  • 1. Data: 2006-04-09 12:00:10
    Temat: niekaralnosc / postepowanie/dochodzenie
    Od: siara <s...@p...tp.pl>

    witaj pl.soc.prawo

    1. Czy wydanie zaświadczenia o niekaralnosci jest:
    a> bezplatne ?
    b> wydawane od reki ?
    c> dotyczy skali calego kraju ?

    2. Czy jesli jakas komenda prowadzi przeciwko mnie jakies
    postepowanie/dochodzenie/costamjeszcze to mam prawo bym poinformowany czy
    faktycznie i ewentualnie czego dotyczy ?

    dziekuje

  • 2. Data: 2006-04-09 13:19:10
    Temat: Re: niekaralnosc / postepowanie/dochodzenie
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    siara wrote:
    > 1. Czy wydanie zaświadczenia o niekaralnosci jest:
    > a> bezplatne ?

    Nie.

    > b> wydawane od reki ?

    Nie.

    > c> dotyczy skali calego kraju ?

    Tak.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-04-09 13:43:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Paweł Sakowski* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Tak.

    No wiesz, bez przesady. Dopiero od momentu postawienia zarzutów,
    wcześniej dałoby to przestępcom możliwość wpływania na tok
    śledztwa bądź dochodzenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 4. Data: 2006-04-09 14:03:56
    Od: siara <s...@p...tp.pl>

    > Nie.

    A ile kosztuje ?

    > Nie.

    Ile trzeba czekać ?

  • 5. Data: 2006-04-09 14:09:22
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Olgierd napisał:

    > No wiesz, bez przesady. Dopiero od momentu postawienia zarzutów,
    > wcześniej dałoby to przestępcom możliwość wpływania na tok
    > śledztwa bądź dochodzenia.

    Przed postawieniem zarzutów trudno mówić o postępowaniu przeciwko komuś.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-04-09 14:12:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    siara wrote:
    > A ile kosztuje ?

    > Ile trzeba czekać ?

    Google się zepsuł? Pierwszy wynik na zapytanie "zaświadczenie o
    niekaralności" zawiera odpowiedzi.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-04-09 16:32:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    siara [###s...@p...tp.pl.###] napisał:

    > 2. Czy jesli jakas komenda prowadzi przeciwko mnie jakies
    > postepowanie/dochodzenie/costamjeszcze to mam prawo bym
    poinformowany
    > czy faktycznie i ewentualnie czego dotyczy ?

    Postępowanie przygotowawcze ma dwie zasadnicze fazy. Podczas pierwszej
    postępowanie prowadzi się w sprawie. Wówczas potencjalny podejrzany
    nie jest o niczym informowany. Dopiero gdy zgromadzony materiał
    pozwala na uznanie go formalnie podejrzanym, to się sporządza
    postanowienie o przedstawieniu zarzutów i ogłąsza je podejrzanemu. Od
    tej chwili podejrzany wie, że jest podejrzany.