eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWykup lokatorskiego mieszkania do wlasnosciowego a nieuregulowana sprawa gruntow › Wykup lokatorskiego mieszkania do wlasnosciowego a nieuregulowana sprawa gruntow
    From: "Mr.Jack" <m...@W...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wykup lokatorskiego mieszkania do wlasnosciowego a nieuregulowana sprawa
    gruntow
    Date: Thu, 20 Dec 2007 23:42:44 +0100

    Bylem w spoldzielni, w ktorej dowiedzialem sie, ze nie moge wykupic mojego
    mieszkania lokatorskiego, bo nie uregulowana zostala sprawa gruntow na
    ktorych znajduje sie blok. Tymczasem znalazlem w sieci ten artykul:
    http://gdynia.naszemiasto.pl/mieszkanie_za_grosze/sp
    ecjalna_artykul/638384.html

    a w nim:

    "W przypadku spółdzielczych własnościowych mieszkań część spółdzielni
    dokonała wykupu gruntu, natomiast część nie. Nie ma jednak przeciwwskazań,
    by w sytuacji, gdy tego gruntu się nie wykupiło - a ma się spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego - zbyć to prawo. Można nie mieć
    gruntu i sprzedać spółdzielcze mieszkanie własnościowe - jest to tak zwane
    ograniczone prawo własnościowe. Polega ono na tym, że taka osoba jest
    właścicielem tylko swoich "czterech ścian", cała reszta, jak np. klatka
    schodowa, nie jest własnością tej osoby lecz może ona ją zbyć."

    Rozumiem, ze spoldzielnia sama w sobie posiada wlasnosciowe prawo do danych
    lokali, wiec dlaczego nie moze mi tego lokalu zbyc ?

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    http://www.motocykl.org | http://www.motocykl.org/thundercat