  • 61. Data: 2021-12-06 12:15:58
    Temat: Re: Weryfikacja COVID certyfikatu fitness club
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 6 Dec 2021 12:05:18 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > a w jakiż to magiczny sposób?

    W taki, że prawdopodobieństwo przenoszenia wirusa u zaszczepionych maleje o
    połowę.

    "Wiemy doskonale, że jeżeli chodzi o transmisję, czyli przenoszenie drogą
    powietrzną koronawirusa SARS-2 z jednego na drugiego człowiek, to na tę
    chwilę nie mamy stuprocentowej pewności dotyczącej zahamowania transmisji u
    osób zaszczepionych. Natomiast szczepionki, na co jednoznacznie wskazują
    publikowane badania, w znacznym stopniu redukują transmisję nowego
    koronawirusa. Różne szczepionki w różnym mianie. Jednak generalnie, i o tym
    mowa jest w najnowszym preprincie, który dzisiaj czytałem, estymacja, czyli
    średni szacunkowy wynik mówiący o redukcji transmisji u osób
    zaszczepionych, wynosi zbiorczo, dla wszystkich szczepionek ok. 54 proc.
    Czyli, zaszczepienie przeciw COVID-19, szacunkowo redukuje ryzyko
    transmisji SARS-CoV-2 o ponad połowę.

    W przypadku szczepionki Pfizer-BioNTech jest to aż 91,5 proc., to
    fenomenalny wynik. A ta wspomniana, szacowana średnia dotyczy wszystkich
    szczepionek, także chińskich Sinovac czy Sinopharm, o których wiemy, że są
    mniej skuteczne, a także rosyjskiej Sputnik V i Novavax, która jeszcze nie
    jest dopuszczona do użytku"

    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,czy-zaszczepieni-na-covid-19-moga-zarazac--eksperc
    i-wyjasniaja,artykul,56476220.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 62. Data: 2021-12-06 12:29:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.12.2021 o 12:15, Olin napisał:

    > W taki, że prawdopodobieństwo przenoszenia wirusa u zaszczepionych maleje o
    > połowę.

    na podstawie czego takie wnioski?

> [...]
    > zaszczepionych, wynosi zbiorczo, dla wszystkich szczepionek ok. 54 proc.
    > Czyli, zaszczepienie przeciw COVID-19, szacunkowo redukuje ryzyko

    Na razie widziałem, tylko szczątkowe wyniki badań, bo dużych na ten
    temat nie widziałem. Niestety małe, więc wyniki mogą być wyjątkowe, ale
    było to kilka badań i wyniki podobne, czyli, osoba zaszczepiona jeśli
    choruje, zaraża ciut krócej, ale jesli zarażają, to intensywniej
    (większa szansa na bycie superroznosicielem).

    > W przypadku szczepionki Pfizer-BioNTech jest to aż 91,5 proc.,

    naprawdę? Chyba masz wyniki z przed roku....
    --
    http://zrzeda.pl

  • 63. Data: 2021-12-06 12:46:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Dec 2021 11:36:56 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Tak tak, nie ma ludzi z zakrzepami, z zapaleniem mięśnia serca.
    > Oczywiście, tylko swędzenie.

    Sa, 73 podejrzane zgony na 50 mln szczepionek
    https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szc
    zepionka-na-covid-19,naukowcy-odkryli-czynnik-wywolu
    jacy-zakrzepice-po-przyjeciu-szczepionki-astrazeneki
    ,artykul,61438443.html

    przy czym tu np
    https://klinikaflebologii.pl/Choroby-ukladu-zylnego/
    Zakrzepica-zylna
    https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,z
    akrzepica---cichy-zabojca--ktory-atakuje-znienacka,a
    rtykul,1722069.html

    pisza o 3 promilach zakrzepicy naturalnej, i to tylko jednego rodzaju.
    Na 50 mln ludzi to nam daje 150 tys przypadkow ... w ciagu roku,
    bo w ciagu powiedzmy 2 tygodni od podania szczepionki
    to 6 tys by bylo.

    A 73 zgony z tytulu covid to w UK jest w pol dnia.

