  • 31. Data: 2009-12-21 14:33:36
    Temat: Re: Właściwe postępowanie wobec komucha
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hgnu51$5f0$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Dajcie już spokój z wytaczaniem armat. Po co eskalować taką sprawę i
    > jeszcze mieszać w to takie siły porządkowe, tracić czas itp. jeśli można
    > to załatwić prościej, skuteczniej i kulturalniej (jedno zdanie na
    > protokole i jedno pismo do przewoźnika).

    ale jaka eskalaca i jakie armaty, po prostu dziwia mnie ludzie, ktorzy
    posiadajac bilet, daja sie spisac jakiemus matolowi, czesto podpisujac kwit,
    a potem sie martwia co dalej, mam bilet i moge okazac, reszta go nie
    interesuje, chocbym tego biletu i godzine szukal, nie ma czasu, jego sprawa,
    nikt go nie zatrzymuje, o ile wiem regulamin przewoznika nie determinuje
    czasu w jakim pasazer musi okazac bilet do kontroli

  • 32. Data: 2009-12-21 20:16:05
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Krawężnik nie jest od tego, aby oceniać, która ze stron ma rację. Na
    > żądanie kontrolera spisze dane, a jak sobie to strony dalej rozwiążą, to
    > już nie jego sprawa.

    Ale i zatrzymywać dalej na ulicy nie mogą, a dane osobowe pozostaną jedynie
    w notatce policji, poza tym policjant pewnie zapisze, że podróżny miał
    bilet...:)

  • 33. Data: 2009-12-21 20:37:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Zygmunt pisze:

    > Ale i zatrzymywać dalej na ulicy nie mogą, a dane osobowe pozostaną jedynie
    > w notatce policji, poza tym policjant pewnie zapisze, że podróżny miał
    > bilet...:)

    Zatrzymać mogą w celu ustalenia tożsamości, dane osobowe mogą być
    przekazane kanarowi, a to, czy pasażer ma bilet nie ma dla sprawy w tej
    chwili znaczenia. Pasażer mówi, że ma, kontroler - że nie ma, od
    rozstrzygnięcia tego sporu jest sąd.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-12-22 07:37:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Krawężnik nie jest od tego, aby oceniać, która ze stron ma rację. Na
    > żądanie kontrolera spisze dane, a jak sobie to strony dalej rozwiążą, to
    > już nie jego sprawa.

    A jakie konkretnie są prawa wzywania policji do spraw cywilnych? Bo jako
    przedsiębiorca nie mogę sobie chyba wzywać do takich spraw policji,
    więc PKM ma tu większe uprawnienia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2009-12-22 08:51:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > Bo jako
    > przedsiębiorca nie mogę sobie chyba wzywać do takich spraw policji,
    > więc PKM ma tu większe uprawnienia?

    Ma większe, Ustawa Prawo Przewozowe

  • 36. Data: 2009-12-22 09:08:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Jechał sam czy z kolegami? Może działał z pobudek "szlachetnych" np.
    > chciał zatrzymać kontrolera, aby nie wystawił kary komuś innemu.

    Wiesz, może kłamać. To święty nie jest... Ale z tego co opowiadał, to
    normalnie jechał sobie. Podał legitymację, bo ją znalazł w jednej
    kieszeni, a potem zaczął sobie obszukiwać kieszenie, bo nie pamiętał
    gdzie odruchowo włożył bilet. Ja mu tam wierzę, bo mi się też nieraz
    zdarzało odruchowo schować bilet gdzieś z rękawiczką albo coś w ten
    deseń. W zimie jak człowiek jest opatulony szalikami, rękawiczkami, w
    kurtce z 10 kieszeniami, to może to chwilę trwać. A komuch se zaczął z
    legitki spisywać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2009-12-22 09:16:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > deseń. W zimie jak człowiek jest opatulony szalikami, rękawiczkami, w
    > kurtce z 10 kieszeniami, to może to chwilę trwać. A komuch se zaczął z

    Podstawowy błąd - legitymacje i inne dokumenty okazujemy jedynie. Nie
    dajemy ich do rąk osób nieuprawnionych. Kontroler biletów z tego co wiem
    nie jest osobą, której musimy dać dokument.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl