracodawca musi mi zapewnić na nowym miejscu pracy / zakwaterowanie/-

    Nic nie musi zapewnić. Bo to nie jest delegacja tylko zmiana warunków
    pracy.

    > jakie warunki musi mi zapewnić /żebym jednak nie mogła nie przyjąć jego
    > propozycji/

    Nie musi ci zapewniać żadnych warunków. Wystarczy, że wypowie warunki
    pracy. A ty do upływu połowy okresu wypowiedzenia możesz ich nie przyjąć.
    Nie masz wyboru tylko przy tymczasowych przenosinach spowodowanych
    żywotnymi potrzebami pracodawcy.

    > i jak mogę się od tego odwoływać.

    Od wypowiedzenia umowy możesz odwołać się do sądu pracy.

    > Pracodawca jednym słowem chce nas wywalić bez świadczeń.

    Nie wywalić tylko przenieść. A jakie świadczenia masz na myśli?

    > Jak mamy się bronić proszę o wszelkie informację.

    Strajk możecie zorganizować, zablokowac tory, oflagować się.

    --
    Falkenstein
    skazania.