  • 1. Data: 2008-04-08 08:20:02
    Temat: Umowa dożywocia a długi zobowiązanego
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Witam,
    miesiąc temu zmarł mój ojciec. Jego spadkobiercami jesteśmy brat i ja.
    Ojciec nie pozostawił żadnego własnego majątku, był jednak jednym z 4
    spadkobierców po swoich zmarłych rodzicach - właścicielach działki
    zabudowanej i jakiegoś kawałka ziemi rolnej. Prawdopodobnie wkrótce dojdzie
    do podziału majątku dziadków. Dwaj spadkobiercy dziadków chcą przekazać w
    formie darowizny swoje części spadku trzeciemu ze spadkobierców, nazwę go A.
    Natomiast mój brat i ja chcielibyśmy sporządzić z A umowy dożywocia na rzecz
    mojego brata, w zamian za nasze części spadku oczywiście.
    Jest jednak pewnie problem - A ma długi, prawdopodobnie dość spore, m.in. z
    tytułu zaległych alimentów i niespłaconych kredytów. Jakie konsekwencje mogą
    wyniknąć z tego dla mojego brata?
    Generalnie - chciałabym jak najlepiej zabezpieczyć interesy brata.
    Najbardziej zależy mi na tym, by mógł mieszkać w domu dziadków. Czy w tej
    sytuacji jest może jakieś inne, korzystniejsze rozwiązanie niż umowa
    dożywocia?