    From: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Warunek/warunki konieczne do emerytury?
    Date: Mon, 11 Mar 2013 19:06:52 +0100

    Cześć,

    Mam pytanie, bo nigdzie w necie nie mogę znaleźć spójnej i jednoznacznej
    informacji:

    Jakie są warunki niezbędne dla mężczyzny w wieku emerytalnym do
    przejścia na emeryturę? Rozumiem 65 albo więcej lat. Ale co jeszcze? Ile
    lat pracy (tj. okresów składkowych) udokumentowanych? 25? 35? czy nie ma
    takiego warunku? Czy niezbędne jest posiadanie wyliczonego kapitału
    początkowego? Czy przyszły emeryt musi pracować do dnia emerytury, czy
    może być np. bezrobotnym bez prawa do zasiłku? Czy musi mieć w jakimś
    okresie przed emeryturą jakieś okresy składkowe, czy powiedzmy może mieć
    okresów składkowych 25 lat z hakiem, na 10 lat przed emeryturą i to
    wystarczy i tylko musi czekać na swoje 65 urodziny? A co jeśli ma
    orzeczoną tylko częściową niezdolność do pracy, a nie całkowitą (co by
    ułatwiło generalnie sprawę)?

    Może pytania trywialne, ale naprawdę, bajzel informacyjny jest w
    internecie taki, że nie jestem w stanie niczego jednoznacznego z tego
    skompilować....

    --
    Tomek Głowacki