  • 81. Data: 2005-10-15 18:41:47
    Temat: Re: Wyjacy autoalarm - w dzien
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:18dumqji9ybcg.dlg@halizna.pt...

    > Samokrytykę odnotowano.

    cos do mnie ?

  • 82. Data: 2005-10-15 21:38:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 15 Oct 2005 20:41:47 +0200, na pl.soc.prawo napisałeś(aś):

    > cos do mnie ?
    Po analizie references, dat, poziomów cytowania, innych nagłówków
    oraz kontekstu - jak myślisz?

    PS. więcej ;), mniej mięcha

    --
    pozdro
    poreba

  • 83. Data: 2005-10-15 22:57:07
    Od: grom <j...@w...pl>

    Przemek R... wrote:

    > U?ytkownik "poreba" <d...@p...com> napisa? w wiadomo?ci

    > nie chodzi o mozliwosci techniczne :)
    > no dobra, odholowuja na parking policyjny, kto placi za to i na jakiej
    > podstawie kierowca?
    > Przypadkowe wlaczeneio sie alarmu na pewno nie jest wybrykiem jezlei nie ma
    > to charakteru
    > stalego.
    >
    > P.

    Zalezy jakiego. Nie takiego, ktory wyje 3 dni z rzedu.

  • 84. Data: 2005-10-16 12:39:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zalezy jakiego. Nie takiego, ktory wyje 3 dni z rzedu.

    czy ja z toba kretynie teraz rozmawiam?

  • 85. Data: 2005-10-16 12:41:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Po analizie references, dat, poziomów cytowania, innych nagłówków
    > oraz kontekstu - jak myślisz?

    mysle ze w tej galezi istnieje lepszy kandydat :)

    > PS. więcej ;), mniej mięcha

    ?

    P.

  • 86. Data: 2005-10-16 21:59:29
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 15/10/2005 15:13, Przemek R... wrote :

    > nie, chyba ze sa slady wlamania, ale to po to aby zlapac przestepce i
    > zabezpieczyc slady a nie
    > zaspokoic potrzebe jakiejs babci.
    > U mnie wyl 3 doby az akumulatory wysiadly i policja kazdemu kto dzwonil
    > mowila ze nic nie moga zrobic,
    > jezeli nie bylo wlamania. (zaluzje przeciwlamaniowe byly, podkop raczej w
    > rachube nie wchodzi :)
    > Przyjezdzali tylo sprawdzic.

    Mogą sobie mówić. Moim zdaniem stan prawny jest inny. Chociażby dlatego,
    że zgodnie z art. 1 ust 2 pkt 2 do podstawowych zadań Policji należy:
    "zapewnienie spokoju w miejscach publicznych". Chyba, że Robert Tomasik
    napisze inaczej...

    > teraz mowisz o sytucaji podejrzenia wlamania, tu ok, ale wejsc by wylaczyc
    > wiedzac ze nie ma mozliwosci wlamania
    > (zadnych sladow) to absolutnie nie.

    Mówię nie tylko o podejrzeniu włamania, ale na przykład o zalaniu i
    zwarciu instalacji, nie przeczytałeś do końca :-)

    [Przeklejone z drugiego postu]
    > po z atym jak sobie to wyobrazasz, wchodzi policja, wylacza alarm i
    > wychodzi, i co teraz?
    > Ktos sie wlamie, kto odpowiada?

    Włamywacz :-). Jeśli Policja, która się włamała dochowała należytej
    staranności w zabezpieczeniu majątku (znaczy zamknie za sobą drzwi), to
    nie ponosi odpowiedzialności za włamanie. Zauważ, że stan w którym alarm
    wyje przez cały czas, jest z punktu widzenia skutków w postaci totalnego
    znieczulenia sąsiadów równoważny wyłączeniu alarmu. A skoro Policja
    dochowała należytej staranności to nie ponosi winy, a skoro tak to nie
    powinna jej naprawiać.
    Inna broszka, że Policja bardzo niechętnie by się angażowała w coś
    takiego -- co zresztą zrozumiałe.

