  • 1. Data: 2007-01-31 18:10:27
    Temat: Wykorzystanie osoby niepełnosprawnej psychicznie
    Od: "szolek" <i...@c...pl>

    Witam serdecznie.

    W mojej rodzinie stał sie przykry wypadek.
    Starsza osobę, którą opiekowali się obcy "dobrzy ludzie"
    naciągnięto na podpisanie umowy ratalnej. "Dobrzy ludzie"
    zniknęli, 5k pln pozostało do zapłaty.
    Czy jest jakiś artykuł na taki występek?
    Kukałem w KK lecz znalazłem tylko wzmiankę o wykorzystywaniu
    seksualnym osoby niepełnosprawnej psychicznie, a nie finansowym.

    TIA

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 2. Data: 2007-01-31 18:15:31
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    szolek napisał(a):
> [...]
    > naciągnięto na podpisanie umowy ratalnej. "Dobrzy ludzie"
    > zniknęli, 5k pln pozostało do zapłaty.
    > Czy jest jakiś artykuł na taki występek?
    Na poczatku sprobujcie odkrecic umowe. Kiedy to bylo i gdzie (w jakims
    sklepie, czy tez np w domu)? Bo jesli nie uplynelo jeszcze 10(?) dni i
    umowa byla zawarta poza siedziba firmy to macie prawo ja wypowiedziec.
    > Kukałem w KK lecz znalazłem tylko wzmiankę o wykorzystywaniu
    > seksualnym osoby niepełnosprawnej psychicznie, a nie finansowym.
    Cos mi sie kojarzy... niekorzystne zarzadzanie mieniem?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-01-31 19:25:38
    Od: KrzysiekPP <jimi@nospam_ceti.pl>

    > Na poczatku sprobujcie odkrecic umowe. Kiedy to bylo i gdzie (w jakims
    > sklepie, czy tez np w domu)? Bo jesli nie uplynelo jeszcze 10(?) dni i
    > umowa byla zawarta poza siedziba firmy to macie prawo ja wypowiedziec.

    Ale co to da ? Nic ... przeciez 5k zniknęło. A umowy przeciez wcale nie
    trzeba wypowiadac, wystarczy spłacić nalezność. Oczywiscie w przypadku
    "wypowiedzenia z sukcesem" odpadają prowizje. Ale w przypadku reszty,
    czyli brakujacych 5k to marna pociecha.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2007-01-31 22:15:37
    Od: "szolek" <i...@c...pl>

    > Na poczatku sprobujcie odkrecic umowe. Kiedy to bylo i gdzie (w jakims
    > sklepie, czy tez np w domu)? Bo jesli nie uplynelo jeszcze 10(?) dni i
    > umowa byla zawarta poza siedziba firmy to macie prawo ja wypowiedziec.

    Niestety dowiedzielismy sie o tym po 6mc jak przyszlo pismo z banku,
    ze jest zadluzenie...

    > Cos mi sie kojarzy... niekorzystne zarzadzanie mieniem?

    Dzieki. Sprawdze to.

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 5. Data: 2007-01-31 22:29:41
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    a kto dal im klucze do piwnicy?? jak to jest ze osoba jest
    niepelnosprawna psychicznie?? ma na to papiery?? najlepiej skonfiskowac
    jej dowod osobisty i paszport wtedy juz wiecej glupstw nie narobi, aha i
    zawiadomi policje o kradzierzy tych 5k pln i ew prokurature

    --
    Pozdro
    Harry

  • 6. Data: 2007-01-31 22:55:53
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-01-31 23:29, Harry wrote:
> [...]
    > jej dowod osobisty i paszport wtedy juz wiecej glupstw nie narobi, aha i
    > zawiadomi policje o kradzierzy tych 5k pln i ew prokurature

    Nie możesz "skonfiskować" dowodu osobistego i paszportu.

    Samo prawomocne orzeczenie o ubezwłasnowolnieniu wystarcza aby
    skutecznie uchylić się od zobowiązania.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 7. Data: 2007-02-01 10:57:30
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    >Starsza osobę, którą opiekowali się obcy "dobrzy ludzie"
    >naciągnięto na podpisanie umowy ratalnej. "Dobrzy ludzie"
    >zniknęli, 5k pln pozostało do zapłaty.

    A co miało być sfinansowane tymi ratami? To "coś" też zniknęło? Czy można
    powiedzieć że np.cena byłą nieuczciwa?

    Bardzo często starsze osoby są namawiana na zakup dzrwi wejściowych, filtrów
    do wody itp - na raty. Często udaje się sprawę odkręcić zwracając "towar".