  • 1. Data: 2005-01-14 17:30:42
    Temat: Sluzebnosc przejazdu a droga konieczna
    Od: "RadekNet" <m...@o...pl>

    Czy sad moze nakazac wydzielenie _drogi_koniecznej_ (art. 145 kc) do
    posesji, ktora nie ma innego dojazdu, w sytuacji kiedy notarialnie
    ustanowiona jest _sluzebnosc_przejazdu_i_przechodu_ (art 146 kc) ?

    Pozdr.
    Radoslaw Wrodarczyk
    r...@e...pl

  • 2. Data: 2005-01-16 14:55:02
    Temat: Re: Sluzebnosc przejazdu a droga konieczna
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    RadekNet napisał(a):
    > Czy sad moze nakazac wydzielenie _drogi_koniecznej_ (art. 145 kc) do
    > posesji, ktora nie ma innego dojazdu, w sytuacji kiedy notarialnie
    > ustanowiona jest _sluzebnosc_przejazdu_i_przechodu_ (art 146 kc) ?

    Może gdyż służebność osobista służy tylko posiadaczowi. Natomiast właściciel moze
    żądać ustanowienia
    drogi koniecznej, która służy każdorazowemu właścielowi nieruchomości władcnącej.
    Zwiększa w ten
    sposób choćby wartość swojej nieruchomości.
    Zresztą po ustanowieniu drogi koniecznej wygasa służebność osobista przejazdu i
    przechodu
    (postanowowienie SN z 1971.05.28; III CRN 109/71).

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-19 12:30:23
    Od: RadekNet <r...@e...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 15:55:02 +0100, Johnson <J...@n...pl> napisał:

> [...]
    > Zresztą po ustanowieniu drogi koniecznej wygasa służebność osobista
    > przejazdu i przechodu (postanowowienie SN z 1971.05.28; III CRN 109/71).

    Dzieki za odpowiedz.

    Tak, ale w naszej sluzebnosci_przejazdu_i_przechodu pisze, ze dotyczy
    kazdorazowego wlasciciela. Wiec co mozna osiagnac a co stracic zmieniajac
    sluzebnosc przejazdu i przechodu na droge konieczna?
    Czym sie one roznia? Gdzie to wyczytac doklanie?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk

  • 4. Data: 2005-01-19 21:56:41
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    RadekNet napisał(a):

> [...]
    > zmieniajac sluzebnosc przejazdu i przechodu na droge konieczna?
    > Czym sie one roznia? Gdzie to wyczytac doklanie?

    Służebność przejazdu i przechodu na rzecz każdorazowego właściciela nieruchomości
    władnącej=droga
    konieczna.

    Myślałem że pytasz o różnice ze służebnością osobistą.

    --
    :) Johnson

  • 5. Data: 2005-01-21 13:16:29
    Od: RadekNet <r...@e...pl>

    Dnia Wed, 19 Jan 2005 22:56:41 +0100, Johnson <J...@n...pl> napisał:

    > Służebność przejazdu i przechodu na rzecz każdorazowego właściciela
    > nieruchomości władnącej=droga konieczna.

    O to mi wlasnie chodzilo :) Bardzo Ci dziekuje za wyjasnienia.

    Ale dziwi mnie to co piszesz, bo sasiad (jak nam mowi jego prawnik) oddal
    sprawe do sadu, aby niesc "Służebność przejazdu i przechodu na rzecz
    każdorazowego właściciela nieruchomości władnącej" na "droge konieczna".
    Ma jakis sens i cel to dzialanie?

    Czy droga konieczna moze byc zamykana brama, ktora stoi tam juz
    kilkanascie lat czy bedziemy musieli ja zlikwidowac? Jest to jednyne
    "trudnienie" przekazdu, droga jest prosta i w tej chwili ma min 4 metry,
    chociac w akcie notarialnym pisze o 3 metrach.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk

  • 6. Data: 2005-01-21 13:25:09
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    RadekNet wrote:

> [...]
    >
    > Czy droga konieczna moze byc zamykana brama, ktora stoi tam juz
    > kilkanascie lat czy bedziemy musieli ja zlikwidowac?

    No i ma ten sasiad klucz do bramy ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-24 10:17:36
    Od: RadekNet <r...@e...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2005 14:25:09 +0100, bo <a...@a...edu.pl> napisał:

    > No i ma ten sasiad klucz do bramy ?

    Nie ma problemu z otwieraniem - brama nie jest zamykana na klucz tylko
    przymykana na petle ze sznurka.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk