    From: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyłudzenie (oszustwo?)
    Date: Sun, 7 Jan 2007 11:56:10 +0100

    Witam.

    Proszę o poradę.
    Sytuacja następująca:
    - wygrałem aukcję internetową (towar to elementy komputerowe),
    - wpłaciłem pieniądze na konto (243zł),
    - sprzedający wysyła towar przesyłką wartościową,
    - po otworzeniu przesyłki towar okazuje się niesprawny, widać gołym okiem,
    że "ktoś w tym grzebał lutownicą",
    - kontakt ze sprzedawcą utrudniony (nie odbiera telefonu, w mailach wypiera
    się, że wysyłał niesprawny towar),
    - sprzedający sugeruje, że to wina poczty (przesyłka była nienaruszona),
    usuwa z opisu strony swoje zapewnienia o uczciwości (dane do innego serwisu
    aukcyjnego, na którym ma same pozytywy),
    - sugeruje moją winę, informuje, że posiada bardzo dokładne zdjęcia towaru
    przed wysyłką (choć na stronie aukcji były tylko małe i słabej jakości
    fotki, chyba z telefonu) i świadków pakowania,
    - przesyłka na kopercie ma inny adres (ulicę) niż podany wcześniej adres
    zamieszkania,

    Ja ze swojej strony posiadam notatkę sporządzoną w obecności listonosza, że
    paczka była w stanie nienaruszonym, ale mam watpliwości co do jej zawartości
    (wymienione wcześniej ślady ingerencji sugerujące wadliwy towar).

    Będę obserwował działania delikwenta na serwisach aukcyjnych i ostrzegał
    potencjalnych kontrahentów oszusta o potencjalnym zagrożeniu.

    W pierwszej kolejności mam zamiar złożyć zawiadomienie o popełnieniu
    przestępstwa na policji (m.in. z powodu niepewności danych adresowych
    oszusta).
    Co robić dalej? Czekać na postępowanie policji, czy udać się do adwokata.
    Jak to się robi dalej...?

    Proszę o informacje. Wiem, że to nie są wielkie sumy, ale jak nikt nie
    będzie reagował to nigdy nie wypleni się złodziejstwa, które opanowało m.in.
    internet.

    Pozdrawiam
    Rafi