  • 21. Data: 2007-08-01 16:53:14
    Temat: Re: Wykup mieszkania - haczyk?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-08-01 16:28 andrzej pięknie wystukał/a:

    > Są, ale dla tych, którzy je już "mają". Jakby każdy z ulicy mógł przyjśc do
    > spółdzielni kupić za "złotówkę" to cena by rzeczywiście spadła na sam dół.
    > Pod koniec roku ceny rzeczywiście troche spadną, ale potem się ustabilizuja
    > a nawet zaczna normalnie rosnąć.

    No, zobaczymy jak to jeszcze będzie i jakich niespodzianek doświadczymy.

    --
    animka

  • 22. Data: 2007-08-01 19:25:39
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Pod koniec roku ceny rzeczywiście troche spadną, ale potem się ustabilizuja

    A po informacji w jakimś Superekspresie o konieczności rozbiórki, z powodów
    bezpieczeństwa dla ludzi, pierwszego wielkopłytowca ceny w takich domach
    ustabilizują się na poziomie 0,00 za metr. Za to ceny innych niż wielkopłytowe
    wzrosną do granic niemożliwości. Tomek

  • 23. Data: 2007-08-01 19:52:10
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A po informacji w jakimś Superekspresie o konieczności rozbiórki, z
    > powodów
    > bezpieczeństwa dla ludzi, pierwszego wielkopłytowca

    Tu masz racje, ale takich możliwych zagrożeń może być więcej. Na przykład po
    ataku Marsjan na osiedla nastapi taki sam spadek cen.

    --
    andrzej

  • 24. Data: 2007-08-01 21:04:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message
    W dniu 2007-08-01 14:33 witek pięknie wystukał/a:

    > "Kit" <k...@d...plwywal.to> wrote in message
    pl...

    > Nie płacą.
    > Co najwyżej spółdzielnia pokazała to jako składnik opłat/czynszu.
    > Podatek płaci spółdzielnia jako właściciel.

    >W "mojej" sp-ni podatek gruntowy płacimy.
    >Co rok dają parę zł (ok. 100 na rok) bonifikaty rencistom, emerytom i
    >innym o niskich dochodach.

    Dalej twierdze, ze nie placicie zadnego podatku gruntowego, bo podatek
    gruntowy blacie sie w gminie a nie w spoldzielni.
    Podatek gruntowy placi wlasciciel gruntu, a ze ty takowym nie jestes, to na
    pewno go nie placisz.
    Co najwyzej zrzucacie sie na podatek gruntowy, ktory ma zaplacic
    spoldzielnia.

  • 25. Data: 2007-08-01 22:38:53
    Od: k...@o...pl

> [...]
    >
    > Tu masz racje, ale takich możliwych zagrożeń może być więcej. Na przykład po
    > ataku Marsjan na osiedla nastapi taki sam spadek cen.

    Może być jeszcze tsunami, albo wulkan się zrobi. Prawdopodobieństwo wystąpienia
    takich zdarzeń jest równe zero. A prawdopodobieństwo że się resurs budynku
    skończy równe jest jeden. Pytanie nie brzmi czy budynek z płyty się zawali.
    Tylko brzmi kiedy się zawali. Dziwi mnie postępowanie szarego luda. Jak kupuje
    stary samochód to chciałby żeby był jak nowy a kosztował mniej niż chce
    sprzedawca. A jak ktoś mu w głowie namiesza że mieszkanie za parę złotych to
    świetny interes to nawet nie sprawdzi w ilu procentach budynek jest
    wyeksploatowany. A może te mieszkalna przeciętnie są tyle warte, jakiś tysiąc
    złotych. Bo da się w nich pomieszkać pięć czy dziesięć lat a potem trzeba będzie
    do rozbiórki się dołożyć. Każdy rząd i każdy prezydent ma ambitny plan budowy
    mieszkań. Jedni że milion, inni że trzy miliony potrzeba. Coś mi się widzi że
    oni na pewno wiedzą to o czym szary lud boi się pomyśleć. Tomek

  • 26. Data: 2007-08-02 16:39:55
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > negatywnego zaopiniowania 'lustracji budowlanej' [modne slowo ostatnio] to
    > miasto ponosi koszta zwiazane z rozbiorka.
    >
    > Nauczony ze nie ma nic za darmo szukam spisku tak niezmiernie kuszacej
    > ofercie. Byc moze niepotrzebnie, jednak kwestia 'wiekowosci' sporej czesci
    > mieszkan z 'wielkiej plyty' pozostaje.
    >
    > W zwiazku z powyzszym, kieruje pytanie przede wszystkim do osob
    > posiadajacych wiedze z zakresu prawa budowlanego - czy wizja rozbiorek
    > blokowisk w ogole jest mozliwa? Na czyj koszt?
    >
    > Wizja moze nieciekawa i malowiarygodna, ale gdy stawka jest zycie wielu

    Przed chwilą w wiadomościach regionalnych był reportaż z Piotrkowa. Dziennikarz
    popytał o stojące tam wieżowce. Dowiedział się ze zostały zbudowane z płyt
    przeznaczonych do budowy o polowe niższych domów. Trwałość takich budynków
    została określona na 25 lat. Teraz mają jakieś 35. Pytali w Nadzorze Budowlanym.
    Zostali spuszczeni. Prezes spółdzielni zapewnił ze żadnego niebezpieczeństwa nie
    ma. Za to ludzie którzy wtedy robili płyty i stawiali te domy, tłumacząc z
    polskiego na polski stwierdzili że jak się idzie na spacer to lepiej wybrać
    dłuższą drogę niż przy wieżowcach. Po co kusić licho. Może to jest ten haczyk. Tomek

  • 27. Data: 2007-08-02 22:57:08
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    Tomek <k...@o...pl> napisal:
> [...]
    > dłuższą drogę niż przy wieżowcach. Po co kusić licho. Może to jest ten haczyk.

    Pozwole sobie na zdanie odrebne. Dziennikarze, zwlaszcza regionalni, to
    wyjatkowo szczodry zdroj legend miejskich. I haslo "plyty przeznaczone
    do budowy o polowe nizszych domow" spokojnie do takich legend mozna
    zaliczyc. Swietnym zrodlem informacji sa tez "ludzie, ktorzy wtedy robili
    plyty". Prawie jak uliczna baba, ktora w stanie wojennym byla "glosem ludu".
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 28. Data: 2007-08-03 09:33:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 10:11:56 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > - jeleń. Jeleń jest potrzebny, który kupi. Jak problem zacznie być
    > widoczny, to kupujący TEŻ będą go widzieli.
    > Sądzisz że z Zachodu "przyjdą inwestorzy" którzy będą masowo kupować
    > nadające się do rozbiórki lokale?
    > Wątpię.

    To zależy. Od lokalizacji. Znam parę miejsc gdzie znaleźliby się już dziś
    chętni do zakupu i wyburzenia bloków mieszkalnych a potem budowy czegoś
    bardziej dochodowego.