  • 1. Data: 2007-07-31 07:16:10
    Temat: czy skserowana umowa jest ważna?
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    Witam,
    podpisałam umowę zlecenie, ale kierowniczka miała tylko jeden egzemplarz
    i mi zrobiła ksero. Moja koleżanka w tej samej firmie dostała 2
    egzemplarze do podpisania- tak jak powinno być.
    Czy taka umowa ze skserowanymi podpisami jest ważna? Czy to jest jakiś wał?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-07-31 07:23:27
    Temat: Re: czy skserowana umowa jest ważna?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Przeważnie pisze się: "umowę sporządzono w ... jednobrzmiących egz. po ...
    dla każdej ze stron".
    Ksero, to ksero. W razie sporu nie będzie dowodem. Potrzebny będzie
    oryginał.
    Jacek

  • 3. Data: 2007-07-31 07:46:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8mnle$7ce$1@atlantis.news.tpi.pl kwiatuszek
    <o...@w...pl> pisze:

> [...]
    > do podpisania- tak jak powinno być.
    > Czy taka umowa ze skserowanymi podpisami jest ważna? Czy to jest jakiś
    Umowa jest ważna. Dla spokoju ducha możesz zażądać naniesienia na kserówce
    adnotacji "potwierdzam zgodność z oryginałem", pieczęć, podpis.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-07-31 07:54:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 31.07.2007 Jacek <m...@w...pl> napisał/a:
    > Przeważnie pisze się: "umowę sporządzono w ... jednobrzmiących egz. po ...
    > dla każdej ze stron".
    > Ksero, to ksero. W razie sporu nie będzie dowodem. Potrzebny będzie
    > oryginał.

    Rozwiniesz podpierając się orzecznictwem i konkretnymi przepisami?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-07-31 08:03:26
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 31 Jul
    2007 09:23:27 +0200, Jacek zeznał(a):

    a dlaczego nie będzie dowodem?

  • 6. Data: 2007-07-31 19:17:36
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik kwiatuszek napisał:
> [...]
    > egzemplarze do podpisania- tak jak powinno być.
    > Czy taka umowa ze skserowanymi podpisami jest ważna? Czy to jest jakiś wał?

    Poproś kierowniczkę żeby jeszcze raz ci to ksero podpisała i ty tez się
    podpisz, skoro w firmie brakuje papieru/tuszu w drukarce. pachnie jakimś
    szwindlem.

  • 7. Data: 2007-07-31 19:21:57
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Rozwiniesz podpierając się orzecznictwem i konkretnymi przepisami?

    wystarczy na logikę: na umowie masz napisane: sporzadzono w dwoch
    egzemplarzach i to sa _egzemplarze_ a nie oryginal i kopia. taką
    kserowke można dowolnie potem spreparowac, zmienić warunki skserować
    podpis. nie sadzisz chyba ze sad uzna ci jakas kserówkę jako dowód
    istnienia stosunku pracy/zlecenia?

  • 8. Data: 2007-07-31 23:04:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 31.07.2007 o`rety <o`rety@pl.pl> napisał/a:
    > wystarczy na logikę: na umowie masz napisane: sporzadzono w dwoch
    > egzemplarzach i to sa _egzemplarze_ a nie oryginal i kopia. taką

    Wątkotwórca nie wspominał nic o jakimś zapisie o 2ch egzemplarzach.
    Zresztą jest to bez znaczenia - nie ma obowiazku sporządzania umowy w
    formie pisemnej. A ta cała logika, przynajmniej mi podpowiada, że bardziej
    istotne jest udowodnienie faktycznego stosunku pracy niż posiadanie
    oryginału umowy.

    > kserowke można dowolnie potem spreparowac, zmienić warunki skserować
    > podpis. nie sadzisz chyba ze sad uzna ci jakas kserówkę jako dowód
    > istnienia stosunku pracy/zlecenia?

    Sąd oceni taki dówod jak każdy inny w kontekscie sprawy i innych dowodów
    Z zasady w sądach nie pracują idioci co zdaje się mocno sugerujesz.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-08-01 08:22:21
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2007 09:16:10 +0200, kwiatuszek napisał(a):

> [...]
    > egzemplarze do podpisania- tak jak powinno być.
    > Czy taka umowa ze skserowanymi podpisami jest ważna? Czy to jest jakiś wał?

    Umowę można skserować - podpisów nie. Tak jak radzi o`rety podpiszcie
    kopię jeszcze raz (z datą odpowiednią podpisania).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2007-08-01 19:59:12
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Wątkotwórca nie wspominał nic o jakimś zapisie o 2ch egzemplarzach.

    widziałeś kiedyś umowę między dwoma stronami w jednym egzemplarzu, tylko
    dla jednej strony?

    > Zresztą jest to bez znaczenia - nie ma obowiazku sporządzania umowy w
    > formie pisemnej.

    IMHO właśnie dla celów dowodowych lepiej jest umowę podpisać.

    > A ta cała logika, przynajmniej mi podpowiada, że bardziej
    > istotne jest udowodnienie faktycznego stosunku pracy niż posiadanie
    > oryginału umowy.

    własnie dlatego żeby nie udowadniać i kombinować są umowy. wątkotwórca
    nic nie wspominał zresztą o stosunku pracy tylko o zleceniu.

    > Sąd oceni taki dówod jak każdy inny w kontekscie sprawy i innych dowodów
    > Z zasady w sądach nie pracują idioci co zdaje się mocno sugerujesz.

    Masz rację. Zdaje się.

    a tak zupelnie OT sprawa jest dziwna, bo gdyby zleceniodawca byl fair,
    nie miałby problemu zeby podpisac umowy jak pan bog przykazal, a nie
    jakies kombinacje odstawiac. Kupiłbys samochód kiedy sprzedający wziąłby
    oryginał umowy a tobie zostawił kserówkę?

    pozdr