  • 11. Data: 2008-04-08 12:30:37
    Temat: Re: Wynajmujący a udostępnienie mieszkania
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 8, 2:16 pm, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > Tak.

    Jak można oskarżyć ją o naruszenie miru domowego, skoro art. 193 KK
    wyraźnie mówi o cudzym mieszkaniu?

  • 12. Data: 2008-04-08 13:20:31
    Od: Derin <s...@g...com>

    Generalnie tu nawet nie chodzi o fakt tego, że akurat ona weszłaby do
    mieszkania, lecz o to, że udostępniła klucze ludziom obcym, przy czym
    poinformowała nas o tym nie przed ich oddaniem, a sporo po. Gdyby nie
    to, że mogłam pozostać w domu w czasie, który podała, weszliby do
    pustego mieszkania.
    Pomijam już pomysły, jakie po kilku godzinach dyskusji przyszły nam do
    głowy, co się z tymi kluczami stać może, a w następstwie - z
    mieszkaniem. Może i jesteśmy przewrażliwieni, ale zdażało się słyszeć
    o tym, że ludzie weszli do domu, wynieśli wszystko nie zostawiając
    śladów włamania. A dorobienie kluczy do zwykłych zamków nie jest w
    dzisiejszych czasach sztuką. I wcale nie musi to nastąpić teraz, lecz
    za kilka tygodni.

  • 13. Data: 2008-04-08 13:34:13
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    >Jak można oskarżyć ją o naruszenie miru domowego, skoro art. 193 KK
    >wyraźnie mówi o cudzym mieszkaniu?

    a czy najemca ma prawo okradać najmowanego? (bo skoro daje klucze
    komukolwiek, oraz wchodzi kiedy chce to takiej sytuacji sprzyja)

    dziwię się że osoba wynajmująca mieszkanie nie zmienia zamka (bo jak każdy
    może do niego wejść, to każdy może go okraść bez śladów włamania)

  • 14. Data: 2008-04-08 13:35:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    piotrliwszic wrote:

    > włamanie do własnego mieszkania ?
    >
    > o czym Ty piszesz?
    >
    > wynajmujący nie pozbył się prawa do swojego lokalu

    to mógł go nie wynajmować

  • 15. Data: 2008-04-08 13:36:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    piotrliwszic wrote:

    > moim zdaniem nie ma nic ważniejszego niż prawno własności

    dobrze, że tylko twoim zdaniem
    od czasu do czasu pojawiają się na tej grupie tacy oświeceni jak ty.
    proponuję zaczać od poczytania archiwum grupy.

  • 16. Data: 2008-04-08 13:37:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Marcisz wrote:

    > Jak można oskarżyć ją o naruszenie miru domowego, skoro art. 193 KK
    > wyraźnie mówi o cudzym mieszkaniu?

    właśnie weszła do cudzego mieszkania. Ona w nim nie mieszka.

  • 17. Data: 2008-04-08 13:40:16
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Apr 8, 3:37 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > właśnie weszła do cudzego mieszkania. Ona w nim nie mieszka.

    Ale jest jego właścicielką. Nullum crimen sine lege stricta.

  • 18. Data: 2008-04-08 13:42:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Paweł Marcisz pisze:
    > Jak można oskarżyć ją o naruszenie miru domowego, skoro art. 193 KK
    > wyraźnie mówi o cudzym mieszkaniu?

    A cudze to w tym przypadku odnosi sie do wlasnosci, posiadania czy
    jeszcze czegos innego i gdzie to wyczytales ?

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2008-04-08 13:43:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Derin wrote:
    > Dzień dobry,
    >
    > Wraz z trójką innych osób wynajmuję mieszkanie od kobiety. Umowa
    > została spisana do końca czerwca tego roku.

    Tą ją trzymaj gdzieś po za mieszkaniem. To tak w razie czego.

    > O ile przez dłuższy okres
    > czasu nie było problemów, teraz zaczęła je robić. Zjawia się
    > niezapowiedziana, wczoraj "zwróciła mi uwagę," że przestawiłam meble w
    > pokoju nie pytając o zgodę,
    bo nie musiałeś.
    Uśmiechnij się ładnie i powiedz, że wszystko wróci na swje miejsce.

    > a także wycofała się z pozwolenia na
    > trzymanie zwierząt [o zwiezętach w umowie nie ma nic, tak dla
    > jasności].

    aneksy do umowy pisemnej mają być w formie pisemnej, więc mówić sobie
    może, po za tym, na aneks muszą się zgodzić obie strony.
    Co w umowie to obowiązuje.
    Jedyną rzecz, która może zrobić bez waszej zgody to wypowiedzieć umowę.

    > Ale najciekawszym zagadnieniem jest fakt, że udostępniła bez naszej
    > zgody klucze do mieszkania ludziom, którzy mają wymienić okno w
    > kuchni. Poinformowała nas o tym dopiero wczoraj - przy czym okno miało
    > być wczoraj wymieniane, ale z jakichś tam powodów się proces przesunął
    > na dzisiaj.

    Klucze dawać sobie może komu chce i kiedy chce. Wy tez możecie wymienić
    zamki.
    Ważny abyście o wejściu dowiedzieli się przed a nie po.
    Zgodę też musicie wyrazić zanim wejdą.
    Bez waszej zgody i bez powiadamiania może wejść tylko w przypadkach
    "niecierpiących zwłoki", np. awarii.

    > Co z takim fantem począć? Bo że narusza naszą prywatność i łamie pewne
    > paragrafy zarówno KC jak i KK zdążyłam już wyczytać w sieci.
    jeszcze nie zdążyła, bo jeszcze nie weszła.

    > Czy rzeczywiście w razie konieczności możemy ją oskarżać o naruszenie
    > miru domowego czy nawet włamanie?

    dopiero jak wejdzie.

  • 20. Data: 2008-04-08 13:59:50
    Od: Derin <s...@g...com>

    > Uśmiechnij się ładnie i powiedz, że wszystko wróci na swje miejsce.
    Tak też zrobiłam.

> [...]
    > "niecierpiących zwłoki", np. awarii.

    > jeszcze nie zdążyła, bo jeszcze nie weszła.

    Innymi słowy, gdy zadzwoni domofonem lub do drzwi i nikt jej nie
    otworzy, a ona wejdzie do mieszkania to już rozumiem, że weszła?