    Jeśliby była taka sytuacja, że u sąsiada wyje kilka godzin, nie widać
    końca, nie można skontaktować się z właścicielem i zbliża się pora nocna
    to należy:
    1. Zawiadomić dyżurnego lokalnej Policji o sytuacji, że wyje cały czas i
    zamierzasz to wyłączyć poprzez włamanie się (cel: uniknięcie przyjazdu
    patrolu i tłumaczenia się z kradzieży z włamaniem).
    2. W obecności 2-3 świadków (najlepiej sąsiadów) przełamać
    zabezpieczenia i wejść do wnętrza. Dobrze jest uprzednio przygotować
    sposób zabezpieczenia po odejściu (nowe wkładki do drzwi, sklejkę do
    zabicia wybitego okna, etc.)
    3. Wyłączyć alarm, sprawdzić lokal na inne okoliczności (trup w wannie
    etc...)
    4. Wyjść zabezpieczywszy z należytą starannością lokal/dom etc.
    5. Zostawić w widocznym miejscu (na drzwiach na przykład) informację o
    sytuacji oraz o powziętych czynnościach, oraz o informacji kto jest
    odpowiedzialny.
    6. Nadal szukać kontaktu z właścicielem.

    Moim zdaniem działanie opisane powyżej:
    1. Nie jest przestępstwem -- stan wyższej konieczności,
    2. Jest działaniem opisanym w art. 752-757 kc -- prowadzeniem cudzych
    spraw bez zlecenia.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 87. Data: 2005-10-17 09:29:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > że zgodnie z art. 1 ust 2 pkt 2 do podstawowych zadań Policji należy:
    > "zapewnienie spokoju w miejscach publicznych". Chyba, że Robert Tomasik

    sluchaj zapewnienem spokoju na osiedlu w nocy rowniez jest uciszenie
    mlodziezy a czy plicja moze
    wejsc na osiedle i w tym celu spalowac mlodych ludzi?
    :-) nie , "Chyba, że Robert Tomasik napisze inaczej..." :-)

> [...]
    > 5. Zostawić w widocznym miejscu (na drzwiach na przykład) informację o
    > sytuacji oraz o powziętych czynnościach, oraz o informacji kto jest

    informacje dla potencjalnego wlamywacza ze alaram jest wylaczony?

    > 6. Nadal szukać kontaktu z właścicielem.
    >
    > Moim zdaniem działanie opisane powyżej:
    > 1. Nie jest przestępstwem -- stan wyższej konieczności,

    nigdy w zyciu, art 26 kk definiuj estan wyzszej koneicznosci :)

    > 2. Jest działaniem opisanym w art. 752-757 kc -- prowadzeniem cudzych
    > spraw bez zlecenia.

    nie znaczy ze mozna popeniac przestepstwo na jej szkode (wlamac sie).
    Po z atym art 752 juz moim zdaniem przekresla takie rozumowanie,m bo na
    pewno
    wlasciciel mieszkania nie zyczylby sobie aby zostalo ono z wylaczonym
    alarmem.
    (a raczej z rozmontowanym,bo nie tak latwo wylaczyc przez soobe 3cią)
    I na pewno nie bylo by to nalezyta starannoscia i nalezytym zabezpieczeniem.

    P.

  • 88. Data: 2005-10-17 14:38:47
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "flondra" <s...@f...com> napisał w wiadomości

    > definicje literacka, a nie prawna. Ale ktory debil te dwie rzeczy moze
    > rozroznic?

    "Nie dyskutuj z idiotą bo inni mogą nie zauważyć różnicy".

    Pzdr
    Leszek

  • 89. Data: 2005-10-17 14:40:04
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w wiadomości

    > mysle ze w tej galezi istnieje lepszy kandydat :)

    > ?

    Wychodzi na to, że tylko ty nie rozumiesz.

  • 90. Data: 2005-10-17 15:31:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "flondra" <s...@f...com> napisał w wiadomości

    > "Nie dyskutuj z idiotą bo inni mogą nie zauważyć różnicy".

    Lesiu kolege znalazl ...