  • 21. Data: 2006-04-22 14:39:22
    Temat: Re: Wiosna - dzieciaki z piwem... :\
    Od: "gemini" <gemini@[NIEPODAM].PL>

    Czesc scream :)
    "scream" <n...@p...pl> wrote in message
    news:1qtd14wu87dhc.jkbcqe56t51q$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 22 Apr 2006 13:52:04 +0200, Alek napisał(a):

    > A dzisiejsi 15-latkowie to są dzieci? Dzieci, które mogą założyć własną
    > firmę, mają dowody osobiste, które piszą taką "młodszą mature" (egzamin
    > gimnazjalny), przeklinają, palą papierosy, współżyją ze sobą, chodzą na
    > całonocne imprezy i do klubów, są rozwinięci fizycznie, nie bawią się
    > zabawkami,
    No coz, ww. cechy nie czynia z nich na pewno doroslych a przede wszystkim
    odpowiedzialnych ludzi... :)
    U mlodziezy generalnie nastepuje z roku na rok coraz wiekszy zanik
    jakichkolwiek wartosci czy oraz mozna powiedziec intelektu (to ze coraz
    wiecej dyslektykow/dysortografow jest to juz zauwazyles - ale nie o tym mowa
    w sumie). To co jeszcze kiedys bylo nie do pomyslenia staje sie dzisiaj
    codziennoscia...
    Pomyslalbys jak chodziles do podstawowki, zeby wpierdolic dyrektorowi albo
    nauczycielom? Bo ja nie...
    A od paru lat to nauczyciele nawet do podstawowki boja sie isc na lekcje bo
    nie wiadomo co ich spotka... I to nie tylko tacy ciapowaci nauczyciele, ale
    w zasadzie wszyscy... A jak dyrektor probowal jakis porzadek zaprowadzic to
    3 miesiace lezal w szpitalu...... Taki przyklad z jednej PODSTAWOWKI w moim
    miescie...
    Nie twierdze, ze to wina alkoholu samego w sobie, tylko "zjebanej glowy",
    jednakze alkohol na pewno poteguje to zjawisko. I spora czesc z nich, po
    spozyciu pojdzie porzucac kamieniami do samochodow, wybic szybe, wpierdolic
    komus itd...

    Wiec nie uwazasz za uzasadnione, azeby temu przeciwdzialac?

    Nie ty jeden piles <18. Wielu ludzi tak robilo, jednakze trzeba sie po tym
    jeszcze zachowywac normalnie... A jak ktos nie umie, no to coz nie powinien
    pic.

    >całkiem sporo z nich jest już nawet dość rozwinięte
    > emocjonalnie...
    Sporo? Ja odnosze nieodparte wrazenie ze to jakis nieznaczny ulamek ;)

  • 22. Data: 2006-04-22 18:47:45
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-22, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Jeśli będą agresywni, to wtedy należy reagować,

    A jednak się nie zapoznałeś.

    Renata

  • 23. Data: 2006-04-22 18:51:33
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-22, news <color@#wytnij.to#gazeta.pl> wrote:

    > popijalem, ale nie w ich wieku lecz troche pozniej... ale twoje sugestie
    > podciagnalbym pod definicje "znieczulicy spolecznej"
    >
    > jesli za 2-3 lata rozpoczne watek o tym samym tytule, lecz w tresci bede
    > pisal o 10-11 latkach, to tez wystosujesz wobec mojej wypowiedzi te same
    > argumenty ? tez bedziesz uwazal, ze takie ich prawo ?

    Albo jak ktoś napisze: Widziałem na skwerku tę 15-letnią córę naszego
    grupowicza screama, jak obalała z koleżankami jabola, którego chwilę
    wcześniej kupiła w sklepie obok.

    Renata

  • 24. Data: 2006-04-22 20:03:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 12:43:56 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=57252

    Po co mi to? To nie jest definicja prawna.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-04-22 20:04:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 15:02:59 +0200, news napisał(a):

    > popijalem, ale nie w ich wieku lecz troche pozniej... ale twoje sugestie
    > podciagnalbym pod definicje "znieczulicy spolecznej"

    Żadna znieczulica. Po prostu w moim odczuciu nie robią nic złego.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 26. Data: 2006-04-22 20:10:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 16:07:00 +0200, Alek napisał(a):

    > Konsekwencją twojego rozumowania powinno być obniżenie granicy wiekowej do
    > pełnej odpowiedzialności karnej. Ile praw tyle odpowiedzialności.

    W pewnym sensie tak.

    > ATSD to chyba przesadziłeś z zakładaniem firmy przez 15-latka.

    Ustawa o działalności gospodarczej stwierdza, że przedsiębiorcą może być
    osoba fizyczna. Nie podaje granicy wieku. Co najwyżej więc w pewnych
    sprawach będzie musiał występować opiekun prawny jako pełnomocnik...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 27. Data: 2006-04-22 20:14:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 16:39:22 +0200, gemini napisał(a):

    > No coz, ww. cechy nie czynia z nich na pewno doroslych a przede wszystkim
    > odpowiedzialnych ludzi... :)

    Ale chcą żeby za takich ich uważać... Więc ja nie mam nic przeciwko temu.
    Dlaczego zabraniać im picia piwa? Jak chcą, to niech piją. Ale za tym idą
    też pewne konsekwencje jak wiadomo... Więc niech sie z tym liczą :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 28. Data: 2006-04-22 20:18:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 12:40:30 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Na skwerku nie mozna pic piwa. A moze przy okazji policja sie dowie kto im
    > to piwo sprzedal.

    Jeśli chcą to niech piją, nie trzeba im tego zabraniać. Piją przecież na
    własne ryzyko i to oni poniosą ewentualne konsekwencje.

    > Alkohol w mlodym wieku bardzo latwo prowadzi do uzaleznienia.

    A alkohol w starszym wieku prowadzi do głupot :) Nie znasz takich
    przypadków, kiedy ktoś pierwszy raz sie napił alkoholu w wieku powiedzmy 18
    lat i od razu było "łaaa ale to jest fajne" i potem picie w opór? Takie
    natychmiastowe uzależnienie... Wychodze z założenia, że jeśli już ktoś
    zamierza zaznajomić się z używkami, to lepiej jak zacznie wcześniej i
    stopniowo, niż potem ma na siłe "nadrabiać" za rówieśnikami.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 29. Data: 2006-04-22 20:59:56
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    scream napisał(a):
    > Jeśli chcą to niech piją, nie trzeba im tego zabraniać. Piją przecież na
    > własne ryzyko i to oni poniosą ewentualne konsekwencje.

    o ile ktos je (konsekwencje) wobec nich wyciagnie. twoim zdaniem nie
    powinno sie wobec malolatow wyciagac konsekwencji za picie piwa ? czy
    bierne przygladanie sie temu jest wlasciwe ?

  • 30. Data: 2006-04-22 21:46:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 22:59:56 +0200, news napisał(a):

    > twoim zdaniem nie powinno sie wobec malolatow wyciagac
    > konsekwencji za picie piwa ?

    A czy oni komuś tym szkodzą?

    > czy bierne przygladanie sie temu jest wlasciwe ?

    Gdyby ktokolwiek miał wpływ na ich zachowanie, to pewnie powiedziałbym, że
    nie. Ale to że im zwrócisz uwagę, albo policja nałoży na nich mandat, albo
    nawet będą mieli sprawe w sądzie rodzinnym - nie powstrzyma ich od tego,
    żeby nadal pić to piwo.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl