  • 41. Data: 2004-10-03 10:54:28
    Temat: Re: Wejście do marketu z plecakiem...??
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 2. października 2004 14:29 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Budzik:

    > Użytkownik m. m...@w...pl ...

    > Stowarzyszenie do Walki z Prześladowaniem Ludzi o Bujnej Czuprynie -
    > stwierdza ze ich dyskryminujesz i moze wygraja!!!

    Więc niech Stowarzyszenie Chamów Z Plecakami zaskarży sprawę ograniczenia
    wstępu z plecakami. Natomiast na razie jest to obowiązujący zakaz, słuszny
    zakaz, zakaz pozwalający zwiększyć bezpieczeństwo i porządek.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 42. Data: 2004-10-03 16:58:27
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...peeI>

    > Bo błędnie zakładasz, że są nieuprawnione. Ty masz prawo zakładać, że są
    > uprawnione,

    Facet, juz od 15 lat nie zyjemy w panstwie policyjnym.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 43. Data: 2004-10-03 16:59:15
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...peeI>

    > Więc niech Stowarzyszenie Chamów Z Plecakami zaskarży sprawę ograniczenia
    > wstępu z plecakami. Natomiast na razie jest to obowiązujący zakaz, słuszny
    > zakaz, zakaz pozwalający zwiększyć bezpieczeństwo i porządek.

    Widze ze poza kanarem mamy na grupie i ciecia z ochrony.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 44. Data: 2004-10-03 17:45:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Tristan Alder s...@p...onet.pl ...

> [...]
    > ograniczenia wstępu z plecakami. Natomiast na razie jest to
    > obowiązujący zakaz, słuszny zakaz, zakaz pozwalający zwiększyć

    nie rozumiem! Jak ktos ma plecak to cham?? Dlaczego jak chce szybko wpasc
    do sklepu to musze gdzies zostawiac plecak??? Pomijam fakt ze jak mam tam
    cos wartosciowego to wolałbym sie z nim nie rozstawac? Czy biznesmeni
    równiez sa proszeni o zostawienie teczki? Albo kobiety torebki???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 45. Data: 2004-10-04 19:58:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004, Lesio5 wrote:

    > + Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    > + > Jak przyjdziesz do mnie w obłoconych buciorach i powiem ,,stary, wyskakuj z
    > + > gumiaków albo spadaj'' to będzie prawnie nieskuteczne? Mam wieszać na
    > + > klatce Regulamin Wejścia do Tristana?
    > +
    > + Wejscie do prywatnego mieszkania i egzekwowanie praw wlasciciela rzadza sie
    > + zupelnie innymi prawami

    Nie wątpię.
    Tak głupio się składa że w mieszkaniu to najwięcej do powiedzenia
    w niektórych sprawach ma lokator a nie właściciel, tak że porównanie
    najlepiej Tristanowi (w powiązaniu z "prawami właściciela") nie
    wypaliło ;)

    > + niz wejscie do placówki handlowej i wydawanie
    > + 'polecen' przez nieuprawnionego do tego osobnika (ochroniarz) nie
    > + pozostajacego w bezposrednim stosunku prawnym z wlascicielem sklepu.

    No tym to mnie zastrzeliłeś.
    Taki ochroniarz to "stosunku prawnego" (pracy na przykład) nie ma ??

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 46. Data: 2004-10-04 20:15:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004, m. wrote:
    [...]
    >+ z plecakiem. Bo jesteś na terenie obiektu który jest czyjąć własnością.
    >+ Jasne czy za trudne?

    Za trudne.
    Ustawodawca wziął i całą "paczkę" działań człowieka ograniczył.
    W TYM - prawa właścicielskie. I to znacznie.

    Jak taki właściciel zechce:
    - wynająć mieszkanie
    - wystąpić z publiczną ofertą sprzedaży
    - założyć bank
    - zostać prawnikiem w (prywatnej) kancelarii
    - ...

    ...to okazuje się że NIE MOŻE:
    - włazić do swojej własności kiedy tylko chce
    - odmówić sprzedaży wystawionego towaru
    - zapodać umowy w której zastrzega tylko sobie prawo zmiany
    - rozpowszechniać reklam
    - ....

