  • Data: 2002-11-13 20:39:32
    Temat: Windows OEM
    Od: Artur <a...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

    > From: SOTB [mailto:k...@z...pl]
    > Posted At: Wednesday, November 13, 2002 4:06 PM
    > Posted To: prawo
    > Conversation: Windows OEM
    > Subject: Re: Windows OEM
    >
    > Słusznie, słusznie. Zawsze warto potrzymać kij z drugiego
    > końca. Ale jak tu
    > bronić się przed BSA, którego wyznacznikiem prawa jest
    > licencja. Licencja,

    Sorry, nie jestem prawnikiem, ale zgodzilbym się tu z Arnoldem. Chodzi
    bowiem o to, ze jeżeli zapisy w licencji (czyli zapisy "prawa"
    regulujacego sprawy nieuregulowane w odpowiednich kodeksach) sa
    sprzeczne z prawem, które obowiazuje w danym kraju to sa one tym samym
    nieważne. O tym mowi wyraznie ustawa.

    > która jest w tym wypadku umową. Może i prawo stanowi inaczej.

    I wlasnie tu jest pies pogrzebany. Żadna umowa nie będzie wazna jeżeli
    jest sprzeczna z prawem.
    Pytanie tylko jest takie: czy w wypadku powyzszym niewazna jest cala
    umowa czy tylko punkty, które sa sprzeczne z prawem.

    > W takim razie
    > dlaczego każdy instalujący program musi się zgodzić na
    > warunki producenta
    > zanim zakończy się instalacja. Jeśli nie akceptujesz - nie
    > zainstalujesz. I
    > prawo to nic nie wskóra. Przynajmniej na razie.

    No tu odpowiedz jest prosta - program instalacyjny zostal tak napisany.
    Nie masz innego wyboru.
    Gdybys bowiem miał wybor - czyli gdyby była mozliwosc zaznaczenia "nie
    zgadzam się - instaluj" to powyzsza pretensja bylaby uzasadniona.

    A.