  • Data: 2005-06-10 07:47:46
    Temat: Wezwanie do zapłaty - pisemne przepychanki.
    Od: "Jarek" <k...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dwie firmy nazwijmy je A i B są nawzajem winne sobie pewne kwoty.

    Firma A jest winna firmie B kwotę 8 500 zł, z kolei firma B jest winna
    firmie A kwotę 22 000 zł. Faktury były wystawione z 14 dniowym terminem
    płatności. Termin płatności A do B minął z końcem maja 2005, natomiast
    termin płatności B do A upłynął z końcem lutego 2005.
    Ja jestem firmą A, termin płatności upłynął mi 10 dni temu, wczoraj dostałem
    od firmy B wezwanie do zapłaty zaległości z 7 dniowym terminem. W odpowiedzi
    na to ja wysłałem wezwanie powyższej firmie do zapłaty moich należności,
    których termin płatności upłynął 3 miesiące temu. Łatwo więc policzyć, że są
    mi dłużni większą kwotę i od dłuższego czasu.

    W momencie kiedy odbierałem od nich ich fakturę na kwotę 8 500zł,
    zaproponowałem aby te faktury zbilansować, wtedy ja nie jestem im nic winien
    a ich dług wobec mnie pomniejsza się o kwotę 8 500 zł. Wstępnie to
    zaakceptowali i kazali czekać na stosowne pismo. Wczoraj dostałem od nich
    wezwanie do zapłaty, odpowiedziałem im swoim wezwaniem do zapłaty.

    Pytanie: co takie przepychanki mogą nieść ze sobą i jak długo mogą trwać i
    czy naprawdę nie jest możliwe zbilansowanie wzajemnych należności?

    Dodam, że firma B jest jeszcze,(ciężko w to uwierzyć) firmą państwową, od
    kilkunastu lat myślą o sprywatyzowaniu się ale jak dotąd tego nie zrobili,
    więc dość ciężko się z nimi rozmawia.

    Pozdrawiam

    Jarek