    ...oczywiście ograniczenie jest ZALEŻNE od działalności.
    Taki właściciel może uznać że popełnił zyciowy błąd - wynajmującym
    mieszkania AFAIK zdarza się to nie tak rzadko.
    Ale to już ich pech.

    >+ A jak ktoś wejdzie do twojego domu bez zaproszenia, bo
    >+ zapomniałeś zamknąć drzwi. To pewnie też twojej własności nie naruszył. Co
    >+ tam.

    Nie naruszył.
    Było włamanie ?
    Była kradzież ?
    Jakiś inny czyn ?

    Aby wykazać naruszenie miru domowego trzeba je właśnie WYKAZAĆ.

    No i drobiazg: najwyraźniej większość powołujących się na "swój
    dom" bądź "swoje mieszkanie" zapomina że prawa które przypisuje
    właścicielom w większości mieszkań w .pl mają NIE właściciele
    - a LOKATORZY (komunalni, najemcy, spółdzielcy...).
    Co skutecznie kładzie kres gdybaniu że to WŁAŚCICIEL takiego
    mieszkania "coś może" :> (a może, może, grdyką poruszać... :])

    >+ > Wlasnosc prywatna mozna naruszyc wynoszac cos bez zaplaty z tego sklepu.
    >+
    >+ to się nazywa kradzież i na ten temat więcej znajdziesz w kodeksie karnym.

    ...no i to ci tłumaczą: JAK wyniesie TO popełni kradzież.
    Co popełni za przestępstwo wnosząc plecak to już ty musisz
    wykazać.
    Owszem, to DA się obejść.
    Można NIE świadczyć "sprzedaży publicznej" i wpuszczać tylko
    "ludzi z przepustkami" - tak jak np. Makro... ale wtedy to
    NIE JEST sklep - i już.

    >+ Poza tym ja nie mówię że osoby z plecakami należy zamykać czy nigdzie nie
    >+ wpuszczać. Mówię tylko tyle że jeżeli właściciel sklepu nie życzy sobie
    >+ pewnych osób w środku to jest to jego PRAWO.

    Ma pech.
    Właściciel lokalu może sobie nie życzyć np. prostytutek.
    Ale jak już wynajmnie lokal facetowi... i okaże się że jego żona
    jest prostytutką... to ma PROBLEM. Nie "facet" - a właściciel.
    Problem w tym jak wyegzekwować swój "regulamin"...
    Nie krzycz na mnie - "dura lex..." !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 47. Data: 2004-10-04 20:43:24
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > No tym to mnie zastrzeliłeś.
    > Taki ochroniarz to "stosunku prawnego" (pracy na przykład) nie ma ??

    MA. Z firma ochroniarska. Sklepy nie maja wlasnej ochrony, tylko wynajmuja
    firme.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 48. Data: 2004-10-04 21:56:33
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    SQLwysyn wrote:
    > Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam takiego pojecia prawnego 'osoba reprezentatywna'.

    a po co prawne ?

  • 49. Data: 2004-10-04 21:59:28
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    SQLwysyn wrote:
    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:cjoli6$hv$1@serwus.bnet.pl...

    > Facet, juz od 15 lat nie zyjemy w panstwie policyjnym.

    w wolnym kraju w ktorym zabraniaja ci skoczyc z mostu ...

  • 50. Data: 2004-10-04 22:02:56
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Lesio5 wrote:
    > Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Totez do takich sklepów nie chodze.

    > A ja staram sie chodzic na kazde zakupy z duza torba (by miec ja
    > jedna, a nie 15 plastikowych torebek) i nie widze powodu by
    > ochroniarz mial mi tego zabraniac tworzac prawo powielaczowe ustne na
    > poczekaniu.

    mylisz prawo z regulaminem sklepu, jesli pewna placowka dziala na jakichs
    tam zasadach, ty nie masz prawa utrudniac funkcjonowania takiej placowce,
    zwlaszcza jesli jest to ujete w regulaminie tej placowki i zostales o tym
    poinformowanym.

    Tak samo jak idziesz do restauracji a tam wpuszczaja tylko w stroju
    wieczorowym.
    Chce zobaczyc jak wchodzisz tam z plecakiem i siadasz za stolikiem.

    Tak samo kelner czy osoba stojaca przy wejsciu takiego lokalu moze udzielic
    Ci ustnego upomnienia zwiazanego z ubiorem.

    --
    fi5h