  • 31. Data: 2018-01-22 14:11:28
    Temat: Re: Wellman v. Piekara - Czy Piekara ma szanse wygrać z GW "zwrot" 370_000?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    p...@g...com pisze:
    > -- Masz *twarde* informacje co robi Piekara? [Gdzie i jak się odwołuje?]
    >
    > google mowi ze proces:
    >
    > http://niezalezna.pl/214542-jacek-piekara-dla-niezal
    eznapl-o-pozwie-wellman-i-skandalicznym-wyroku-sadu

    Streszczenie sekwencji zdarzeń:
    1) zaoczny wyrok sądu pierwszej instancji się uprawnił
    2) pozwany się dowiedział o całej zakończonej rozprawie zaocznej i
    uprawomocnieniu się wyroku dopiero od komornika egzekwującego wyrok
    3) sąd pierwszej instancji wszystkie wnioski oskarżonego odrzucił
    4) zażalenie oskarżonego teraz będzie rozpatrywał sąd apelacyjny

    Jak rozumiem sąd słał pisma na adres zameldowania a oskarżony mieszka
    gdzie indziej.

    --
    A. Filip
    | Mądrość poznaje się po słowie, dzielność w gniewie, a czystość w
    czasie namiętności. (Przysłowie arabskie)

  • 32. Data: 2018-01-22 14:28:47
    Od: p...@g...com

    melduja sie kolejni poszkodowani wiec sad nie bedzie mial lekko idziemy na rekord :-)

    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/377505-jacka-piek
    are-czeka-kolejny-proces-borys-budka-rozwaza-pozew-p
    o-wpisie-na-twitterze-sprzed-roku

    tez chyba nie zglosil tresci twitterowi bo kazdy admin zdjalby to natychmiast :-)

    PS chca zrobic z tego Piekary jakiegos meczennika czy co ?

  • 33. Data: 2018-01-22 14:34:44
    Od: p...@g...com

    ech coraz bardziej mysle ze to jakas sciema dla reklamy:

    Wellman sugeruje, że publicysta Radia Maryja lubi bić kobiety, a jego poglądy
    wynikają ze zbyt dużej inspiracji filmem Pięćdziesiąt twarzy Greya.

    Nie wiem, czy Michalkiewicz lubi bić kobiety, czy naoglądał się filmu "Pięćdziesiąt
    twarzy Greya" - twierdzi. Ja, choć nie mam skłonności sado-maso, chętnie wybatożę
    jego białe prawicowe dupsko. Pejczem, skórzaną szpicrutą i packą do klapsów.

    https://www.pudelek.pl/artykul/106073/wellman_o_publ
    icyscie_radia_maryja_wybatoze_jego_biale_prawicowe_d
    usko_niedlugo_beda_nas_palic_na_stosach/

  • 34. Data: 2018-01-22 15:12:49
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:17, Liwiusz pisze:

    > Tu już wchodzimy w dyskusję, czy sąd jest od tego, aby reprezentować
    > którąś ze stron, czy obiektywnie coś zasądzić - a tu stan jest taki, że
    > pozwany nie zaprotestował przed takimi żądaniami. Sąd zatem może jedynie
    > sprawdzić, czy przeprosiny w Wyborczej byłyby niezgodne z prawem lub
    > prowadziły do jego obejścia.

    Tylko, że prawo powinno ograniczać koszty takich przeprosin. Jakbyś się
    czuł, gdyby obrażony przez Ciebie sąsiad domagał się od Ciebie (a sąd
    przyznał mu rację) 5 tys. OLN odszkodowania i przeprosin w 50-ciu
    stacjach telewizyjnych, radiowych, gazetach z całego świata?

    Odszkodowanie tak, ale koszty w rozsądnych granicach.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 35. Data: 2018-01-22 15:17:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:12, Wojtek pisze:

> [...]
    > stacjach telewizyjnych, radiowych, gazetach z całego świata?
    >
    > Odszkodowanie tak, ale koszty w rozsądnych granicach.

    Źle stawiasz problem.