    P.S. Mam wynik u znajomych - dziecko nie zakazilo 3 doroslych w domu.
    dorosli zaszczepieni.
    Ale na uczelni ponoc pogrom - codziennie kilka przypadkow wsrod
    studentow, a oni w wiekszosci zaszczepieni.

    > Tak oczywiście, a padający na boisku zawodnicy to halucynacja.

    Ktorzy?
    Bo pamietam, jak padl jeden po Covidzie ..

    J.

  • 64. Data: 2021-12-06 12:51:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 6 Dec 2021 12:29:32 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > na podstawie czego takie wnioski?

    Na podstawie cytatu, który podałem poniżej wcześniejszego postu. Nawet się
    do niego ustosunkowałeś.

    Tu są omówione świeże badania opublikowane w Lancecie, według których jest
    nawet lepiej niż 50%:

    "Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii od września 2020 r. do
    września 2021 r. wśród 440 rodzin wynika, że osoby zaszczepione dwoma
    dawkami mogą zakażać swych domowników podobnie jak te, które nie przyjęły w
    ogóle preparatu przeciwko COVID-19. I może do tego dochodzić nawet wtedy,
    gdy zaszczepione osoby nie odczuwają żadnych objawów choroby lub są one
    jedynie łagodne.

    Brytyjscy specjaliści informują o tym na łamach ,,Lancet Infectious
    Diseases". Wyliczyli, że ryzyko przeniesienia zakażenia na domowników przez
    osoby w pełni zaszczepione sięga 38 proc., a spada do 25 proc., gdy
    zamieszkujący razem inni członkowie rodziny również są zaszczepieni dwoma
    dawkami."

    https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C89985
    %2Cbadania-nawet-osoby-w-pelni-zaszczepione-moga-zar
    azac-domownikow

    > Na razie widziałem, tylko szczątkowe wyniki badań,

    Rzucisz jakimiś DOI?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 65. Data: 2021-12-06 12:56:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-06-grudnia-2021 o 11:57, J.F pisze:

    > A ty i syn ?

    NIE

    > Czy chcesz zaszczepic dopiero wtedy, jak rzad oglosi, ze obowiazkowe?

    TAK

    > Ale kary nie bedziesz uwazal za karabin?

    Użyć prostego środku stylistycznego a głąby już mącą ;-)

    Jak będzie obowiązek to się zaszczepię DOPROWADZANIA I PRZYMUSZANIA
    (choćby karabinem) ;-)

    > Na razie mamy sytuacje taka, ze roznosisz wirusa, a moze moglbys nie.

    BEZEDURA! Zaszczepienie nie zmniejsza roznoszenia a dodatkowo "ukrywa"
    groźnego wirusa ;-)
    Roznosi go święta krowa z paszportem.

    > Ale jesli chodzi o obowiakowe szczepienia ... a po co, skoro to nic
    > nie daje, na podstawie zony?

    Ale takie jest prawo a ja prawa przestrzegam. W dodatku jestem
    uspokojony wieloma latami ich stosowania.

    Takiego spokoju co do szczepionek covidowych NIE MAM

  • 66. Data: 2021-12-06 13:01:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Fajnie ale nie bierze się pod uwagę że ten zaszczepiony bezobjawowy
    porusza/przebywa wszędzie gdzie chce i ile chce.

    Trzeba potrzeć szerzej.

    Tak samo jak na wadliwe statystyki po szczepieniach porównywane ze
    statystykami przed lub na początku szczepień

  • 67. Data: 2021-12-06 13:05:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.12.2021 o 12:46, J.F pisze:

> [...]
    zepionka-na-covid-19,naukowcy-odkryli-czynnik-wywolu
    jacy-zakrzepice-po-przyjeciu-szczepionki-astrazeneki

    Tylko trzeba wiedzieć, jak trudno u nas zgłosić nopa.

> [...]
    > bo w ciagu powiedzmy 2 tygodni od podania szczepionki
    > to 6 tys by bylo.
    >
    > A 73 zgony z tytulu covid to w UK jest w pol dnia.

    w tej samej grupie wiekowej? I czy zmieniło sie to po szczepieniu? Ile
    osób po szczepieniu na C19 umiera?

