  • 1. Data: 2002-08-11 08:42:51
    Temat: Wezwanie do prokuratury - wątpliwości
    Od: <p...@b...pl>

    Otrzymałem wezwanie do prokuratury. Nic nie ukradłem, nikogo nie zabiłem.
    Wzywany jestem w charakterze świadka.
    Moją wątpliwość budzi jedna sprawa. W wewzwaniu wypełnione jest pole
    "Sygnatura akt". Nie jest natomiast wypełnione pole "w sprawie". Dawno temu,
    za czasów komuny, niezależne wydawnictwa pouczały, że takie wezwanie
    dla swej prawnej skuteczności musi być całkowicie wypełnione. Czyli rubryka
    w sprawie powinna zawierać np.: "Jana Kowalskiego" lub "włamania do
    garażu przy ul. ..." Jeśli coś było niewypełnione można było takie wezwanie
    zlekceważyć. Jak jest obecnie?
    Załóżmy jednak, że wezwanie jest prawidłowe lub mimo jego nieprawidłowości
    i tak stawię się do prokuratury. Prokurator z zaskoczenia zadaje mi jakieś
    pytanie w sprawie, która miała miejsce miesiąc, rok albo dwa lata temu.
    Nie pamiętam sprawy lub pamiętam jak przez mgłę, bez szczegółów. Co ja
    mam wóczas takiemu prokuratorowi powiedzieć? Powiem coś nieprecyzyjnie
    i mogę komuś zaszkodzić albo zupełnie błędnie naświetlić przebieg zdarzeń.

    W czasie spotkania prokurator sporządzi jakiś protokół. Jeśli będą
    w nim zapisy niezupełnie odpowiadające przebiegowi i treści zeznań to
    co mam robić? Domagać się uzupełnienia, przepisania od początku?

    Wezwanie mam na wtorek, proszę o jak najszybsze odpowiedzi.

    Piotr

  • 2. Data: 2002-08-12 08:02:41
    Temat: Re: Wezwanie do prokuratury - wątpliwości
    Od: "reddd" <r...@p...onet.pl>

    Radze sie zglosic na wezwanie. Rzeczywiscie z przesluchania w charakterze
    swiadka zostanie sporzadzony protokol a w nim zawarte to co powiedziales.Ale
    nie martw sie tym ,ze czegos nie pamietasz- na zadawnane pytania odpowiadaj
    najlepiej zgodnie z prawda ,a jesli czegos nie pamietasz albo nie jestes
    pewien wyraznie to zaznacz.Przed podpisaniem protokolu i potwierdzeniem jego
    zgodnosci z prawda uwaznie go przeczytaj- jezeli bedzie tam cos nie tak jak
    powiedziales zawsze mozesz zglosic zarzuty co do jego tresci,ktore zostana
    wciagniete do protokolu- to Twoje prawo. Mozesz tez zeznania
    uzupelnic.Protokol jednak nie zostanie sporzadzony od poczatku a jedynie
    sprostowany czy uzupelniony.
    Powodzenia,
    reddd

  • 3. Data: 2002-08-12 13:19:42
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > w sprawie powinna zawierać np.: "Jana Kowalskiego" lub "włamania do
    > garażu przy ul. ..." Jeśli coś było niewypełnione można było takie

    Witam!
    Dostalem rowniez wezwanie do stawienia sie przed obliczem pani prokurator
    jako swiadek i wezwanie zostalo dokladnie tak samo wypelnione. W pierwszym
    momencie .... lekkie atrakcje, adrenalinka w gore (bo nigdy nic nie wiadomo,
    a licho nie spi :-))). Mysle iz to po prostu lekcewazenie obywatela przez
    tzw. wymiar ... Siakas panienka wypelniajaca wezwania olewa starannosc i
    zwykla solidnosc zawodowa. Nikt tego po tej panience nie sprawdza, pani
    prokurator (w moim przypadku) podpisuje hurtem - jej tez nie placa za
    uczenie panienki ... a przeciez tzw. wymiar ma tyle pracy itp. itd.
    Zwroce uwage na spotkaniu z pania prokurator - ale to napewno nic nie zmieni
    ... :-(((
    pozdrawiam! zbisa

  • 4. Data: 2002-08-25 09:39:21
    Od: "666" <p...@p...com>

    Prokuratorzy są bardzo aroganccy, i przerzuca się to na biurwy z sekretariatów.
    Po prostu zadzwoń do nich (nie ma numeru na pieczatce, jak zgaduję ;-)) i zapytaj, w
    jakiej sprawie...
    JaC

    :-(((