    W rzeczywistości zagadnienie jest takie:

    - obraziłem sąsiada, który teraz domaga się ode mnie przeprosin w 50
    stacjach, a ja odpowiadam "no w sumie czemu nie" - czy sąd może
    zasądzić? A jeśli nie może, to dlaczego?

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2018-01-22 15:18:39
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 13:29, Kris pisze:

    > Wydźwięk jest taki że trzeba ponosić odpowiedzialność za swoje słowa i dbać o
    własne interesy(nieodbieranie korespondencji z sądu to głupi pomysł)

    Kara powinna być adekwatna do winy. W końcu można by też ucinać język
    (by nikogo nie obrażać mową), ręce (by nikogo nie obrazić przy pomocy
    pism, artykułów itp) Tylko czy to prowadziłoby do zwiększenia
    odpowiedzialności?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 37. Data: 2018-01-22 15:22:00
    Od: p...@g...com

    --Odszkodowanie tak, ale koszty w rozsądnych granicach.

    a mnie ciekawi co teraz zrobi ten Budka, rok "hoduje" tweeta nie probujac go usunac
    ?! po czym nagle i bez zwiazku z sprawa W. rozwaza droge sadowa :-) rynek takich
    celebryckich pyskowek jest bogaty ten ktory pierwszy zacznie skupowac roszczenia
    zrobi miliony tylko potrzebny jeszcze wysoki sad co bedzie klepal wyroki z gornej
    polki :-)

  • 38. Data: 2018-01-22 15:23:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:18, Wojtek pisze:

    > Kara powinna być adekwatna do winy.

    Ale to nie jest kara, tylko pokrycie kosztów. Publikacja przeprosin, to
    też nie jest kara, tylko próba przywrócenia stanu poprzedniego dobrego
    imienia.

    > W końcu można by też ucinać język
    > (by nikogo nie obrażać mową), ręce (by nikogo nie obrazić przy pomocy
    > pism, artykułów itp) Tylko czy to prowadziłoby do zwiększenia
    > odpowiedzialności?

    W jakimś sensie na pewno - kieszonkowiec, któremu ucięto rękę, już nie
    będzie kradł w taki sam sposób.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-01-22 15:24:25
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:17, Liwiusz pisze:

    > - obraziłem sąsiada, który teraz domaga się ode mnie przeprosin w 50
    > stacjach, a ja odpowiadam "no w sumie czemu nie" - czy sąd może
    > zasądzić? A jeśli nie może, to dlaczego?

    A jakby powód domagał się kary 25 lat pozbawienia wolności dla Ciebie a
    Ty, nie stawiasz się na rozprawie, co sąd interpretuje jako Twoją zgodę
    na taki wyrok. To byłoby fajne?

    A gdyby sąsiad domagał się przeprosin w 50 stacjach a Ty zgadzasz się na
    zero stacji - to sąd ma wyliczyć średnią? Gdyby tak było, to sąsiad od
    razu zaproponowałby przeprosiny w 100 stacjach.

    Powinno być ograniczenie kosztów, by kara była adekwatna do winy. Bo
    koszt przeprosin - to jest w rzeczywistości kara dla pozwanego.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 40. Data: 2018-01-22 15:35:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:24, Wojtek pisze:

    > A jakby powód domagał się kary 25 lat pozbawienia wolności dla Ciebie a
    > Ty, nie stawiasz się na rozprawie, co sąd interpretuje jako Twoją zgodę
    > na taki wyrok. To byłoby fajne?

    Brak jest prawnych podstaw do żądania takiej kary.

    > A gdyby sąsiad domagał się przeprosin w 50 stacjach a Ty zgadzasz się na
    > zero stacji - to sąd ma wyliczyć średnią? Gdyby tak było, to sąsiad od
    > razu zaproponowałby przeprosiny w 100 stacjach.

    Nic takiego nie pisałem.

    > Powinno być ograniczenie kosztów, by kara była adekwatna do winy. Bo
    > koszt przeprosin - to jest w rzeczywistości kara dla pozwanego.

    Wróćmy jeszcze raz do tego przykładu - sąsiad chce 50, ja się zgadzam -
    podaj podstawę prawną do odmowy zasądzenia.

    --
    Liwiusz