  • 11. Data: 2006-04-09 18:53:45
    Temat: Re: [OT] Re: Wikipedia - prawa autorskie do pracy magisterskiej
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    Michał "Kaczor" Niemczak wrote:
> [...]
    >
    > Zauważyłem na tej grupie od pewnego czasu tendencję do czepialstwa w
    > przypadkach takich, jak powyżej. Koleś zadaje proste pytanie, na które
    > dostaję interesującą _GO_ odpowiedź po czyl leci lawina "maili
    > uzupełniających" mających się nijak do problemu w pierwszym poście
    > wątku. Pytanie PO CO? Jak ktoś chce się wykazać i błysnąć wiedzą to
    > niech idzie do archiwum, poszpera za najczęściej pojawiającymi się
    > problemami i niech napisze FAQ na 100 tematów. Poda link do www i będzie
    > błyszczał. Problemem też jak widać jest _czytanie_ze_zrozumieniem_. To
    Co nie zmienia faktu, że jeśli ktoś poda konkretną odpowiedź która jest
    bzdurą to trzeba to jak najszybciej wyprostować.
    I popieram, licencja GNU GPL lub FDL zabrania pobierania opłat za źródła
    prac a nie za wyniki. Zabronione jest pobieranie opład za kod źródłowy
    ale za skompilowany program już nie.
    Co do tematu wątku, to wszystkie hasła w wikipedii są udostępniane na
    licencji GNU FDL, natomiast grafiki na wielu różnych licencjach w tym
    także GFDL, CC itp.

    pozdr

    Radek

  • 12. Data: 2006-04-09 19:05:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> writes:

    [...]

    > W skrócie, nie możesz sprzedawać czegoś, co jest na licencji GNU.

    Można. Nawet ja to wiem.

  • 13. Data: 2006-04-09 19:19:52
    Od: Maciek <m...@w...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Licencja GNU pozwala na swobodne wykorzystywanie materiału, pozwala na
    > używanie też do prac _jednak_z_zastrzeżeniem_, że nie mogą one stanowić
    > materiału, z którego czerpie się korzyści materialne. W skrócie, nie
    > możesz sprzedawać czegoś, co jest na licencji GNU. W Twoim przypadku
    > jednak to nie ma znaczenia.

    Dziękuję za odpowiedź, proszę jeszcze o podpowiedź jakie oświadczenie
    umieścić w pracy dotyczące tych zdjęć i to, że są na licencji gnu.

    _
    __Maciek_O._______________ m...@w...pl _[

  • 14. Data: 2006-04-09 19:20:39
    Od: Maciek <m...@w...pl>

    |<onrad napisał(a):

    > Przy zalozeniu, ze wszystkie zdjecia w wiki sa na GNUlike licencji, to
    > mozesz korzystac do woli, ale musisz podac zrodlo.

    W pracy mam coś takiego jak Spis ilustracji i tam każda ilustracja ma
    podane źródło.

    _
    __Maciek_O._______________ m...@w...pl _[

  • 15. Data: 2006-04-09 19:36:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Radosław Korzeniewski <r...@g...com> writes:

    [...]

    > I popieram, licencja GNU GPL lub FDL zabrania pobierania opłat za
    > źródła prac a nie za wyniki. Zabronione jest pobieranie opład za kod
    > źródłowy ale za skompilowany program już nie.

    A jak w takim razie Pańskim zdaniem wygląda sprawa z oprogramowaniem
    udostępnianym na licencjach BSD i MIT?

  • 16. Data: 2006-04-09 19:37:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Radosław Korzeniewski* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Co do tematu wątku, to wszystkie hasła w wikipedii są udostępniane na
    > licencji GNU FDL, natomiast grafiki na wielu różnych licencjach w tym
    > także GFDL, CC itp.

    No i właśnie, tu jednak widzę pewien problem: z założenia możesz
    hasła z Wikipedii "brać" ale musisz też je "dawać", czyli pozwolić
    na dalsze dowolne korzystanie z tych utworów, z których sam korzystasz.
    Ponadto warunkiem zgody na dalsze rozpowszechnianie jest prawidłowe
    cytowanie autorstwa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 17. Data: 2006-04-09 20:02:25
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisaB(a):

    > Co nie zwalnia z merytoryki. Jak ktoś zapyta o jakiś KONKRETNY problem
    > budowalny to nie potrzebuje całej wykładni łącznie z normami
    > budowlanymi, prawda? Z problemu "po ile średnio jest natka pietruszki"
    > zrobi się "ile kosztuje cały towar w tesco".

    No i o co chodzi? To Cię denerwuje? Niektórzy wpadają tu, zadają pytanie
    i oczekują odpowiedzi, najczęściej jakiejś porady prawnej. Dla innych to
    tylko prowokacja do dyskusji na tematy wokół. Taki już jest Usenet.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 18. Data: 2006-04-09 21:02:27
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/9/2006 9:19 PM, Maciek wrote:

    > Dziękuję za odpowiedź, proszę jeszcze o podpowiedź jakie oświadczenie
    > umieścić w pracy dotyczące tych zdjęć i to, że są na licencji gnu.

    Zamieść adnotację, że materiały wykorzystane w pracy pochodzą z zasobów
    <tutaj adres strony> i po krzyku.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 19. Data: 2006-04-09 22:58:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.04.2006 |<onrad <b...@j...bardziej.trendy> napisał/a:
    > ale nie zmienia to faktu, ze to co napisal "Kaczor" to jednak bzdura :)
    > pierwszy pkt licencji:
    > "...Możesz pobierać opłatę za fizyczną czynność przekazania kopii i
    > według własnej decyzji możesz za opłatą proponować ochronę gwarancyjną."

    No jak ktoś nie widzi różnicy pomiędzy przekazaniem kopii a opłatą
    licencyjną...

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2006-04-09 23:01:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.04.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
> [...]
    > na dalsze dowolne korzystanie z tych utworów, z których sam korzystasz.
    > Ponadto warunkiem zgody na dalsze rozpowszechnianie jest prawidłowe

    Jeszcze dochodzi problem ewentualnych publikacji części materiału z takiej
    pracy.

    --
    Marcin