  • 1. Data: 2007-01-31 20:19:59
    Temat: Wnisek o stwierdzenie nabycia spadku - pomocy !!!
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    nakreślę na początek stan prawny. Nieruchomość jest własnością
    małżeństwa X. Każde z małżonków oddzielnym testamentem przepisuje swoją
    cześć własności na rzecz ich jedynego dziecka. Następnie spadkodawcy
    kończą żywot - żona umiera pięć lat temu, mąż niedawno. Czy spadkobierca
    ma pisać dwa oddzielne wnioski o stwierdzenie nabycia spadku czy można w
    jednym to zawrzeć. Niestety biuro podawcze w sądzie okręgowym nie
    potrafiło/nie chciało udzielić kompetentnej informacji. Proszę o pomoc w
    tej kwestii.

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2007-01-31 20:34:25
    Temat: Re: Wnisek o stwierdzenie nabycia spadku - pomocy !!!
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    DaNsOuNd napisał(a):
    > Czy spadkobierca
    > ma pisać dwa oddzielne wnioski o stwierdzenie nabycia spadku czy można w
    > jednym to zawrzeć.

    jeśli oboje przed śmiercią zamieszkiwali w tym samym miejscu (we
    właściwości tego samego sądu rejonowego), to można jeden
    zresztą jeśli masz wątpliwości, to złóż jedno pismo, sąd będzie wiedział
    co z nim zrobić

    > Niestety biuro podawcze w sądzie okręgowym nie
    > potrafiło/nie chciało udzielić kompetentnej informacji.

    może w sądzie rejonowym wiedzieliby więcej ;)

    KG

  • 3. Data: 2007-01-31 21:10:37
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

> [...]
    > właściwości tego samego sądu rejonowego), to można jeden
    > zresztą jeśli masz wątpliwości, to złóż jedno pismo, sąd będzie wiedział

    tak, zamieszkiwali w tym samym miejscu.

    > może w sądzie rejonowym wiedzieliby więcej ;)

    jasne że miałem na myśli Sąd Rejonowy :)

    Postroofki

  • 4. Data: 2007-01-31 21:46:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    Uważam, że muszą to być dwa niezależne wnioski. Nie spotkałem się z
    rozpatrywaniem czegoś takiego na jednej rozprawie. Co więcej lektura przepisów
    kpc, a szczególnie art. 669 i kolejnych dowodzi, że wszędzie mowa o tych samych
    osobach. Co więcej inni przecież będą spadkobiercy.

  • 5. Data: 2007-02-01 05:56:29
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Uważam, że muszą to być dwa niezależne wnioski. Nie spotkałem się z
    > rozpatrywaniem czegoś takiego na jednej rozprawie.

    a więc mało widziałeś :)

    KG

  • 6. Data: 2007-02-01 14:54:50
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    kam napisał(a):

    > a więc mało widziałeś :)

    dzięki za informacje. Złożyłem pojedynczy wniosek i został przyjęty.
    Zobaczymy co dalej. Jeszcze tylko poczekać około 3 miesięcy na rozprawę
    i po kłopocie będzie (tak mi się wydaje ;-) )

    Postroofki