    > P.S. Mam wynik u znajomych - dziecko nie zakazilo 3 doroslych w domu.
    > dorosli zaszczepieni.
    > Ale na uczelni ponoc pogrom - codziennie kilka przypadkow wsrod
    > studentow, a oni w wiekszosci zaszczepieni.

    sam widzisz, zaszczepienie tymi szczepionkami nie działa zbyt skutecznie
    - podpowiem, na nowsze warianty - prawdopodobnie działało na wariant
    sprzed roku.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 68. Data: 2021-12-06 13:30:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.12.2021 o 12:51, Olin napisał:

    > https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C89985
    %2Cbadania-nawet-osoby-w-pelni-zaszczepione-moga-zar
    azac-domownikow

    > Rzucisz jakimiś DOI?

    Nie wszystkie mam pod ręką, musiałbym poszukać, ale to co mam to wrzucam:
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.2
    1261387v1.full-text
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.2
    1261387v2.full-text
    https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2112981

    Badanie o którym piszą w podlinkowanym materiale tez gdzieś widziałem
    było tam więcej rzeczy, tu jest tylko urywek. Warto zwrócić uwagę na:
    "Na dodatek skuteczność szczepionek przeciwko COVID-19 słabnie wraz z
    upływem miesięcy od ich podania"

    Tak słabnie i przyczyn tego faktu jest kilka:
    1) spadek ilości przeciwciał
    2) nowe warianty, na które te przeciwciała działają słabo.

    Teraz nie mogę na szybko znaleźć, ale widziałem tez badani, że o jakies
    10-20% czas w którym osoby zakażają jest krótszy jeśli chodzi o osoby
    zaszczepione. Jak również było badanie, ze więcej osób zaszczepionych
    (procentowo) miało wysokie mian wirusa -wskazuje to, że bardziej
    zarażają. Tak czy inaczej były to badania na małych populacjach, więc
    jak wspomniałem, mogą być pewnymwskaźnikiem, co badać niz wyrocznią.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 69. Data: 2021-12-06 14:28:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 6 Dec 2021 13:30:39 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Nie wszystkie mam pod ręką, musiałbym poszukać, ale to co mam to wrzucam:
> [...]

    Z tych publikacji wynika, że zaszczepieni też przenoszą wirusa, czego
    (chyba) nikt nie neguje, i że z czasem szczepionki coraz mniej 'chronią'
    przed chorobą, stąd dawka przypominająca sugerowana w pracy #3.
    Mimo to, autorzy wszystkich publikacji nie podważają sensu szczepień i
    zachęcają do nich.

    1. "Emerging data suggest that circulation of delta may be associated with
    reduced vaccine effectiveness against any symptomatic disease, but
    protection against severe disease and death is still robust.
    While vaccines continue to provide outstanding protection against severe
    disease and mortality, the durability of this protection cannot be reliably
    predicted. Therefore, it is essential for public health policy to encourage
    vaccination while also planning for contingencies, including diminished
    long-term protection."

    2. "While vaccines continue to provide outstanding protection against
[...]

    Powtórzyli wnioski metodą kopiuj-wklej.

    3. "Our findings underline the importance of rapidly reinstating
    nonpharmaceutical interventions, such as indoor masking and intensive
    testing strategies, in addition to continued efforts to increase
    vaccinations, as strategies to prevent avoidable illness and deaths and to
    avoid mass disruptions to society during the spread of this formidable
    variant. Furthermore, if our findings on waning immunity are verified in
    other settings, booster doses may be indicated."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 70. Data: 2021-12-06 14:36:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.12.2021 o 14:28, Olin napisał:

> [...]
    > przed chorobą, stąd dawka przypominająca sugerowana w pracy #3.
    > Mimo to, autorzy wszystkich publikacji nie podważają sensu szczepień i

    w pierwszych 2 jest też rozważana kwestia skuteczności szczepionek w
    kontekście nowszych wariantów (nie tylko spadku przeciwciał).

    Stąd właśnie problem czy ryzykować czy nie. Doszczepienie, może pomóc,
    ale nie musi - bo znowu - mamy zbyt słabo przebadany ten aspekt.
    Jest to pokłosie nie wykonanych prawidłowo badań. Szczepimy na potęgę i
    nie wiemy nadal, czy to bardziej pomaga, czy bardziej szkodzi.

    --
    hhtp://zrzeda.pl