eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymiana towaru/naprawa › Wymiana towaru/naprawa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Zibi" <T...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wymiana towaru/naprawa
    Date: Sun, 25 Jun 2006 20:37:41 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <e7mlau$c3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: abrd107.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1151260831 387 83.8.97.107 (25 Jun 2006 18:40:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Jun 2006 18:40:31 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:397026
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    szlag mnie trafia w związku z sytuacją w jakiej się znalazłem i chciałbym
    prosić o poradę. Ponieważ nie jestem prawnikiem ani nie chcę/nie mam czasu
    za bardzo zagłębiać się w te tematy proszę o wytłumaczenie tak na 'chłopski
    rozum' co mogę a co nie w sytuacji jak poniżej.

    Zakupiłem nowy towar (pralkę) z usługą dowozu i instalacji urządzenia u
    klienta. Towar dostarczono, podłączono. Okazuje się, że pralkę można tylko
    włączyć i popatrzeć na wyświetlacz bo za nic nie ma zamiaru pracować.
    Pojawia się jakiś tam 'error nr'. Zgłosiłem to natychmiast do sprzedawcy
    ponieważ potrzebuję korzystać z pralki. Otrzymałem odpowiedź, że w tej
    sytuacji zgłoszone zostanie to do serwisu, który skontaktuje się ze mną w
    celu ustalenia terminu naprawy. Po upływie kilku dni serwis nie raczył
    zadzwonić, co uczyniłem ja. Otrzymałem odpowiedź, że zgodnie z gwarancją
    mają na to 21 dni (zgadza się) i zadzwonią w dniu przyjazdu. Mam gdzieś
    takie załatwienie sprawy ponieważ z pralki de facto korzysta inny domownik a
    mnie często nie ma w domu. Chcąc ustalić jakiś konkretny i szybszy termin
    kiedy otrzymam sprawne urządzenie ponownie zadzwoniłem do sklepu i po jakimś
    czasie udało mi się uzyskać słowne zapewnienie, że sprowadzą mi nowy
    egzemplarz. I OK, jest on u sprzedawcy ale ja wg niego muszę pokryć koszty
    transportu. No właśnie muszę czy nie muszę? Jak to jest z wymianą towaru,
    który od samego początku nie działa?

    Dzwoniłem do lokalnego rzecznika praw konsumentów i mam taką mniej więcej
    odpowiedź: wymiana na nowy towar nie należy mi się w ogóle chyba, że tak
    uzna serwis. Nie mogę też żądać zwrotu gotówki i kupić sobie produkt gdzie
    indziej. Powoływano się na jakieś przepisy, paragrafów nie znam.

    Proszę o poradę co mogę uczynić? Czy mam czekać? Tylko, że mnie to już
    wkur**** bo walczę z tym od trzech tygodni. Czy nasze prawo rzeczywiście
    dopuszcza taką ewentualność aby klient, który kupuje nowy, w pełni
    wartościowy produkt musiał czekać na skorzystanie z niego przez miesiąc?

    Dzięki za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam,
    Zibi


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1