  • 1. Data: 2006-04-21 20:48:05
    Temat: Wiosna - dzieciaki na rowerach... :/
    Od: "gemini" <gemini@[NIEPODAM].PL>

    Witam,

    Mam pewien problem... w tym roku wraz z nadejsciem wiosny pojawilo sie w
    poblizu mojego miejsca zamieszkania pare dzieciakow na rowerach na oko 8-12
    lat, ktorych zachowanie na drodze jest wrecz tragiczne... (Ulica zwykla -
    nie zadna strefa zamieszkania)
    Wyjezdzaja nagle na ulice, czesto zza samochodow czy z podworek nie
    zwracajac uwagi na przejezdzajace samochody, a najczesciej robia sobie kolka
    po ulicy.
    Nie reaguja na upomnienia, ich rodzice maja to w dupie - tacy debile co
    calkowicie bezstresowo wychowuja..., a dzieciaki pewnie nawet kart
    rowerowych nie maja...

    Niby nic takiego, ale do czasu gdy ktorys z nich nie skonczy pod kolami
    samochodu - wolalbym zeby nie mojego...

    Co mozna zrobic w takiej sytuacji?! Wezwac policje/straz miejska gdy
    wypelzna na ulice? Czy nagrac co wyprawiaja i gdzies zaniesc?
    Wszelkie pomysly i sugestie mile widziane.

    Z gory dziekuje i pozdrawiam

    P.S. FUT-> pl.soc.prawo

  • 2. Data: 2006-04-21 20:51:22
    Temat: Re: Wiosna - dzieciaki na rowerach... :/
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <k...@b...pl>

    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?! Wezwac policje/straz miejska gdy
    > wypelzna na ulice? Czy nagrac co wyprawiaja i gdzies zaniesc?
    > Wszelkie pomysly i sugestie mile widziane.

    Nagrać zachowanie dzieciaków. Nagrać teksty informowanych rodziców, jak to
    oni mają to w dupie. Potem z tym na policję - do obyczajówki.
    Zaniedbaniem dzieci powinien się zainteresować kurator.

    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] Metalicznie granatowa Felicia 1.3MPI LPG Powered
    President JFK "RS39 edition" + Lemm AT1200 na pokladzie
    GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

  • 3. Data: 2006-04-21 20:54:23
    Od: "Scyzoryk" <gradon_m@(WYWAL_TO)interia.pl>

    a dzieciaki pewnie nawet kart
    > rowerowych nie maja...

    bo juz chyba nie ma kart rowerowych

    Pozdr Scyzoryk

    Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition
    Uniden 510 / AT1200
    + Honda MTX 80

  • 4. Data: 2006-04-21 20:54:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gemini napisał(a):

    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?! Wezwac policje/straz miejska gdy
    > wypelzna na ulice? Czy nagrac co wyprawiaja i gdzies zaniesc?
    > Wszelkie pomysly i sugestie mile widziane.

    Możesz wzywać, ale pewnie niewiele zwojujesz - jak ktoś się tam przejmie
    to może nawet faktycznie wyślą patrol, gości wylegitymują i jak się
    okaże że nie mają kart rowerowych to jakiś tam bieg zostanie sprawie
    nadany i może im do tyłka rodzice w związku z tym trafią.

    Możesz też bezpośrednio iść z tym do rodziców.

    A tak w ogóle to zwolnić, ewentualnie trochę nastraszyć hamowaniem z
    piskiem opon i klaksonem - oczywiście tak żeby było bezpiecznie.

  • 5. Data: 2006-04-21 20:55:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gemini wrote:

> [...]
    > po ulicy.
    > Nie reaguja na upomnienia, ich rodzice maja to w dupie - tacy debile co

    Rozwiązanie jest proste: wzywaj policję. Paragrafy na to są i MUSZĄ
    zareagować.

    > calkowicie bezstresowo wychowuja..., a dzieciaki pewnie nawet kart
    > rowerowych nie maja...

    Kartę rowerową można mieć dopiero od 10. roku życia.

    [ciach]

    > Co mozna zrobic w takiej sytuacji?! Wezwac policje/straz miejska gdy
    > wypelzna na ulice? Czy nagrac co wyprawiaja i gdzies zaniesc?

    Nagrać warto, żeby potem nie było, że wymyślasz. Warto też nagrać
    rodziców tych dzieci odmawiających interwencji.

  • 6. Data: 2006-04-21 20:59:19
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    W artykule news:e2bgep$gji$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): gemini z adresu <gemini@[NIEPODAM].PL> napisał(a):

    > Nie reaguja na upomnienia, ich rodzice maja to w dupie - tacy debile
    > co calkowicie bezstresowo wychowuja..., a dzieciaki pewnie nawet kart
    > rowerowych nie maja...

    watpie zeby bylo az tak zle - pewnie ubezpieczyli je na zycie ... :-D

  • 7. Data: 2006-04-21 21:10:10
    Od: "scrimer" <f...@p...onet.pl>

    proponowałbym nagrac wyczyny tych dzieciakow a nastepnie wizyte na
    komisarjacie. policja bedzie miala podstawe do interwencji a ty jako
    "anonimowy" informator napewno przysluzysz sie komus ( jak nie dziecku to
    kierowcy z pod ktorego auta mogliby wyciagac malca )

  • 8. Data: 2006-04-21 21:21:57
    Od: "gemini" <gemini@[NIEPODAM].PL>

    > Rozwiązanie jest proste: wzywaj policję. Paragrafy na to są i MUSZĄ
    > zareagować.
    Jakie? Mozna prosic o przyklady?
    Na brak karty rowerowej pewnie cos jest, ale to tylko moj domysl ze nie
    maja. Jest jakis przepis ktory mowi wprost ze nie mozna jezdzic w kolko po
    ulicy?
    To zglosic do drogowki? Czy do jakiegos innego 'oddzialu'?
    A co zrobic jezeli przyjma zgloszenie i na tym sie skonczy (nikt nie
    przyjedzie - nie zareaguje)? Da sie jakos wymoc interwencje?

  • 9. Data: 2006-04-21 21:25:11
    Od: "gemini" <gemini@[NIEPODAM].PL>

    "scrimer" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > "anonimowy" informator napewno przysluzysz sie komus ( jak nie dziecku to
    > kierowcy z pod ktorego auta mogliby wyciagac malca )
    Tzn. wystarczy ze nagram jak jezdza w kolko po ulicy? Czy musze uchwycic
    sytuacje taka, ze prawie pod kolami dzieciak laduje?

  • 10. Data: 2006-04-21 21:33:18
    Od: "gemini" <gemini@[NIEPODAM].PL>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    [cut]
    > A tak w ogóle to zwolnić, ewentualnie trochę nastraszyć hamowaniem z
    > piskiem opon i klaksonem - oczywiście tak żeby było bezpiecznie.
    Klakson juz byl, hamowanie tez, tyle ze dzieciaki sie nie przejely w ogole a
    dodatkowo dziadek jeszcze z pyskiem wylecial jak to strasze te biedne
    dzieci.. :/
    Zwolnienie to tez nie metoda.. bo nawet jakbym jechal 20km/h a dzieciak mi
    nagle wyskoczy zza samochodu pod kola to i tak w miejscu sie przeciez nie
    zatrzymam... Tymbardziej ze one tak jezdza w taki sposob, ze w ogole nie
    mozna przewidziec kierunku w jakim za chwile sie beda poruszac, nawet jesli
    je widac...