    From: Wojtek <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Współwłasność ziemi rolnej otrzymanej w spadku
    Date: Sun, 03 Jul 2011 14:50:41 +0200

    witam,

    W latach 2001/2002 otrzymałem w formie darowizny (w ramach niepisanej
    ostatniej woli dziadka) 2 ha ziemi rolnej. W ramach tej darowizny, przed
    notariuszem zrzekli się swoich części:
    - żona dziadka (babcia) - w części 5/8
    - trójka dzieci dziadka (wujostwo) w częściach odpowiednio po 3/32
    Niestety jeden z wujków, w międzyczasie zmarł...
    Posiadał on jednak z wcześniejszego związku córkę, która mimo ostatniej
    woli naszego dziadka jaką było przekazanie mi w całości w/w działki nie
    wyraziła na to zgody. Tak więc istnieje 3/32 części jaką ona zapewne
    dziedziczy po swoim zmarłym ojcu.

    Od 2001 roku wyłącznie ja płacę podatek rolny za całość gruntu.
    Wyłącznie ja interesuję się tym gruntem (coroczne utrzymanie własnymi
    siłami porządku na tym obszarze).
    2 lata temu kontaktowałem się z tą kuzynką z propozycją prawnego
    załatwienia sprawy (spłaty jej części, zrzeczenia się lub notarialnego
    wydzielenia jej części, tak bym nie musiał ponosić kosztów utrzymania
    całości.
    Nie wyraziła ona na to zgody (bo to przecież koszty). Podejrzewam
    również, że nie przeprowadziła po śmierci swojego ojca spraw spadkowych.
    Tak więc w księdze wieczystej może figurować jako współwłaściciel jej
    nieżyjący ojciec.

    I teraz konkludując: Jakie są możliwości prawnego zamknięcia sprawy?
    Chciałbym jak napisałem wyżej być jedynym właścicielem swojej części
    (lub całości jeśli to możliwe) Co powinienem w takim przypadku zrobić?

    pozdrawiam