  • 1. Data: 2012-08-30 18:38:43
    Temat: Ważność dowodów osobistych
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Gdzieś wyczytałem ("ANGORA"?), że jest projekt wydłużenia czasu ważności
    dowodów osobistych.
    Wydane dla dziecka <5 r.ż. - 5 lat,
    między 5 a 13 r.ż. nie pamiętam ale chyba też 5 (?),
    od 13 r.ż. 10 lat.

    Czy to prawda? Jeżeli tak to jak ma się twarz 6-latka do jego zdjęcia
    z przed 5 lat? 23-latek też nie zawsze przypomina 13-latka...

    Poza tym pytanie - czy wydawane obecnie DO mają już chip?

    Arek

  • 2. Data: 2012-08-30 19:44:52
    Temat: Re: Ważność dowodów osobistych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
> [...]
    > z przed 5 lat? 23-latek też nie zawsze przypomina 13-latka...
    >
    > Poza tym pytanie - czy wydawane obecnie DO mają już chip?

    Podejrzewam, ze chodzi o koszty. Dokąd obywatel finansował fanaberie władz,
    to mozna był co rok zmieniać te dokumenty. Jak się okazało, ze władza ma je
    finansować, to nagle się okazuje, ze niekoniecznie trzeba tak często
    wymieniać fotki.

  • 3. Data: 2012-08-30 19:57:12
    Temat: Re: Wa?no?? dowod?w osobistych
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-08-30 19:44, Robert Tomasik pisze:
    .

> [...]
    > władz, to mozna był co rok zmieniać te dokumenty. Jak się okazało, ze
    > władza ma je finansować, to nagle się okazuje, ze niekoniecznie trzeba

    Podejrzewam że coś Ci się pozajączkowało - dzisiaj ważność dowodów
    wynosi 5 lat dla małolatów < 18 i 10 jeżeli jest to dorosły (a powyżej
    65 lat nawet bezterminowo) więc proponowane zmiany dotyczyłaby tylko
    pięciu roczników między 13 a 18 rokiem - IMHO brak takiej potrzeby.

    Ale podejrzewam też że i przedpiścy pozajączkowało się co nieco. Zapewne
    chodzi o zmiany które dotyczą paszportów a weszły w życie bodajże w
    lipcu - tam rzeczywiście zmieniono terminy ważności tak jak jest to
    opisane (do 5 lat był 1 rok a jest 5 lat). Tyle, że wymianę sponsorują i
    tak posiadacze paszportów więc Twoje tłumaczenie też nie pasuje. ;)

    --
    spp

  • 4. Data: 2012-08-31 07:47:55
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2012 18:38:43 +0200, Arek napisał(a):

    > Poza tym pytanie - czy wydawane obecnie DO mają już chip?
    >
    > Arek

    nie mają chipa i nie prędko będa mieć, jeśli chcesz zgłębić temat jest duzo
    publikacji prasowych (internetowych) na ten temat o kosztach, problemach,
    zagranicznym produkowaniu, przekazywaniu danych w związku z tym

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszaw
    a9.php

  • 5. Data: 2012-09-05 22:21:39
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Krzysztof 'kw1618' (W-wa) napisał(a) w wiadomości:
    <5040500d$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>...

    >nie mają chipa i nie prędko będa mieć, jeśli chcesz zgłębić temat jest duzo
    >publikacji prasowych (internetowych) na ten temat o kosztach, problemach,
    >zagranicznym produkowaniu, przekazywaniu danych w związku z tym

    Czyźby w Polsce nie dało się wyprodukować?
    Paszporty jednak chyba od pewnego czasu mają chipy?

    A tak w ogóle nie jestem fanem chipów w dokumentach... Jestem fanem
    możliwości wyboru - ma tylko ten kto chce.

    Arek

  • 6. Data: 2012-09-06 07:37:38
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-05 22:21, Arek pisze:

    > Czyźby w Polsce nie dało się wyprodukować?
    > Paszporty jednak chyba od pewnego czasu mają chipy?
    >
    > A tak w ogóle nie jestem fanem chipów w dokumentach... Jestem fanem
    > możliwości wyboru - ma tylko ten kto chce.

    Zapewniam Cię, że dożyjesz dnia, że cip w dupie (czy w innym miejscu pod
    skórą) też będzie miał "tylko ten, kto chce". Tylko ten, kto chce
    przekroczyć granicę, wziąć kredyt, kupić samochód itp.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 7. Data: 2012-09-08 20:50:40
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 5 Sep 2012 22:21:39 +0200, Arek napisał(a):

    > A tak w ogóle nie jestem fanem chipów w dokumentach... Jestem fanem
    > możliwości wyboru - ma tylko ten kto chce.

    Szansa, że zgubisz dowód osobisty i zrobisz sobie nowy, ale dowiesz się o
    tym całkowicie przypadkiem przy okazji rutynowej kontroli drogowej, czy
    legitymowania na ulicy czy też załatwiania jakiejś sprawy urzędowej jest
    stosunkowo mała, ale dopiero wtedy staniesz się fanem chipów w dokumentach.

    Czasem mówią w TV że facet podczas kontroli drogowej dowiedział się , że
    wziął kredyt i go nie spłacił. Inne takie i podobne sytyacje, tylko z racji
    tego, że dokumenty są takie jakie są... są tylko kwestią czasu.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszaw
    a5.php

  • 8. Data: 2012-09-08 21:06:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-08 20:50, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:
    > Czasem mówią w TV że facet podczas kontroli drogowej dowiedział się , że
    > wziął kredyt i go nie spłacił. Inne takie i podobne sytyacje, tylko z racji
    > tego, że dokumenty są takie jakie są... są tylko kwestią czasu.

    Ale bajka, to zupełnie niemożliwe, aby dowiedział się o tym podczas
    kontroli drogowej.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-09-08 21:13:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale bajka, to zupełnie niemożliwe, aby dowiedział się o tym podczas
    > kontroli drogowej.

    Skrajnie nieprawdopodobne, ale możliwe. Nie mieszka pod adresem
    zameldowania. Bank złożył zawiadomienie o wyłudzeniu kredytu. Gość nie
    odbierał wezwań, więc w końcu wydano postanowienie o przedstawieniu
    zarzutów i zaczęto faceta poszukiwać. Podczas rutynowej kontroli zatrzymano
    go i wówczas się dowie o tym kredycie. Pewnie z takich przypadków w skali
    roku w kraju jest.

  • 10. Data: 2012-09-08 21:21:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-09-08 21:06, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale bajka, to zupełnie niemożliwe, aby dowiedział się o tym podczas
    > kontroli drogowej.

    Im nawet nie wolno powiedzieć ile masz punktów karnych tylko
    informują że przekroczyłeś lub nie limit.
    A o ewentualnym kredycie delikwent dowie się z pisma od banku,
    no chyba że ma w dowodzie nieaktualny adres, wtedy od komornika.