  • Data: 2011-01-12 16:44:09
    Temat: Wędkowanie, a zarekwirowanie sprzętu przez straż.
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    znalazłem na stronie Polskiego Związku Wędkarskiego taką informację:

    "Zgodnie z obowiązującym prawem, gdy osoba łowiąca ryby niezgodnie z
    obowiązującymi przepisami odmówi przyjęcia mandatu, Państwowa Straż Rybacka
    i inne uprawnione organy są zobowiązane do zatrzymania sprzętu służącego do
    połowu ryb oraz dokumentów wędkarskich i skierowania sprawy do Sądu.
    Sąd uznając winę dodatkowo orzeka na rzecz pokrzywdzonego lub uprawnionego
    do rybactwa przepadek sprzętu, zatrzymanie dokumentów, na co najmniej rok
    oraz kary dodatkowe w postaci grzywny i nawiązki w wysokości od
    pięciokrotnej do dwudziestokrotnej wartości przywłaszczonych ryb.
    W razie ukarania Sąd orzeka o podaniu orzeczenia o ukaraniu do publicznej
    wiadomości na koszt ukaranego."
    Czy jest to zgodne z konstytucją, innymi aktami prawnymi? Jak dla mnie to po
    prostu bandytyzm. To sąd powinien decydować o ewentualnej karze. A takie
    przepisy to tylko "perswazja" żeby jednak przyjąć ten mandat i będzie mniej
    kłopotów. Jeszcze niech policja zatrzymuje samochód w przypadku nieprzyjęcia
    mandatu... Chciałem się zapisać do PZW, ale widzę, że to jest mocno
    przestarzały i antyspołeczny organ. O ile mogę zaakceptować wysokość i tak
    przesadzonych wg. mnie składek to nie śmiem się godzić na takie traktowanie.
    Myślicie, że jest sens gdzieś to zaskarżyć?

    Pzdr.
    M.