    From: "Anka" <b...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Weksel a zasada bezwarunkowości
    Date: Wed, 1 Aug 2007 17:51:25 +0200

    Witam wszystkich forumowiczow i prosze o pomoc, problem dotyczy mojego
    pracodawcy ale nie jest związany bezpośrednio z KP.
    Pracodawca podsunął mi do podpisania weksel (goły) oraz deklaracje wekslową.
    Niestety, prawnik tej firmy nie zgadza się na umieszczenie na odwrocie
    weksla informacji, że mozna go wypełnic tylko na podstawie tej deklaracji.
    Twierdzi, że taki weksel będzie nieważny, bo narusza zasadę bezwarunkowości
    weksla.

    Czy ma rację? Czy można napisać na odwrocie weksla, że można go wypełnić
    tylko zgodnie z deklaracją wekslową podpisaną przez... dnia...

    Generalnie pracuję już w firmie kilka lat i firma jest jak najbardziej w
    porządku (przynajmniej do tej pory) a weksel ma związek z moim awansem i
    tym, że muszę podpisać umowę o zakazie konkurencji. Tak więc raczej nie
    obawiam się, że firma będzie chciała wykorzystac weksel niezgodnie z
    deklaracją a raczej tego, że może zaginąć lub ktoś go wykraść - jest to
    bardziej kwestia niewiedzy prawnika specjalizującego się w ksh niż próba
    zrobienia mi krzywdy. Podobne weksle podpisało w tej firmie już wcześniej
    kilkadziesiąt osób.

    Na jutro jestem ponownie umówiona na rozmowe z prawnikiem firmy i byłoby
    świetnie, gdybym miała jakiś konkretny artykuł lub orzeczenie SN.

    Pozdrawiam
    Anka