  • 31. Data: 2009-01-22 07:14:54
    Temat: Re: Ważność przysięgi wojskowej PRL
    Od: "wt" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gl457i$22j$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Dziś mnie naszła refleksja, czy przysięga wojskowa, jaka była składałna w
    > latach PRL-u nadal obowiązuje, czy może ktoś to odwołał/zmodyfikował?
    > Jacek
    >Każdy gnojek, który chce się utrzymać u władzy, będzie Ci tłumaczył że moc
    >tamtej przysięgi przechodzi teraz na niego i jego system władzy i ...
    >obowiązuje do końca świata a nawet jeden dzień dłużej gdyż jego system jest
    >tym doskonałym i trwać będzie na wieki i na wieki nalezy być mu wiernym,
    >niezależnie od tego co by się działo.

    Generalnie najlepiej nie przysięgać, jak to zaleca Biblia, nie mielibysmy
    wowczas takich dylematow.

    A swoja droga w swietle obecnie obowiazujacego prawa kazde oświadczenie woli
    złożone pod przymusem lub grożbą szantażu itp... nie ma mocy prawnej. A
    czym jest kara za odmowę służby jeśli nie szantażem???

    Warto też przeczytac tekst z
    http://www.ruchwip.org/index.pl?pid=13

    Odmowa złożenia przysięgi przy równoczesnym wykazaniu gotowości do odbycia
    trudów służby wojskowej nie jest w sposób oczywisty jednoznaczna z odmową
    służby wojskowej. Służba wojskowa jest bowiem faktem społecznym, natomiast
    przysięga jest faktem etycznym , stanowi indywdualny akt sumienia ludzkiego,
    a zatem nie może byc poddana przymusowi prawnemu (Robotnik, nr 79)

    pozdrawiam
    WT

  • 32. Data: 2009-01-23 19:31:43
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>