  • Data: 2006-01-10 10:12:56
    Temat: Współwłasność-prośba o pomoc.
    Od: "rafał balcerzak" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem współwłaścicielem budynku idziałkl.Mieszkam od 25 lat na jej terenie.
    nabyłem prawo do niej na podstawie sprawy spadkowej. Sąd ustalił własność
    pomiędzy mną a moim bratem z drugiego małżeństwa ojca.Moja matka żyjąc z
    ojcem w konkubinacie nie nabyła praw do spadku. Ojciec umarł w 1991 roku.Ja
    mieszkałem na terenie tej posesji dbając o nią poświęcając swoją pracę i
    środki finansowe pokrywając wszelkie koszta utrzymania.Część domku była
    niewyszykowana.Zajmowaliśmy z rodziną jego część z uwagi na brata.Dwa lata
    temu zacząłem szykować pozostałą część w zasadzie od podstaw.W tym roku (po
    15 latach od sprawy spadkowej)brat mój stwierdził żę chce sprzedać
    budynek.Gdy się nie zgodziłem powiedział ,że chce sie sprowadzić do swojej
    części budynku.Stąd kilka pytań z mojej strony:Czy brat może zmusić mnie do
    sprzedaży działki?Czy może się sprowadzić do części budynku bez mojej zgody?
    Czy fakt sporego wkładu finansowego ,jak i nakładów pracy z mojej strony ma
    tu jakieś znaczenie?Chciałbym dodać żę jestem zameldowany w ty miejscu od 2-
    ch lat.Czy jest możliwość skłonienia mojego brata do przyjęcia spłaty jego
    części , gdyż od spłaty jego połowy nie chcę się uchylać.Bardzo proszę o
    pomoc.Rafał