eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWrszawska Kolej Dojazdowa w sktócie WKD. Wezwanie do zapłaty. › Wrszawska Kolej Dojazdowa w sktócie WKD. Wezwanie do zapłaty.
    From: "El_Punky" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wrszawska Kolej Dojazdowa w sktócie WKD. Wezwanie do zapłaty.
    Date: Wed, 25 Jun 2003 01:05:29 +0200

    Witam!

    Miałem dzisiaj okazję podróżować od stacji Grodzisk Mazowiecki Piaskowa do
    Warszawy Śródmieście.
    Problem polegał na tym, że wiadomość o konieczności przyjazdu do Warszawy
    przyszła nagle, co tu dodawać, musiałem
    wyruszyć kolejką, która odjeżdżała o godzinie 12:36 z wyżej wymienionej
    stacji. Jako, że w jej pobliżu nie znajduje się żadna kasa biletowa,
    zadzwoniłem
    do swojej dziewczyny, która miała wsiąść z Podkowa Leśna Główna, aby kupiła
    mi bilet na III strefę (Od Podkowy Leśnej do Warszawy wystarczy II strefa).
    Na tejże stacji Wkd razem z moją dziewczyną wsiadł
    kontroler biletów popularnie zwany "kanarem" i na tej samej stacji poprosił
    nas o bilety. Rozmowa, która dotyczyła się od 30 sekund spowodowała że
    zapomnieliśmy o skasowaniu dla mnie biletu.
    Kontroler wypisał mi wezwanie do zapłaty 113 zł, które niestety musiałem
    przyjąć. Był to jeden z tych, nazwijmy to brzydko, upierdliwych "kanarów",
    który wykonywał swoje obowiązki po raz pierwszy.
    Niestety pod wpływem stresu związanego z zaistniałą sytuacją ujawniłem
    prawdę dotyczącą mojego przejazdu ze stacji Grodzisk Mazowiecki Piaskowa.
    Gdybym skłamał, co naturalnie robię tylko w wyjątkowych
    sytuacjach, mówiąc o podróży ze stacji Podkowa Leśna Główna to mógłbym
    dochodzić swoich praw argumentując ową sytuację jako "nadgorliwe podejście
    do klienta ze strony kontrolera". W związku z zaistniałym
    wydarzeniem mam napisać wypracowanie do PKP z prośbą o umorzenie wezwania do
    zapłaty. Mam zatem kilka pytań do uczestników grupy :

    1. Czy ktoś pisał takie wypracowanie do PKP?
    2. Czy historia, którą w taki sposób zrelacjonowałem jest wiarygodna i czy
    tymsamym powinna się znaleźć w uzasadnieniu, które mam napisać?
    3. W jakim czasie tego typu sprawy ulegają przedawnieniu?
    4. Czy rzeczywiście opłacalne jest dochodzenie przez PKP tego typu spraw na
    drodze sądowej i czy w związku z tym nie będą mnie jedynie straszyli wizytą
    komornika?

    Jeżeli ktoś byłby skłonny poradzić mi coś od siebie to chętnie wysłucham
    jego rad.

    Pozdrawiam

    Konrad Szałwiński