  • 1. Data: 2008-03-19 10:26:08
    Temat: Wartosc zlotowki w 1983?
    Od: p...@g...com

    Potrzebuje dowiedziec sie ile zlotowka wartala w roku 1983.
    Ktos mi mowil ze dolar na czarnym rynku kosztowal 700 zlotych w 1983.
    Ile kosztowalo pol litra wodki? A nowy maly fiat?
    Dziekuje bardzo!
    Przepraszam jezeli to nie jest prawidlowe forum na to pytanie.

  • 2. Data: 2008-03-19 11:39:30
    Temat: Re: Wartosc zlotowki w 1983?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    W 1983, to akurat nie pamiętam. Ale nieco wcześniej dolar kosztował
    dokładnie tyle, co butelka wódki. Bo w PEWEX-ie można było ją kupić bez
    kartek :-) Taki był przelicznik.

  • 3. Data: 2008-03-19 12:07:08
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > Ktos mi mowil ze dolar na czarnym rynku kosztowal 700 zlotych w 1983.
    > Ile kosztowalo pol litra wodki? A nowy maly fiat?

    Jeżeli w 1983 roku wydawany już był " Tygodnik Każdego Konsumenta Veto", to
    można tam poszukać informacji.

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2008-03-19 13:41:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@g...com wrote:
    > Potrzebuje dowiedziec sie ile zlotowka wartala w roku 1983.

    1 zł.

  • 5. Data: 2008-03-19 13:56:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Najniższa cena wódki w Peweksie to było 40 centów za butelkę Żytniej.
    Butelka chyba normalna 0,5 litra
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-03-19 14:24:41
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > Najniższa cena wódki w Peweksie to było 40 centów za butelkę Żytniej.
    > Butelka chyba normalna 0,5 litra
    > JaC

    Dużo później. Wcześniej nawet do 1.45 dochodziła, potem 1.05.

    Dolar dosyć długo oscylował koło 120zł - ale czy to był '83?. nie pamiętam

    MAc

  • 7. Data: 2008-03-19 16:58:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    p...@g...com w
    sf.googlegroups.com>:

    > Potrzebuje dowiedziec sie ile zlotowka wartala w roku 1983.
    > Ktos mi mowil ze dolar na czarnym rynku kosztowal 700 zlotych w 1983.

    <http://books.google.pl/books?id=_75stIZO7WAC&pg=PA5
    48&lpg=PA548&dq=kurs+dolara++1983&source=web&ots=aJO
    r7FAoUR&sig=uV98mvE3F3ZzUWyjKv37A0C5osY&hl=en#PPA548
    ,M1>

    > Ile kosztowalo pol litra wodki?
    <http://www.google.pl/url?sa=t&ct=res&cd=8&url=http%
    3A%2F%2Fwww.ipin.edu.pl%2Fain%2Farchiwum%2F2005%2F4%
    2Ft18n4_3.pdf&ei=akHhR_TJN53qnQPI8am2CA&usg=AFQjCNFP
    nByD94ZWBEptlvRykl3AYV1FSQ&sig2=4fuk-myoZ2yBna4uNQbm
    aA>

    W latach gospodarki centralnie planowanej, w której państwo miało monopol na
    produkcję, import i dystrybucję wódek oraz decydowało o ich cenach,
    dostępność ekonomiczna wódki zwiększała się do końca lat siedemdziesiątych,
    osiągając apogeum w roku 1977, kiedy to za przeciętne wynagrodzenie można
    było nabyć ponad 50 butelek. Radykalne podwyżki cen w 1978, a następnie w
    1981 roku ograniczyły latach 1981-1983 dostępność do najniższego po II
    wojnie światowej poziomu - około 20 butelek.
    ------------

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-03-19 22:36:48
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wiecie, dlaczego Ludwik Waryński na banknocie 100 PLZ był taki smutny??
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-03-20 06:49:58
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Wiecie, dlaczego Ludwik Waryński na banknocie 100 PLZ był taki smutny??
    > JaC
    Wiemy