  • 1. Data: 2010-07-30 18:55:07
    Temat: Wymiana wodomierzy a obecność w mieszkaniu
    Od: scream <n...@p...pl>

    Spółdzielnia zleciła jakiejś firmie wymianę wodomierzy w całym bloku. Firma
    wyznaczyła jakiś termin na wymianę m.in. w moim lokalu i było to ok.
    miesiąc temu. Cały dzień musiałem siedzieć w domu, no bo nie wiadomo kiedy
    przyjdą, a mieli być w godzinach 7 - 19 - więc cały dzień zmarnowany. Teraz
    wyznaczyli termin dodatkowy dla lokali, w których jeszcze nie dokonano
    wymiany (m.in. mojego). Znów cały dzień musiałem dziś siedzieć w domu i
    znów nikt się nie pojawił. Zadzwoniłem do tej firmy i niemiły pan
    powiedział, że skoro tak, to pewnie wyznaczą kolejny termin, a potem
    kolejny i tak do skutku. Tymczasem ja nie mam wcale ochoty spędzać całego
    dnia w domu bo być może przyjdzie jaśnie pan hydraulik wymienić wodomierz,
    jak również (co ważniejsze) nie bardzo mi się uśmiecha kolejny (trzeci już)
    dzień wolny od pracy, bo oznacza to dla mnie wymierne straty finansowe.
    Jeden dzień mogłem jeszcze przeboleć, dziś - drugi dzień - jestem już mocno
    wkurzony, natomiast trzeciego dnia tracić nie chcę.

    Czy spółdzielnia ma jakiś prawny sposób na zmuszenie mnie do wpuszczenia
    tego pieprzonego hydraulika i czy naprawdę muszę warować jak pies każdego
    dnia kiedy oni powiedzą?!

    I osobne pytanie, z czego wynika wymóg wymiany wodomierzy co dwa lata?

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2010-07-30 19:06:09
    Temat: Re: Wymiana wodomierzy a obecność w mieszkaniu
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    o...@4...net
    *scream* napisał(-a):

    [...]

> [...]
    > wpuszczenia
    > tego pieprzonego hydraulika i czy naprawdę muszę warować jak pies

    Przytomny jesteś? Ja nawet za pierwszym razem nie czekałbym na jaśnie
    wielmożnego hydraulika, tylko kazał przychodzić tyle razy, aż by mnie
    zastał. Kiedyś byłem w podobnej sytuacji, tyle że wspólnota zafundowała
    wymianę w całym bloku zaworów do grzejników CO. A ciśnienie było takie,
    że musieli wymienić wszystkim w całym bloku. Nie szło się z nimi
    dogadać, żeby przyli wtedy kiedy mi pasuje, bo wyjeżdżałem na urlop, a
    po powrocie to po nich już nawet smrodu by nie było. Powiedziałem, że w
    takim razie w ogóle ich u mnie nie wymienią. Byli za pół godziny, jak
    skończyli właśnie "obrabiane" mieszkanie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-07-30 19:12:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy spółdzielnia ma jakiś prawny sposób na zmuszenie mnie do wpuszczenia
    > tego pieprzonego hydraulika i czy naprawdę muszę warować jak pies każdego
    > dnia kiedy oni powiedzą?!

    Co najwyżej zaczną naliczać Ci wodę ryczałtem. Natomiast oczywiście
    przedstawiona porzez Ciebie sytuacja jest jakimś kretynizmem i napsiałbym
    do spółdzielni pismo, by wskazali jakiś sensowny przedział zcasu,w którym
    chcą to robić. No przecież mneij więcej wiadomo, ile trwa wymiana w jednym
    mieszkaniu, więc moim zdanie spokojnie dałoby się pookreślać z dokłądnością
    do kilku godzin ramki dla określonej klatki, czy piętra.

    > I osobne pytanie, z czego wynika wymóg wymiany wodomierzy co dwa lata?

    Z terminu ich legalizacji.

  • 4. Data: 2010-07-30 19:14:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:

    > I osobne pytanie, z czego wynika wymóg wymiany wodomierzy co dwa lata?

    z legalizacji tegoż, która zapewne wygasła. Nie wiem dlaczego dwa.
    Bo z tego co wiem wodomierze dostają legalizacji na 5 lat.

  • 5. Data: 2010-07-30 19:18:48
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-07-30 20:55, scream pisze:
    cały dzień musiałem siedzieć w domu, no bo nie wiadomo kiedy

    dobre, masz cierpliwość i sporo wolnego czasu, urlopu za dużo:))

  • 6. Data: 2010-07-30 19:26:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Z terminu ich legalizacji.

    2 lata? Nigdy nie miałem wodomierzy na 2 lata.

  • 7. Data: 2010-07-30 19:42:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 21:18:48 +0200, Jawi napisał(a):

    > dobre, masz cierpliwość i sporo wolnego czasu, urlopu za dużo:))

    urlopu już nie mam :) ale mogę od czasu do czasu zostac w domu.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2010-07-30 19:44:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 2 lata? Nigdy nie miałem wodomierzy na 2 lata.

    No i co z tego wynika? W domach wodomierze mają legalizacje na 2 lata.
    Najlepiej, by ktoś mieszkajacy w mieszkaniu i czytający tę grupę sprawdził
    moją hipotezę poprzez sprawdzenie legalizacji swojego wodomierza.
    Podejrzewam, ze wszędzie będzie taka sama.

  • 9. Data: 2010-07-30 19:55:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    eta.pl
    *Robert Tomasik* napisał(-a):

> [...]
    > sprawdził
    > moją hipotezę poprzez sprawdzenie legalizacji swojego wodomierza.
    > Podejrzewam, ze wszędzie będzie taka sama.

    Nie dalej jak wczoraj wymieniałem u siebie. Cytuję za kartą gwarancyjną:
    "Według aktualnie obowiązujących przepisów, legalizacja wodomierza jest
    ważna przez okres 5 lat". I na tyle jest jego gwarancja (moje - 2 pkt
    warunków gwarancji). Wodomierz mieszkaniowy ZENNER POLSKA JS 2,5 130

  • 10. Data: 2010-07-30 19:58:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > ważna przez okres 5 lat". I na tyle jest jego gwarancja (moje - 2 pkt
    > warunków gwarancji). Wodomierz mieszkaniowy ZENNER POLSKA JS 2,5 130

    Zatem wymiana co dwa lata jest po prostu niegospodarnością. W skali
    większej spółdzielni może się załapać nawet na kodeks karny. Pasowałoby ich
    o to zapytać.